VW Caddy manuaali '09 BLS, rykii 1700-1800rpm

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

VW Caddy manuaali '09 BLS, rykii 1700-1800rpm

ViestiKirjoittaja mkm » 21.9.2015 7:37

Ongelma otsikossa, tekee tuota täysin satunnaisesti ja myös vakkarilla ajaessa (ajattelin ensin olevan kaasupoljin vika).
Ei tallenna mitään vikakoodeja.
Livedataa ei ole tullut katsottua ajaessa.
Autossa vakio softa, 77kW.

Oire on vähän samanlainen kun polttoaine loppuisi, eli rynkyttää/pätkii/rötää kierroksia nostamalla tai laskemalla oire häviää.
Tekee vain mikäli kiihdyttää sievästi tahi ajaa tasakaasulla, jos kiihdyttää reippaammin ei ko. ongelmaa ole.

Oire alkoi jonkin aikaa sen jälkeen kun hukkaportinkello vaihdettiin, ahtojen pyynti/toteutunut kulkee oikein käsikädessä, eli kello on säädetty oikein, samoten kaikki piuhat ja letkut kasatiin 100% varmasti oikeisiin paikkoihin, myös ahtopainesolenoidi on vaihdettu.

Mistä alkaa seuraavaksi vikaa etsimään, pitäisikö vikaa lähteä etsimään kampiakselin/nokka-akselin anturilta vaikka vikakoodia ei tule?

edit:
http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=35947
tuolla vissiinkin vähän samaa ongelmaa ollut, kyseessä siis ei ole mikään pieni käynnin epätasaisuus siis vaan rynkäyttää ihan kunnolla, vähän kun jatkuvaa kytkinpommia antaisi.

Voiko liittyä EGR:ään? Auto paremmanpuoliskon käytössä joten kenkää se ei saa, vasta käytin leimalla ja ekalla polkasulla savutusarvo oli järkyttävät 7.5 kävin antamassa motarilla 3 vaihteella 4000-4500rpm ~20km ja arvo saatiin haluttuun usean polkasun jälkeen.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 21.9.2015 19:35

Ajamaan testerin kanssa, jossain on poikkeamaa.

- Onko tuossa dpf?
- Paljonko ajettu?
- Milloin jakopää tehty?

Yhdessä T5:ssa aikanaan tandempumpun alhainen paine teki tuommoista oiretta; paineenmittaus voisi olla paikallaan.

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 23.9.2015 11:34

Ei dpf:ää.
Ajettu nyt ~313tkm, jakopää tehty muistaakseni 240-260tkm kohdilla.
Näkikö pumpun paineet suoraan AutoComilla? Pitää käydä melkeen mutkat ajamassa ja katsomassa tilanne siltä osin.

Yhden vinkin sain ja se liittyi EGR:n pienempi reikäiseen tiivisteeseen..

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 23.9.2015 17:56

Manuaalinen mittaus pitää tehdä tandemin paineille.

Testerillä näkee tarkan ajoituksen, hihnan kuluessa ruiskutusennakko saattaa muuttua vähän.

Pumpparien korjausarvot kannattaa kans katsoa, ne toki näkyvät alle 1500 rpm.

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 6.11.2015 11:22

Suuttimien johtosarja tuli vaihdettua + suuttimille laitettua o-rengas -sarjat ja pa-suodatin samalla.

Ainakaan kotimatkalla ei rykinyt, katsotaan palaako oire vielä takaisin.
Jos oireet palaavat, pitänee tandempumppu laittaa tilaukseen kun ei loppupeleissä kovin kallis ole, tulipahan kuitenkin nuukana aloitettua halvemmasta päästä korjaukset :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa