Golf VI 2.0TDI DSG rohisee

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Insinöörimajuri
-
Viestit: 18
Liittynyt: 17.10.2011 13:57

Golf VI 2.0TDI DSG rohisee

ViestiKirjoittaja Insinöörimajuri » 4.3.2015 18:01

Moro
Osaisko joku antaa pientä vinkkiä mikä mahtaa olla vialla, kun auto tosiaan sekä tyhjäkäynnillä paikallaan että ajaessa pitää samantyylistä rohinaa kuin olisi kivi jarruissa. Sama juttu oli vaihde missä asennossa vaan ja moottorin lämmöillä ei tunnu olevan vaikutusta. Liikkeelle lähdössä rohinan taajuus ns nousee samaan tyyliin kuin just esim se kivi jarruissa. Hämärää on, että ääni ei kuulu jatkuvasti vaan aina silloin tällöin. Autolla on ajettu vajaa 130tkm, vuosi 2010, konetyyppi CHF, vaiheisto MFL ja ei ole mahdollisuutta lukea vikakoodeja kuin rahalla. Kiitosta jos joku osaa antaa vinkkiä.

vwp
-
Viestit: 37
Liittynyt: 5.2.2015 6:38

ViestiKirjoittaja vwp » 5.3.2015 10:28

Kaksoismassavauhtipyörä?

Insinöörimajuri
-
Viestit: 18
Liittynyt: 17.10.2011 13:57

ViestiKirjoittaja Insinöörimajuri » 5.3.2015 10:53

Käsittääkseni se pitää enemmänkin kolinan tyyppistä ääntä kuin tuollaista rahinaa..? Voi siis hyvin olla että oon väärässä.

peeki
-
Viestit: 1311
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 13.3.2015 23:20

Koita vaihtaa lootasta öljyt, voipi olla lastua seassa ja laatikko kypsä...

mehtäkonekuski
-
Viestit: 136
Liittynyt: 22.8.2014 18:09

ViestiKirjoittaja mehtäkonekuski » 14.3.2015 0:28

Täältä ääni kaksoismassalle.

Insinöörimajuri
-
Viestit: 18
Liittynyt: 17.10.2011 13:57

ViestiKirjoittaja Insinöörimajuri » 14.3.2015 5:51

Laatikon öljyt on vaihdettu vajaa 20t sitten. Ilmeisesti se sit on se kaksoismassa, noh tiistaina selviää..

Insinöörimajuri
-
Viestit: 18
Liittynyt: 17.10.2011 13:57

ViestiKirjoittaja Insinöörimajuri » 20.3.2015 19:02

Juu, kaksoismassahan se.

Insinöörimajuri
-
Viestit: 18
Liittynyt: 17.10.2011 13:57

ViestiKirjoittaja Insinöörimajuri » 19.8.2015 10:56

Päivitetään sen verran, että kaksoismassa ei ollutkaan se itse ongelma vaikka vaihto olikin ajankohtainen. Rohina jatkui tuon vauhtipyörän vaihdon jälkeen ja lopulta syylliseksi paljastui ilmastoinnin kompressori.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa