Golf V, BKD vaihteistokysymys
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 24.6.2014 21:34
Golf V, BKD vaihteistokysymys
Paljonko pitäisi olla välystä vaihteiston pääakselissa akselinsuuntaisesti? Siis kytkimestä tuleva akseli. Nykyisellään tuntuisi olevan noin 6mm, mikä vaikuttaa suurelta? Toisessa suunnassa väljää ei ole lainkaan kuten ei kuulukaan.
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 24.6.2014 21:34
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 24.6.2014 21:34
Kovalla menty 30tkm kyllä. Vieläkään en käsitä, miksi se ongelmia aiheuttaisi vaikka monet niin paljon sitä puhuvatkin. Laatikko käytettiin auki viime viikolla laakeriepäilyjen takia, mutta kaikki oli kunnossa joten ei tehty toimenpiteitä. Katsauksen jälkeen vaan huomio kiinnittyi tuohon välykseen. Ennen purkua ei tietenkään tullut kokeiltua ko. Akselia.
-
- -
- Viestit: 165
- Liittynyt: 5.5.2014 16:30
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 24.6.2014 21:34
Kyllä se moottorin hakkaaminen & vääntö vaan kovan vauhtipyörän ansiosta välittyy laatikkoon moninverroin kaksoismassaa pahemmin, vaikka onkin jousitettu levy. Ja se takominen kohdistuu pitkittäissuunnassa kaikista pahiten, kun vaihteiston rattaat ovat viistotut. Toki siellä rattaat ja muu laakerointikin varmasti oman osansa saa tuosta hakkuusta...
Kovilla vauhtipyörillä on oikeasti saatu monta laatikkoa rikottua. Toiset taas väittävät, ettei tee mitään, mutta ennemmin uskon tuohon, mitä minulle on sanottu - ja ei uskomusta ainakaan toiseen suuntaan käännä se meteli, jonka kovan vauhtiksen vaihto pahimmillaan laatikosta pihalle antaa.
Itse vaihdoin kovan vauhtiksen puolen vuoden ajon jälkeen tosiaan takaisin kaksoismassaan, kun teki pahaa se resonointi ja tyhjäkäynnin raklatus. Ja kun otettiin kovaa vauhtipyörää irti ja avattiin asetelma, niin tuon jousitetun kytkinlevyn jousista kaksi oli poikki ja kaikki jäljellä olevat ehjät jouset painuneet kasaan, väljäksi koloihinsa ja helisivät... Mikäpä muukaan noita rikkoo, kuin vääntö ja moottorista välittyvät vääntövärähtelyt & dieselin takominen (joka on paljon rajumpaa etenkin pienillä kierroksilla, kuin bensamoottorissa). Oli kyllä viimeinen kova vauhtipyörä mitä omiin moottoreihini laitan kaksoismassan tilalle.
https://www.youtube.com/watch?v=Vb9Z6O_Czow
Tuossa videossa ääni jota tarkoitan. Oma Jetta BKD + 6-lovinen manuaali kovalla vauhtiksella piti melkolailla vastaavaa. Niin paha meteli tosiaan, ettei esim. liikennevaloissa kehdannut vapaalle laittaa ja kytkintä nostaa....
Kovilla vauhtipyörillä on oikeasti saatu monta laatikkoa rikottua. Toiset taas väittävät, ettei tee mitään, mutta ennemmin uskon tuohon, mitä minulle on sanottu - ja ei uskomusta ainakaan toiseen suuntaan käännä se meteli, jonka kovan vauhtiksen vaihto pahimmillaan laatikosta pihalle antaa.
Itse vaihdoin kovan vauhtiksen puolen vuoden ajon jälkeen tosiaan takaisin kaksoismassaan, kun teki pahaa se resonointi ja tyhjäkäynnin raklatus. Ja kun otettiin kovaa vauhtipyörää irti ja avattiin asetelma, niin tuon jousitetun kytkinlevyn jousista kaksi oli poikki ja kaikki jäljellä olevat ehjät jouset painuneet kasaan, väljäksi koloihinsa ja helisivät... Mikäpä muukaan noita rikkoo, kuin vääntö ja moottorista välittyvät vääntövärähtelyt & dieselin takominen (joka on paljon rajumpaa etenkin pienillä kierroksilla, kuin bensamoottorissa). Oli kyllä viimeinen kova vauhtipyörä mitä omiin moottoreihini laitan kaksoismassan tilalle.
https://www.youtube.com/watch?v=Vb9Z6O_Czow
Tuossa videossa ääni jota tarkoitan. Oma Jetta BKD + 6-lovinen manuaali kovalla vauhtiksella piti melkolailla vastaavaa. Niin paha meteli tosiaan, ettei esim. liikennevaloissa kehdannut vapaalle laittaa ja kytkintä nostaa....
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa