Jämäkämpi kytkin kaksoismassapyörällä AFN?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Lebi
-
Viestit: 282
Liittynyt: 23.7.2003 17:23

Jämäkämpi kytkin kaksoismassapyörällä AFN?

ViestiKirjoittaja Lebi » 11.2.2015 12:58

Kovalla vauhtiksella on tarjolla paketteja sopuhintaan, mutta saako jostain jämäkämmän kytkinsetin kaksoismassapyörällä? En kaipaa tuohon traktoriin yhtään ylimääräisiä värinöitä.

Äkkiseltään en löytänyt kuin Darksiden tarjoaman Sachsin setin jolla on hintaa tonni, joka taas on kolmen tonnin autoon vähän raju sijoitus.

Auto on Passat 3B, AFN, neliveto. Ei ole mikään formula eikä siitä sellaista olla tekemässä mutta orkkiskamat lipsuu jo PSI:lläkin.

Tarkoitus on tulevaisuudessa kuitenkin ainakin ohjelmoida auto ihan oikeasti.

Ehdotuksia?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 11.2.2015 13:31

Tottahan vanha kytkin luistaa jo muutenkin herkemmin. Vakio kaksoismassa pitänee uutena sen mitä se 5V laatikko muutenkin kestää järkevästi, ja ohjelmoimalla väännön saa rajattua niin tarkasti että 50Nm puutetta tuskin jää kaipaamaan kun tehoa saa muulle käyttöalueelle paremmin. Se ~350Nm ylittävä väännönkesto maksaa tuossa autossa kuitenkin melko monta satasta, tai paljon työtunteja, niin kannattaa kysyä itseltään onko se yksi 50 tai 100Nm sen arvoista :)

6V laatikko 240mm kytkimellä on ihan hyvä päivitys jos jaksaa vähän harrastaa. Ja yksmassasetit pilaavat tuollasen auton kyllä täysin, kuten tuossa kerroitkin.

Lebi
-
Viestit: 282
Liittynyt: 23.7.2003 17:23

ViestiKirjoittaja Lebi » 11.2.2015 17:01

Meniskö ihan vakio kytkimelläkin vai oisko esim sre asetelma massalevyllä hyvä valinta?

Tuossa on kiinni joku ebayn "kunnostettu" GT1749VC, sen kaveriksi ajattelin sitten sitä custom ohjelmointia..

Mitä muutoksia vaatisi tuo 6-lovinen aski?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 11.2.2015 17:43

Vakio asetelma pitää about sen missä vakio kaksoismassa alkaa pohjailemaan, joten SRE:stäkään ei ole isoa iloa. Toki, eihän se huonoksi ole jos mieltää sen tarpeelliseksi.

Tuolla ahtimella ei vakiosuuttimilla juuri hyötyjä saavuteta alkuperäiseen ahtimeen verrattuna, mutta onhan se toki ehkä hieman kestävämpi suuremmilla paineilla ( jos on hyvin kunnostettu ).

Muutostyö 228mm -> 240mm:

6 speed gearbox
spacer between the engine and the gearbox (5.5mm) (01E103551B)
gearbox bolts from the donor car
gearbox mounting guides from the donor car (they are about 10mm longer)
starter from the donor car
240mm DMF and clutch
gear shifter from the donor car
modified right engine mount (the block is different in the PD and the VP engine)
turbo support bracket from the donor car (the one connecting the engine mount and the turbo)
gearbox mounts
engine subframe (the 5 speed gearbox have different right mount for the gearbox)

bastu
-
Viestit: 31
Liittynyt: 17.3.2010 19:36

ViestiKirjoittaja bastu » 11.2.2015 17:59

Ihmetelly pitemmän aikaa foorumia selailessa kun tuota kovaa vauhtipyörää haukutaan kaksoismassan tilalle. Itellä oli 3b passatti ja samalla koneella kun viestin aloittajalla. Kaksoismassan petettyä tilalle valeon kiinteä setti ja eroa en huomannu millään kierrosalueella. Ajoin tuolla setillä 100tkm ennen kun meni auto vaihtoon.

Nykyään pari iv golffia pumpparilla. Toisessa kiinteä setti kaksoismassan tilalla. Eroa noiden autojen välillä on ainoastaan poljin tuntumassa. Kiinteän setin kanssa poljin hieman jäykempi.

Samoin vaihdelaatikon kalkatuksia ei ilmene. Värinöitä ei tullut passatin eikä golffin kanssa.

Itse voin kyllä suositella.

Lebi
-
Viestit: 282
Liittynyt: 23.7.2003 17:23

ViestiKirjoittaja Lebi » 11.2.2015 18:23

Juu, kommentteja on netti pullollaan, puolesta ja vastaan, en vaan ole kovalle vauhtikselle muutettua koskaan ajanut niin hiukan mietityttää..

Karkaa jo aiheesta mutta mitäs tuosta vois irrota tehoja jos laittaa vielä suuttimet lisäksi? Meneekö vielä samalla kytkinreseptillä?

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 11.2.2015 18:47

Minkäslaisia vääntökäppyröitä noissa bastun autoissa oli? Jos siellä 1700rpm tuntumassa on 200Nm tai 400Nm vääntö, lienee ne vääntövärinätkin vähän erilaiset.

Itsekin omistin -97 AHU Passatin jossa kiinteä VP vakiona ja 210Nm maksimiväännöt eikä sillä tullut minkäänlaisia tärinöitä kabiiniin milloinkaan.

-karppa-
-
Viestit: 287
Liittynyt: 14.6.2009 16:06

ViestiKirjoittaja -karppa- » 11.2.2015 19:24

Komppaan Bastua.

60tkm tullut ajettua AHF-moottorilla olevalla skeidalla ja kovalla vauhtipyörällä eikä mitään käytännön eroa. Ei mamma eikä kaveritkaan ole hoksanneet. Toiset uskoo mitä netissä lukee ja toiset tekee. Jos joutuu seuraavan kytkimen (Kytkinlevyn) vaihtamaan on se ilmainen verrattuna kaksoismassaaan.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 11.2.2015 19:57

235Nm @1900rpm. Ei noin pienillä väännöillä varmaan tulekaan ongelmia.

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 12.2.2015 7:19

Keskustelu alkaa mennä raiteiltaan. Ketjun aloittajalla on torsen-neliveto, jota ilmeisestikin aletaan viritellä enemminkin. Tuon vertailu poikittaismoottorisen kesäauton voimansiirtovärinöihin on turha.

Kun jäykkään nelivetoon heittää kiinteän setin kiinni, niin saa todellakin varautua ajotavan muutokseen. Jos tykkää värinättömästä alakierrosmukavuudesta vähääkään, laatikon päivityspuheet kannattaa ottaa vakavasti.

Lebi
-
Viestit: 282
Liittynyt: 23.7.2003 17:23

ViestiKirjoittaja Lebi » 12.2.2015 8:29

Laatikko jää kyllä vaihtamatta, mielummin tyydyn pelkkään ajatuksella tehtyyn ohjelmointiin.

Suosituksia/kokemuksia massapyörän ja kytkinsetin ostopaikoista?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 12.2.2015 9:16

Juurikin näin, "kesäautoissa" eli etuvetoisissa perinteinen vauhtipyörä toimiikin ihan mainiosti, mutta tässä tapauksessa oli kyse nelivetoisesta mallista. Lisäyksenä Samin kirjoitukseen, kertomasi pätee myös poikittaismoottorisiin Haldex-nelivetoihin, jossa perinteinen vauhtipyörä tuo yleensä merkittävän suuret määrät värinää ja jyminää matkustamoon juurikin tuonne moottorin 1000-2000 kierrosalueelle. Olipa kyseessä sitten vakio tai enemmälti viritetty moottori, värinä on välitöntä jo vähäiseltäkin väännöltä. Toki lisäksi mitä kevyempi vauhtipyörä on, sitä suurempana tuo ongelma tulee esiin ( kun näitäkin on tarjolla eri painoisina ). Etuvetoiset eivät ole tuostakaan kuitenkaan ihan niin kranttuja, eikä värinät yletä kuljettamoon asti kohtalaisen kevyelläkään vauhtipyörällä. Vaihdelaatikkoon kylläkin, joka ilmenee enemmän tai vähemmän soraääninä joutokäynnillä, vaihdelaatikosta ja vauhtiksen painosta riippuen.

Kaksivetomiehet voivat siis onnitella itseään kohtalaisen hyvästä valinnasta kiinteän kytkinsetin suhteen, mutta ketjun aloittajaa kehottaisin pysyttelemään kaksoismassakytkimessä jos arvostaa moottorin 1000 - 2000 kierrosnopeuden käyttökelpoisuutta. Jotkut noista yksmassaseteistä nelivetoisissa ovat niin pahoja siirtämään värinää koriin, että korvat lähes menevät lukkoon ajaessa ja tekee mieli työntää pää ikkunasta pihalle jos ei ole mahdollista ajaa suurilla kierroksilla. Välillä tekisi mieli nostaa noista autoista tyhjäkäynti kahteen tuhanteen ettei tarvitsisi kuunnella sitä jyminää. Saatika sitten pakkasella kun kaikki kannakekumit ovat kovemmat, hhrrr.

Juu, kommentteja on netti pullollaan, puolesta ja vastaan, en vaan ole kovalle vauhtikselle muutettua koskaan ajanut niin hiukan mietityttää..


Ihmetelly pitemmän aikaa foorumia selailessa kun tuota kovaa vauhtipyörää haukutaan kaksoismassan tilalle.


Ja tottakai eroja on puolesta ja vastaan, koska eri käyttökohteissa osat toimivat erilailla. Parhaita ovat nämä tapaukset, joissa on tehty havaintoja yhdestä kohteesta ja mielipide perustuu sitten yleispätevästi joka tilanteeseen ja joka kohteeseen, ja tämän parhautta hehkutetaan sitten joka hiton välissä kaikille ja kaikkialla. Tuokaa minulle yksikin 4-sylinterinen VAG diesel-nelivetoinen kyseiseltä aikakaudelta kiinteällä setillä nähtäville jossa käyttömukavuus ei ole huonontunut kaksoismassasta, niin tarjoan laatikollisen banaaneita. Just hetki sitten ajoin 3B AFN Syncrolla mihin oli tovi sitten vaihdettu Valeon kiinteä, niin eipä tullut kuin kaksi sanaa mieleen: Aivan Karmea.

Karkaa jo aiheesta mutta mitäs tuosta vois irrota tehoja jos laittaa vielä suuttimet lisäksi? Meneekö vielä samalla kytkinreseptillä?


Suuttimet ja ahdin eivät suoranaisesti vaikuta kytkimen valintaan. Kytkinvalintaan vaikuttaa se, millaisen käyttömukavuuden haluaa, sekä minkä verran vääntöä haluaa käyttöön. Tehoa voi ottaa reilustikin ilman kytkimen luistamista, kun vääntö pidetään kytkimen pidon rajoissa. Tehon toteutumiseen vaikuttaa ahtimen koko, suuttimien koko sekä ohjelma. Kannattaa myös huomioida, että edullisesti korjattu ehdin ei välttämättä kestä kovaa käyttöä niin hyvin kuin esimerkiksi alkuperäistuote.

bastu
-
Viestit: 31
Liittynyt: 17.3.2010 19:36

ViestiKirjoittaja bastu » 12.2.2015 16:18

Juu, ihan kokemuksia vain jakelen ja kiinteä vauhtis nelikko golffissa ja motti 1.9 arl passatti oli myös nelikko. Passatissa oli joku softa valmistaja tuntematon.Joskus itsekkin ajanut octavialla jossa oli kiinteä vauhtis ja ei ollut niin mieleinen.Voihan se olla et on tottunu näihin traktoreihin kun merkkiuskollinen ollut.

Edit: Tosiaan jäi ekassa viestissä autojen tarkemmat tiedot pois ja taas kerran sama itku vaan jatkuu tuosta kiinteästä.

Eikä vielläkään selvinnyt asialliseen kysymykseen mitään järkevää.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 13.2.2015 17:26

Totta tuokin, että eri ihmiset vertaa kokemiaan havaihtoja eri asioihin. Itsellä edellämainitut kokemukset perustuvat itse koettuun ja todettuun siten, jossa muut muuttujat on poissuljettu ja tutkitaan vain kytkimen toimintaa, ja tässä tapauksessa sen aiheuttamia lieveilmiöitä. Normaalistihan tuollanen afn-neliveto on kunnossa ollessaan varsin värinätön.

Itellä on omakohtainen kokemus siitä, kun erääseen afn-neliveto Pasaseen vaihdettiin kaksoismassan tilalle Valeon kiinteä, ja pilallehan se tosiaan sillä meni. Siis omasta mielestäni. Jotkuthan voi toki pitää ominaisutena tätä dieselin jyrinää ja kojetaulun räminää.

Myös löytyy kokemus nelivetoisesta nelosgolfista johon asennettu 240mm kiinteä limppu rallimallin osilla, tää oli vielä karmeempi. Toki, oli kohtuu keponenkin, ja ihan SRE:n koko setti. Ratakäytössä varmasti OK, mutta arkiajossa lähes käyttökelvoton. Alle 2500 kierroksen ei tarvitse vääntöä ohjelmasta juuri pyytää kun paikat tippuu hampaista, vaikka kytkin kylläkin pitääkin :D

Ja johan tuossa tuli kaikki vaihtoehdot listattua mitä AFN-nelivetoon on saatavilla.

Lebi
-
Viestit: 282
Liittynyt: 23.7.2003 17:23

ViestiKirjoittaja Lebi » 13.2.2015 20:02

Taidan tilata tuolta darksidelta Sachsin vakiosetin vauhtipyörineen jos en nyt halvemmalla jostain yhtäkkiä löydä..

Lukin tekeleitä saa monesta paikasta mutta tuotteiden laatu ei ole oikein vakuuttanut.

Kytkinrempan jälkeen Jyväskylään ohjelmoitavaksi, vakiota racempia suuttimia saa tarjota vaikka privalla :)

bastu
-
Viestit: 31
Liittynyt: 17.3.2010 19:36

ViestiKirjoittaja bastu » 13.2.2015 22:43

Näissä vauhtipyörä asioissa on niin paljon muuttujia, että taitaa vissiin olla parempi kun jättää käyttäjän harmiksi :) Ite tiettysti rakentelen omat vehkeet käyttö/jäärata vehkeiksi niin ei silleen väliä. Mutta kuitenkin kuten ekassa viestissä mainitsin niin en kuitenkaan eroa kaksoismassaan ole huomannut ja erot ei perustu pelkästään näihin pariin autoon. Se siitä aloittajalla oli kuitenkin ihan vissiin asiaakin "pahoittelut tästä".

cre8tor
-
Viestit: 158
Liittynyt: 18.9.2006 19:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja cre8tor » 14.2.2015 7:19

Kyllä vahvasti komppaan p0weria! Kokemuksesta voin kertoa, että ainakin ARL mottisessa 4motion IV golfissa Sachsin SRE paketti oli AIVAN JÄRKYTTÄVÄ! Kytkintuntuma erittäin jäykkä, vaihdelaatikko rallatti parkissa tyhjäkäynnillä kuin kivimylly ja sitten ne 1000-2200rpm jyrinät ajaessa, huhhuh!

Ja siksihän tämä SRE meni vaihtoon, kun sekin rupesi luistamaan. Ja syy ei ollut kytkimessä, vaan todennäköisesti tuo värinä jota DMF ei ollut vaimentamassa, hajotti vaihdelaatikonakselin stefan, ja sitten pääsi laatikon öljyä kytkimeen ja alkoi luistamaan.

Sitten vaihtoin Darksiden jonkun performance paketin DMFllä ja johan rupesi ajo taas maistumaan.

edit. Ja taitaa tämä p0werin testaama nelikko golffi olla juurikin tämä minun auto, kun kävin silloin kylässä :)

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 14.2.2015 13:40

Joo, Cre8orin nelonen oli aika hyvä esimerkki jota tuossa esimerkkinä käytinkin, tämä sama asia on tullut kuitenkin havaittua myös muissakin yksilöissä. Tuota akselin stefan rikkoontumista en kyllä silti suoranaisesti uskaltaisi laittaa kovan vauhtiksen syyksi.

Lebille löytyy ne suuttimet myöskin täältä samasta osoitteesta, kuin ohjelmointikin.

Itsellä samat kokemukset verrattaessa LUK:n sekä Sachs:n tuotteita, Valeosta puhumattakaan. Hyvin usein se vaakakuppi kallistuu sinne Sachsin puolelle, kun vaan muistaa valita oikean osan käyttötarkoitukseensa.

Lebi
-
Viestit: 282
Liittynyt: 23.7.2003 17:23

ViestiKirjoittaja Lebi » 23.6.2015 20:21

Laittelenpa tähän omat kuulumiset nyt kun rojut on ollut autossa kiinni muutaman tuhatta kilometriä, ihan silläkin että jos joku muukin vastaavia juttuja miettii..

Kombona siis Sachsin vakio kytkin, vakio massapyörä, 0.275 suuttimet, 3bar map, GT1749VC ja tälle kokoonpanolle veistelty softa.

Tuloksena noin 180hv ja 330nm käyttökelpoista tehoa, ei jyrinöitä massapyörästä, savut kelpas leimalla ja muutenkin kiva peli ajella nyt.

Kiitokset vielä suuttimien asennuksesta ja softasta tätäkin kautta jyväskylän suunnalle.

Hapero
-
Viestit: 6
Liittynyt: 22.7.2015 8:17

ViestiKirjoittaja Hapero » 22.7.2015 8:24

Hieman aihetta sivuten: tarvitseeko sachsin asetelmat jonkinlaista esisäätötyökalua? Tallilla lojuisi sachsin x-tend kykäsetti mutta saako sen heittämällä paikoilleen vai kaipaako jotain erikoistyökalua?

Edit: AVF motin jatkeeksi menossa

van kost
-
Viestit: 6
Liittynyt: 31.12.2015 10:59

ViestiKirjoittaja van kost » 31.12.2015 12:06

Terve kaikille! Nostellaanpas itselle ajankohtaista aihetta. Autona siis A4 1,9tdi quattro AFN-koneella (b5). Audiin on vaihdettu 2 vuotta/60 tkm sitten kaksoismassan tilalle Sachsin kiinteä vauhtipyörä ja muut hilppeet. Kytkin kuitenkin luistaa mm. nelosella reippaammin polkaistessa. Ei kuitenkaan luista rauhallisessa ajossa (vielä). Lisäksi tuosta kiinteästä johtuen jyrisee melkoisesti alle 2000 rpm. Rasittava tuo jyrinä varsinkin kaupunkialueella missä joutuu vaihtamaan vaihdetta vähän väliä. Lähinnä tuosta jyrinästä johtuen olisi tarkoitus lähiaikoina vaihtaa vauhtipyöräksi kaksoismassa ja uusia myös levy ja asetelma. Ajattelin tätä pakettia http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... tform.html . Paljonkohan tuo kestää vääntöä? Auto on aikoinaan lastutettu ja väännöksi luvataan 305nm. Luulisi tuon darksiden paketin kestävän lähes vakion väännöt?. Jos luistaa vielä niin sitten voisi hommata jäykempää asetelmaa vaikka speed-autoteilelta. Mitä muuta kannattaa ottaa huomioon/vaihtaa kun laatikon käyttää pois? Stefoja? Painelaakeri? Vaikka näyttäisivät ehjiltä niin vaihtoon? Myös muita vauhtipyörä/kytkin/asetelmaehdotuksia otetaan mielellään vastaan! Kiinteää en kuitenkaan sinne enää laita, jyrisee niin kovasti.. Niin ja semmoinen vielä että onko näissä 5-vaihteisissa ollut "spaceri" koneen ja laatikon välissä? Jos on ollut, on ilmeisesti pitänyt ottaa pois kun vaihdettu yksmassainen sinne? Nyt kun laitan kaksoismassan takaisin, onko myös spaceri oltava siellä vai voiko asentaa ilman?

Lebi
-
Viestit: 282
Liittynyt: 23.7.2003 17:23

ViestiKirjoittaja Lebi » 31.12.2015 19:58

Itse tilasin sparetolta sachsin vakiomallisen paketin massapyörineen, oli selkeästi halvempi kuin tuolta darksideltä. Haku toimii kivasti esim. noilla numeroilla jotka näkyy darksiden sivuilta ;)

Siinä setissä missä on sre asetelma on kuitenkin sama massapyörä niin en nähnyt järkeä maksaa rajummasta asetelmasta ja levystä kun se massis kuitenkin on se minkä ehdoilla on vääntöjen kanssa mentävä.

Kykäsetin yhteydessä vaihtui mulla myös silmälaakeri ja kampuran takastefa.

Lebi
-
Viestit: 282
Liittynyt: 23.7.2003 17:23

ViestiKirjoittaja Lebi » 31.12.2015 20:01

Tuplat
Viimeksi muokannut Lebi, 9.1.2016 19:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

van kost
-
Viestit: 6
Liittynyt: 31.12.2015 10:59

ViestiKirjoittaja van kost » 4.1.2016 21:07

Noniin tilasin tuolta sparetolta osat. Oli yllättävän halpa, jopa alle saksan hintojen (ja todella paljon halvempi verrattuna darksideen, kiitos Lebi vinkistä :) Pyöränlaakerit tulee kans samasta puljusta, sai kaks sarjaa siihen rahaan millä motonetista saa yhden. Jäin miettimään tuleeko asetelman mukana pultit kun ei ollu erikseen myytävänä?

Lebi
-
Viestit: 282
Liittynyt: 23.7.2003 17:23

ViestiKirjoittaja Lebi » 4.1.2016 21:15

Asetelman pulteista ei ole kyllä muistikuvia..

van kost
-
Viestit: 6
Liittynyt: 31.12.2015 10:59

ViestiKirjoittaja van kost » 8.1.2016 15:25

Osat tulivat mutta kannattaako tuota edes alkaa purkamaan ennen kuin hommaa sen 5,5mm "spacerin/shimmilevyn" koneen ja askin väliin? Kiinteä vauhtis kun tosiaan aikoinaan vaihdettu ja otettu shimmi pois niin saako kaksoismassapakettia pelamaan ilman sitä? Oisko tästä kellään kokemuksia?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 9.1.2016 0:08

Se 5.5mm spaceri on ainoastaan PD-koneen ja 01E-laatikon välissä.

van kost
-
Viestit: 6
Liittynyt: 31.12.2015 10:59

ViestiKirjoittaja van kost » 13.1.2016 8:48

Kytkinpaketti vaihdettu ja eipä jyrise enää pienilläkään kierroksilla. Luistaa heti kun polkaisee vähänkään reilummin mutta toivottavasti asettuu kun ajelee. Nyt vasta toistakymmentä kilometriä ajettu vaihdon jälkeen. Ensimmäinen huomio käynnistäessä oli että mikä ihme siellä raklattaa/kalkattaa. Ääni on epäsäännöllinen, loppuu välillä kokonaan ja sitten kuuluu taas jonkun aikaa. Ei kuulu kytkin painettuna. Viittaa ilmeisesti vauhtipyörään? Sammuu myös huomattavasti hiljaisemmin kytkin painettuna, kytkin ylhäällä sammuttaessa kolahtaa?

Osiakaan ei jäänyt yli kuin yksi ainoa ja sekin kytkinhaarukan toista päätä paikoillaan pitävän pallon (vaihteistossa kiinni) ja haarukan kupin jousen väliin tuleva muovinen kappale. Laatikko oli jo koneessa kiinni ennen kuin huomasin että ei voi olla totta, tuo jäi pois :/ en alkanut enää purkamaan, toivottavasti pysyy haarukka kiinni..

Tuommoinen siis jäi pois
Kuva

van kost
-
Viestit: 6
Liittynyt: 31.12.2015 10:59

ViestiKirjoittaja van kost » 23.1.2016 6:46

500km takana ja edellisessä viestissä kuvatut "ongelmat" hävinneet. Kytkin pitää ja on huomattavasti mukavampi ajaa verrattuna kiinteään vauhtikseen. Ylimääräistä kahnatusta ei kuulu laatikon luota, liekkö osat löytäneet paikkansa. Onnistunut remppa siis :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa