Octavia RS tdi;n EGR-lauhdutin kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
Octavia RS tdi;n EGR-lauhdutin kysymyksiä
Elikkä. Tähänki kysymykseen on varmasti tietoa netistä etsittävissä mutta minä en varmuutta ole saanu vaikka illat olen katellukki. Kyseessä siis -07 octavia rs tdi, joka alko syömään nestettä ja kuinkas ollakkaan, viaksi paljastu vuotava egr-lauhdutin. Tänään huoltamolla käytetty ja nestekierto lauhduttimelta ohitettu ja letkut liitetty toisiinsa kiinni. Moottori ilmeisesti on bmn, tai ainakin niin huoltomies sanoi. Kysymykseen. Onko tämä letkujen liittäminen ja nestekierron katkaiseminen lauhduttimelta hyvä ratkaisu pidemmällä tähtäimellä kyseisessä moottorissa? Kolmelta eri merkkiliikkeeltä tuli erinäisiä vastauksia. Kaksi sano että egr toimii normaalisti mutta siellä ei vaan kierrä nyt neste ja että se vaikuttaa maksimissaan auton lämpeämiseen jos siihenkään. Yksi sitte sano että softan pävitys olisi hyvä tehdä jossakin ettei syty merkkivaloja (joita ei ainakaan 150km ajon jälkeen syttynyt). Kannattaako antaa olla noin, poistaa egr kokonaisuudessaan vai vaan vaihtaa uusi lauhdutin? Mitä kaikkea egr:n poistossa tehdään muutakin kuin softan päivitys? Tuleeko kalliimmaksi poistaa vai laittaa uusi lauhdutin? Ennen ei ole egr vempeleitä autoissa ollu niin nyt on vähä hoomoilasena että mikä olisi paras ja kenties myös edullisin ratkaisu. Ja kun merkkiliikkeeltäkään ei ihan tarkkaa vastausta saanut. Kiitoksia paljon jo etukäteen!
Elikkä. Vikakoodi tulee, mikäli tukit sen pakokaasun paluukierron kanavan. Tällöin asiaan auttaa softaus, jolla kyseinen juttu saadaan kuntoon. Sen nestelämmitteisen egr:n kierron ottaminen pois käytöstä ei tee vikakoodia, tai vaikuta muutenkaan mitenkään.
Sulla jää siis vaihtoehdot: 1. Olet tekemättä mitään. 2. Softalla egr pois käytöstä ja pakokaasun paluukierto mekaanisesti tukkoon. 3. Uusit sen egr lauhduttimen.
Sulla jää siis vaihtoehdot: 1. Olet tekemättä mitään. 2. Softalla egr pois käytöstä ja pakokaasun paluukierto mekaanisesti tukkoon. 3. Uusit sen egr lauhduttimen.
...Mulla samanlainen kulkine, ja sama ongelma pari vuotta sitten. Tai ei se enää ole ongelma, kun lauhdutinta ei ole, eikä tule. Mitään muuta vaikutusta ei ole ollut kuin moottorin hieman hitaampi lämpiäminen. Egr myös tukittiin ja softattiin, joten eipä likaannu imusarjakaan enää.
Älä tuhlaa rahojasi uuteen cooleriin, sille rahalle saa paljon parempaakin vastinetta... Esim +30 hp :D
Älä tuhlaa rahojasi uuteen cooleriin, sille rahalle saa paljon parempaakin vastinetta... Esim +30 hp :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa