bkd moottorin kiihtyvyys ongelma..

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

A_._A
-
Viestit: 260
Liittynyt: 23.7.2003 21:30

bkd moottorin kiihtyvyys ongelma..

ViestiKirjoittaja A_._A » 31.7.2015 7:12

Moottoriin vaihdettiin uusi ahdin vanhan rikkouduttua jumiutuneiden siipien johdosta..
Uudella ahtimella on kuitenkin kiihtyvyys ongelma tasakaasulta kiihdytettäessä.
Moottori kiihtyy ajossa kuin ei ahdinta olisi ollenkaan, mutta kun päästät kaasusta ja painat uudestaan heti perään on kiihtyvyys normaalia..
Eli tavallaan tuntuu kuin ahdin ei kiihtyisi ennenkuin on saavuttanut riittävästi"alku" kierroksia.
Ekalla kiihdyksellä antaa vikakoodin matalasta ahtopaineesta..
Ahtopaineen säätöventtiili vaihdettu. Alipainetta tuottaa ahtimelle normaalisti. Katti tarkastettu tukoksien varalta..
Mistäs voisi seuraavaksi lähteä tutkimaan ?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 31.7.2015 8:20

Mistä hommasit turbon, tehasuus, käytetty vai kunnostettu? Kuulostaa äkkiseltään, että vnt kellon tankoa tarttis säätää.

A_._A
-
Viestit: 260
Liittynyt: 23.7.2003 21:30

..

ViestiKirjoittaja A_._A » 31.7.2015 9:32

Kaverin puolesta kyselen..
Kunnostettu käytetty saksasta..
Tankoon ei ole vielä koskettu kun siinä on jonkinlaiset "sinetit" paikalla joten on aateltu et säätö on suoritettu ns remontin yhteydessä..
Lyhentäisitkö vai pidentäisitkö ja paljonko kerralla ?

Hakku
-
Viestit: 46
Liittynyt: 10.5.2007 13:16

BKD uusi kunnostettu turbo saksasta, ahdot alhaalla

ViestiKirjoittaja Hakku » 7.9.2015 6:26

Vaihdoin yliahtavan Touran BKD 2.0 TDI 16V 2006 turbon ebay-Saksan kunnostettuun.

Alakierrosten vääntö katosi. Mittasin ennen asennusta VNT-kellon säätötankoa, ja se oli mielestäni noin samoissa mitoissa alkuperäisen kanssa.

Alle 2000 rpm ei ahtopyynti täyty, vikakoodia auto ei kuitenkaan anna. VNT kellon duty cycle on 70% koko kiihdytyksen ajan, mikä lienee normaalipyynti, jolla VNT pitäisi ahtaa täysiä?

Jos vika olisi pieleen säädetty VNT-ohjauskello, mitä tulisi säätää: kellon tankoa lyhyemmäksi, rajoitin topparia auki vai?

Täytyy tarkastaa alipainelinjat, jos vika löytyisi vuotavasta linjasta...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa