[KORJATTU] 2.0 TDI (BKP) kaasuläppärunko-ongelmia

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

trsqr
-
Viestit: 37
Liittynyt: 27.7.2011 10:15

[KORJATTU] 2.0 TDI (BKP) kaasuläppärunko-ongelmia

ViestiKirjoittaja trsqr » 14.7.2015 19:34

Auto on jo pidempään vilkutellut hehkun valoa ja myös herjannut päästöistä. Muita oireita tärähtävän sammutuksen lisäksi ei ole ollut. Ostin käytetyn kaasuläppärungon ja uuden EGR-venttiilin ja nakkasin paikalleen. Ongelma pysyi täysin samana. EGR oli aivan karstassa, ja kaasuläppärungon alapuolella oleva imuputki puolestaan öljyinen.

Säästinkö taas väärässä paikassa tuon käytetyn kaasuläppärungon kanssa, vai vaatiiko tuo jotain sopeutusta piuhan päässä? Voiko tuota testata jotenkin?

Vikakoodit olisi varmastikin luetutettava, että tulisi vähän viisaammaksi... Päästöherja on vissiin joka tapauksessa kuitattava testerillä.
Viimeksi muokannut trsqr, 15.7.2015 10:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

trsqr
-
Viestit: 37
Liittynyt: 27.7.2011 10:15

ViestiKirjoittaja trsqr » 15.7.2015 10:44

Päivitetäänpä tämä, kun vikakin selvisi, jos vaikka auttaisi jotakuta eteenpäin myöhemmin.

Dokumentin http://www.slideshare.net/vwmaster/vw-p ... s-overview sivun 20 mukaan sulake nro 23 hoitaa:

J293 - Radiator Fan Control Unit
V157 - Intake Manifold Flap Motor

Se sulakehan siellä oli palanut. Joko vaihdoin läppärungon turhaan ja pelkkä sulakkeen vaihto olisi riittänyt, tai sitten vanha läppärunko oli mennyt oikariin ja polttanut sulakkeen.

Tämä sivu selkeytti huomattavasti tuota läppärungon vianetsintää:
https://sites.google.com/site/1810marti ... ifold-flap

Joka tapauksessa nyt sekä check engine -valo että hehkuvalo katosivat taulusta. Samalla alkoi "rikkinäinen" ilmastointi pukkaamaan kylmää (paja kertoi aiemmin kompuran olevan sökö). Tuo J293 ilmeisesti säätelee myös ilmastoinnin toimintaa.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 15.7.2015 11:27

Rikkinäinen sammutusläppä polttaa sen sulakkeen melkein aina.

trsqr
-
Viestit: 37
Liittynyt: 27.7.2011 10:15

ViestiKirjoittaja trsqr » 15.7.2015 13:29

Joo, olishan tuo sulake pitäny tajuta katsoa heti alkuunsa...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa