Eli tuohon Skeidan Superbiin ilmeni tuollainen vika hehkun valon saattelemana. Menee täysin limp modeen ja koodi nollaamalla toimii hetken ehkä vajaalla puolella teholla kunnes vedättää kunnolla. Menee aika tarkalleen vikatilaan kun pyydetty ahto täyskaasulla noin 2600mbar ja toteutunut noin 1600mbar. Tämän enempää ei ahda. Ja tuon 0.6 ahdonkin saavuttaa vasta kun polkee pienellä vaihteella ihan liki rajoittimelle tai vedättää isolla vaihteella raskaammin. Ahdot nousee siis todella hitaasti.
Olen pudonnut kehityksen kelkasta joten kysymyksiä;
Mitä tuossa vielä pelaa alipaineella ja voiko vika liittyä siihen?
Todennäköisin vika; ahtopaineanturi, vnt, egr vai jo muu mikä?
On tuo turbo hyvin tuolla tulipellin kainalossa ettei hääviin pääse vnt:kään tökkimään että liikkuuko normaalisti... Suhinoita tai vihellyksiä ei kuulu joten tuskin ahtoputkissa tai välijäähdyttimessä isompia vuotoja. Egr kanssa ollut aikaisemmin ohjelman teon jälkeen ongelmia ja tuli muita vikakoodeja, mutta ne ongelmat poistui ohjelmaa rukkaamalla...
CBBB ja P0299 ahdot ei toteudu
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Eli ilmeisesti tämä: http://m.motonet.fi/fi/tuote/283962?ajoneuvo=626
Taisi olla siinä tulipellin yläreunassa...
Taisi olla siinä tulipellin yläreunassa...
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Ahtopaineensäädin sieltä tosiaan oli vainaa. Ihan vaan tiedoksi muille skodan omistajille jos tulee vastaavaa ongelmaa, että kahdesta Skodan merkkihuollosta kun kysyin niin sanottiin ettei saa varaosaa vaan koko ahdin+pakosarja uusiksi +2600€. Vw:n puolelta löytyi heti ja koko operaatio karvan alle 500€. Ei ilmainen sekään mutta pidin kohtuullisena...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Se ahtopaineen säätimen vaihto onnistuu useimmissa (jos ei kaikissa), joissa on sähköinen asennon tunnistus.
Laitetaan oikea alipaine ja katsotaan testeristä sitten oikea jännite (muistaakseni).
Tangon pituutta säätämällä jännite muuttuu.
Vanha syy koko ahtimen vaihdolle on juuri tuo säädön perustuminen tuurin, kun erikoislaitteita säätöön ei normikorjaamolta löydy.
Laitetaan oikea alipaine ja katsotaan testeristä sitten oikea jännite (muistaakseni).
Tangon pituutta säätämällä jännite muuttuu.
Vanha syy koko ahtimen vaihdolle on juuri tuo säädön perustuminen tuurin, kun erikoislaitteita säätöön ei normikorjaamolta löydy.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Re: CBBB ja P0299 ahdot ei toteudu
Omaan Superbiin ilmestyi tämä sama vika. Säätimen letkusta imemällä ei ole juuri minkäänlaista vastusta, joten kalvo lienee riekaleina.
Tähän näytti olevan vaihto-ohjeita, jossa tangon säätö laitettiin suoraan entiseen mittaansa. Kuinkahan tarkka tuo on, eli uskaltaako mennä mitalla vai pitäisikö säätää lukeman perusteella? VCDS löytyy ja varmaan tarvittaessa mittarillinen alipainepumppukin.
Tähän näytti olevan vaihto-ohjeita, jossa tangon säätö laitettiin suoraan entiseen mittaansa. Kuinkahan tarkka tuo on, eli uskaltaako mennä mitalla vai pitäisikö säätää lukeman perusteella? VCDS löytyy ja varmaan tarvittaessa mittarillinen alipainepumppukin.
Re: CBBB ja P0299 ahdot ei toteudu
Tarkka on. Säädä ohjeiden mukaan.
Re: CBBB ja P0299 ahdot ei toteudu
Päädyin lopulta vaihdattamaan tuon korjaamolla. Nyt kulkee taas entiseen malliin!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa