ASV nokan ajoitus / vag-com

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

metopa
-
Viestit: 41
Liittynyt: 10.3.2005 12:55

ASV nokan ajoitus / vag-com

ViestiKirjoittaja metopa » 26.3.2014 17:26

Oliko nokan ajoitus tarkistettavissa ainoastaan nokka-akselin pään urasta? Sitä ei taida pystyä tarkistamaan vag-com / vcds -softalla? Moottori on ASV.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 26.3.2014 18:42

Ei vaan se tarkistetaan nimenomaan pelkästään VCDS:llä.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 26.3.2014 19:20

ASV on vielä jakajapumpullinen, joten nokan ajoitus katsotaan siitä urasta (ei ole nokan asentoanturiakaan). Pumpun ajoitus sitten VCDS avulla.

Pumppusuutinkoneissa näkee nokan ajoituksen VCDS:llä.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 22.11.2015 19:56

Mullakin olis tähän kyssäri, ku tuossa kaverin skoodaa rassailtiin kansirempan merkeissä. Lähtötilanteessa eli ennenku alettiin purkamaan jolloin auto toimi hyvin, ei saatu ajoitusmerkkejä kohilleen.nokka ja kampura ok, mut pumpun reikään ei passannu tappi millään. Nyt ku remppa ohi ni säädeltiin merkkien mukaan nokat ja kampura ja sitten silleen et myös pumpun reikään menee se tappi. Auto tuntuu nyt nihkeesti käynnistyvän eli ei lähe ollenkaan. Näkkeekö tuon ajoituksen tuolla vag-comilla sieltä tdi timingista et onko se persiillään vai pittääkö auton olla käynnissä? Mikä tässä tapauksessa mahdotonta. Vai pittääkö alkaa vaan pumpun akselia käänteleen...motti 81kw asv octavia.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 25.11.2015 22:02

Olisko tähän kellään ajatuksia. Kaveri oli kääntäny pumppua kahen rattaan verran vastapäivään niin skeida lähti tulille, mutta tdi timing käppyrä oli jossain kuvan ulkopuolella ja arvo oli pitkälti yli 200. Paljonkohan tuo yks hammas vaikuttaa tohon säätöön? Se injection quantitykin oli 9mg/str.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 26.11.2015 7:28

"Paljonkohan tuo yks hammas vaikuttaa tohon säätöön?" PALJON. Siinähän on sitä ajotusta varten hienosäätö siinä pumpun rattaassa, siis ne kolme pulttia. Ne höhhölle ja pumpun akselia kääntäen. Tällälailla säätämällä kunnes on joku 60-70 ennakkoa.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 6.12.2015 13:08

Jep. Ratkesi tämäkin. 4-hammasta piti kääntää pumppua autoonpäin tehasmerkistä ni saatiin vag-comilla käppyrä oikeeseen kohtaan ja auto muutenkin alko pellaamaan. Jossain vaiheessa joku vissiin käyttäny pumppua ja sen ratasta irti ja laittanu sen jotenkin väärään kohtaan. Muuta selitystä tolle ei oikein keksi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa