Elikkäs tuli hommattua vw golf V vuosimallia 2004. Auto on 1.9 tdi 77kw BKC koneella, ajettu 232tkm. Auto lähtee käymään hyvin kylmällä koneella ja pystyy ajamaan normaalisti sammuttamatta konetta. Jos koneen sammuttaa, niin lähtee heti sammutuksen jälkeen käyntiin ja matkaa voi jatkaa taas, esim tankkauksen ajaksi. MUTTA kun koneen sammuttaa ja antaa koneen jäähtyä n. 10-30 min, niin matka loppuu käynnistämisestä n.500 metrin kohdalla ja kone sammuu. Startti toimii, mutta ei lähde käyntiin. Tämä tapahtunut kaksi kertaa eli molemmilla kerroilla kun olen autoa käytänyt. Seuraavana päivänä koneen ollessa taas kylmä auto starttaa ja toimii normaalisti. Ei ilmoita vikakoodeja.
Autoon oli 230tkm kohdalla uusittu, moottorin johtosarja + polttoainepumppu + releet.
Ilmeisesti samaa ongelmaa ollut jo tuolloin, eikä vika ole korjaantunut.
Onko vastaavaa ongelmaa ilmennyt? Kaikki vinkit ovat kiitoksen arvoisia!
1.9 TDI BKC sammuilee edelleen.
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 TDI BKC sammuilee edelleen.
Viimeksi muokannut ppip, 11.11.2015 15:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kun auto on siinä tilassa, että se ei lähde käyntiin, niin irrota ilmamassamittarin johto kokonaan ja kokeile sitten. Tuo saa sen kunnolla vikatilaan ja voit haarukoida, että onko se jokin anturivika esim. mikä tuota tekee jos se lähtee sillon käyntiin. Jos se starttaa ilman maffia, niin sitten vaan vaikka torque päällä seuraamaan antureiden arvoja ja etsimään että meneekö jokin ihan oudolle alueelle.
En osaa sanoa tarkemmin millä mittarilla vikakoodeja luettiin, yleismittarin kokoinen laite kuitenkin kyseessä. Tänään aamulla koitin autoa käyntiin kahden starttauksen verran, ei lähtenyt käyntiin ja jätin homman sikseen. Iltapäivällä irroitin ja puhdistin maadoitusjohdot, sekä sulakerasian kylkeen tulevat + johdot, koska olivat hapettuneet ja likaiset. Tämän operaation jälkeen muutaman sekunnin starttaus ja kone lähti käyntiin. Kävin ajamassa koneen lämpimäksi ja toimisi normaalisti, Muutaman kerran käynnistin koneen uudestaan ja lähtee käyntiin muutaman sekunnin starttauksen jälkeen. Aika vaikean oloisesti lähti käyntiin ja antaa pienen potkun käynnistyttyään. Saattaa olla että vika oli johdoissa, mutta epäilen kyllä vahvasti. Lämpötila-anturin voisi uusia kyllä jokatapauksessa.
Nokka-askelin asennontunnistinkin oli vaihdettu uuteen, edellisillä huoltokäynneillä.
Huomenna jatkuu auton koekäyttö ja katsotaan lähteekö käyntiin vai ei? Itsellä ollut mielessä loppuuko polttoaineen saanti kokonaan? Voisiko tandempumpun reistailu aihettaa tätä vikaa?
Nokka-askelin asennontunnistinkin oli vaihdettu uuteen, edellisillä huoltokäynneillä.
Huomenna jatkuu auton koekäyttö ja katsotaan lähteekö käyntiin vai ei? Itsellä ollut mielessä loppuuko polttoaineen saanti kokonaan? Voisiko tandempumpun reistailu aihettaa tätä vikaa?
Akku kannattaa tarkistaa, samoin moottorin pyörimisnopeus startatessa. Näkyy testerillä.
Haulla löydät lisää asiaa käynnistymisongelmista.
Tuo sammuminen 500 m päästä ihmetyttää.
Ei oikein sovi tandem-viaksi, mutta polttoainesuodattimen avaamalla (ja vaihtamalla) näkisi, toimiiko se tankin pumppu kuitenkaan.
- Silloin kun auto sammuu "puolilämpimänä", eikä käynnisty; syttyykö hehkun merkkivalo ollenkaan?
Haulla löydät lisää asiaa käynnistymisongelmista.
Tuo sammuminen 500 m päästä ihmetyttää.
Ei oikein sovi tandem-viaksi, mutta polttoainesuodattimen avaamalla (ja vaihtamalla) näkisi, toimiiko se tankin pumppu kuitenkaan.
- Silloin kun auto sammuu "puolilämpimänä", eikä käynnisty; syttyykö hehkun merkkivalo ollenkaan?
Hehkun merkkivalo syttyy / syttyi, kun kone sammui puolilämpimänä. Nyt muutaman päivän aikana auto ei ole sammunut, eli vika saattoi siis hyvinkin olla pelkissä hapettuneissa johdoissa, luultavimmin vielä maadoitus puolella. Itse vikaan en osaa syytä sanoa, ehkä ecun tai pumpun maadoitusjohdon syy? Lämpimänä autoa saa hetken startata, ennen kuin lähtee käyntiin, mutta siihen onkin hyviä vinkkejä tullut ja foorumilla keskusteluja / aiheita löytyy. Päivätän tännekin kun siihen ratkaisu löytyy.
Kiitos kaikille avunantaneille!
Kiitos kaikille avunantaneille!
Sammumis ongelma jatkuu eli lämpimällä koneella pääsee ajamaan n.500m ja siihen sammuu kuin seinään. Ei kuitenkaan joka kerta liikkeelle lähtiessä. Kylmällä koneella ei ole kertaakaan sammunut tai tehnyt tätä vikaa. Nyt auto saatu käyntiin sammumisen jälkeen ==> heiluttamalla satunnaisesti letkuja / johtoja.
Moottorin maadoitus tarkastettu ==> ok.
Kaikki releet uusittu.
Ei anna vikakoodeja, luettu kolmella eri testerillä ja läppärillä vw:n omalla ohjelmalla, ei tarkempaa tietoa.
Lämpöanturi vaihdetaan tulevana viikonloppuna.
Virtalukon pohjaa suositeltu vaihtamaan. Jos siinä olisi vikaa, niin luulisi vikaa ilmentyvän myös satunnaisesti, eikä ainoastaan lämpimän koneen startatessa?
Moottorin maadoitus tarkastettu ==> ok.
Kaikki releet uusittu.
Ei anna vikakoodeja, luettu kolmella eri testerillä ja läppärillä vw:n omalla ohjelmalla, ei tarkempaa tietoa.
Lämpöanturi vaihdetaan tulevana viikonloppuna.
Virtalukon pohjaa suositeltu vaihtamaan. Jos siinä olisi vikaa, niin luulisi vikaa ilmentyvän myös satunnaisesti, eikä ainoastaan lämpimän koneen startatessa?
Jotenkin sellainen kutina, että menettäisi jonkun niin olennaisen sähköisen tiedon sammumishetkellä että moottori sammuu. Useimmat anturiviat laittavat vain auton vikatilaan tai aiheuttavat muuten vain lievemmän seurauksen kuin sammumisen.
En tiedä tarkalleen, mitkä anturitiedot hukatessaan auto sammuu, mutta veikkailisin, että esimerkiksi nokka tai kampiakselin asentotunnistin voisi olla sellaisia. Eli jos anturissa/johdotuksessa häikkää. Mitenkähän suuttimien johtosarja? Onko sitä vaihdettu tai tutkittu? Nuo tulee pumpparista ekana mieleen.
Nämä ylläolevat on puhtaasti veikkailua viankuvauksen mukaan, mutta esimerkiksi lämpötila anturi viat mitä on yllä spekuloitu ei kyllä sammuta moottoria kokonaan. Se vain saa/kuvittelee väärän lämpötilan(-40 esim.) jos ei ole yhteyttä.
Tuli vielä mieleen tuosta, että jos vikakoodeja ei kerta jää muistiin tapahtumasta niin olisiko niin, että Ecu kadottaa sähköt sammumishetkellä? Noista anturihommista ym. tulee kyllä yleensä aika hyvin koodit.. Se olisi hyvä kun sillä hetkellä kun vika on päällä, niin pääsisi VCDS:llä joku katteleen tietoja, tai saako Eculle ylipäänsä yhteyttä.
En tiedä tarkalleen, mitkä anturitiedot hukatessaan auto sammuu, mutta veikkailisin, että esimerkiksi nokka tai kampiakselin asentotunnistin voisi olla sellaisia. Eli jos anturissa/johdotuksessa häikkää. Mitenkähän suuttimien johtosarja? Onko sitä vaihdettu tai tutkittu? Nuo tulee pumpparista ekana mieleen.
Nämä ylläolevat on puhtaasti veikkailua viankuvauksen mukaan, mutta esimerkiksi lämpötila anturi viat mitä on yllä spekuloitu ei kyllä sammuta moottoria kokonaan. Se vain saa/kuvittelee väärän lämpötilan(-40 esim.) jos ei ole yhteyttä.
Tuli vielä mieleen tuosta, että jos vikakoodeja ei kerta jää muistiin tapahtumasta niin olisiko niin, että Ecu kadottaa sähköt sammumishetkellä? Noista anturihommista ym. tulee kyllä yleensä aika hyvin koodit.. Se olisi hyvä kun sillä hetkellä kun vika on päällä, niin pääsisi VCDS:llä joku katteleen tietoja, tai saako Eculle ylipäänsä yhteyttä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa