Apuja kaivataan!! vw t4 madallus meni mönkään...

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

DilleVille
-
Viestit: 6
Liittynyt: 4.3.2015 8:13

Apuja kaivataan!! vw t4 madallus meni mönkään...

ViestiKirjoittaja DilleVille » 30.5.2015 16:27

Empä ole kuullut että muilla olisi käynyt vastaavaa keulan jousituksen säädössä. Pitkän ja tuskaisien tuntien äherrys päättyi siihen kun sain tuon keulan korkeudensäädön pultinpäitä näkymään n. 4.2cm ja 4cm oli tavoite. Viimisillä väännöillä tapahtui kuitenkin jotain epämielyttävää ja tämä pultin "yläpuolen kiinnitys" muljahti pois paikoiltaan. Millä ihmeellä tämän saa takaisin paikoilleen ja estämään uudelleen muljahtamisen? Apuna käytin pullotunkkia jolla kevensin vääntövarren "säätö päädyn" mutta mutterit eivät kuitenkaan suostunut liikkumaan muuten kuin väkivalloin = räikkä ja reilu metrin jatko... sitäkin sai vääntää ihan oikeasti. Kolme päivää aijemmin aloitin suihkimaan crc:tä näihin pultin pätkiin mutta siitä ei ilmeisesti ollu apua.

Vai eikö tässä auta muu kuin viedä portteri paikalliselle nyrkkipajalle ja kertoa mekaanikolle että pistä se kuntoon?? :(

vw man 96
-
Viestit: 70
Liittynyt: 26.9.2014 21:02

ViestiKirjoittaja vw man 96 » 30.5.2015 16:34

tarkoitatko niitä säätö pultteja mitkä on auton keskivaiheilla kääntö sauva jousen päässä?

DilleVille
-
Viestit: 6
Liittynyt: 4.3.2015 8:13

ViestiKirjoittaja DilleVille » 30.5.2015 16:41

Juurikin niitä.. molemminpuolin melkeen tankissa kiinni.

vw man 96
-
Viestit: 70
Liittynyt: 26.9.2014 21:02

ViestiKirjoittaja vw man 96 » 30.5.2015 17:11

ite ainakin saanu ne silleen pyörii että ennen kun pyörittelee yhtään nii teräs harjalla ja paineilmalla kierteet puhtaaks sitten crc, rost off, wd40 tai joku muu aine siihen kierteeseen. Silloin ei kiilaudu se paska kierteen Väliin. Tuo puolikuu menee paikalleen vaan yksin päin ja se pitää olla löysällä se mutteri. Mutterin pitää pyöriä helposti ihan tavan räikällä ei millään pitkällä varrella. Tuo muljahdus tapahtuu juuri siksi kun mutterin ja pultin kierteen välissä on ylimääräistä tavaraa jos kierteessä ei ole mitään niin ei se muljahda pois sieltä paikoiltaan ja kun kierteet ovat puhtaat niin ei jousta tarvitse vapauttaa tunkilla koska se jousen voima pitää sen puolikuun hahlossaan. Puhdista nyt se näkyvä kierre teräsharjalla ja laita jotain ainetta siihen ja nitkuttele edes takas sitä mutteria että se alkaa pyöriä helposti ja kaikki lika lähtee välistä pois. kysy jos jokin jäi epäselväksi.

DilleVille
-
Viestit: 6
Liittynyt: 4.3.2015 8:13

ViestiKirjoittaja DilleVille » 30.5.2015 17:30

Tuhannesti kiitoksia! :)

Se tässä viellä hieman askarruttaa että kun tuossa puolikuussa on se pääty missä on se "nypykkä" niin kuuluuko se tuonne reikäpuolelle vai siihen mihin se jää tavallaa kellumaan? Kovasti koitin sitä sinne vängätä mutta ei meinaa mennä sen nypykän yli.

vw man 96
-
Viestit: 70
Liittynyt: 26.9.2014 21:02

ViestiKirjoittaja vw man 96 » 30.5.2015 18:23

yleensä se istuu sinne vaan yksin päin kun siinähän on eri kokoset pyörökset ja niille käypäset vasta pelurit saattaa olla että pitää irrottaa kokonaan irti jousesta että saa muljautettua paikoilleen mä oon saanu sen sinne ihan helposti paikoilleen eikä se ole ikinä jäänyt mitenkään kellumaan tulee mun mielestä ihan jämäkästi siihen paikoileen

jii_bee
-
Viestit: 2415
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 30.5.2015 20:24

Lämpö saa yleensä jumiutuneet mutterit liikkeelle. T4:ssa polttoainetankki on vain harmillisen lähellä toista säätömutteria, joten kovin isoja tulia auton alle ei kannata tehdä.
Sukulais-Carsportia rassatessa olen saanut T-kappaleen muljahtamaan pois paikoiltaan varmaan joka kerta, mutta aina se on mennyt takaisin paikoilleen.

DilleVille
-
Viestit: 6
Liittynyt: 4.3.2015 8:13

ViestiKirjoittaja DilleVille » 1.6.2015 18:11

Kiitos teille jeesaamisesta! Vaikuttais siltä että sain purkuautosta pelastettua tuon kiinnityksen pultin ja puolikuun. Siispä leikkaan vaan tuon entisen poijes tuolta ja pistän uuteen paksut vaseliinit niin eiköhän tämä tästä vielä iloksi muutu! KIITOS! =)

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 1.6.2015 19:36

Mulla kävi kans noin vaikka teräsharjalaikalla vedin kierteen puhtaaks, oli vaan niin ruosteessa. Sit tunkasin sen yläpään palkin väliin ja kampeemaan 2m varrella kuumailmapuhaltimen kera. Tunnin leipomisen jälkeen sain mutskun auki. Irrotin sit molemmat ja hiekkapuhalsin kierteet puhtaaks ja tervan kanssa takasin.
Viimeksi muokannut Toheltaja, 1.6.2015 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

DilleVille
-
Viestit: 6
Liittynyt: 4.3.2015 8:13

ViestiKirjoittaja DilleVille » 1.6.2015 19:59

Pitääkin varmaan itekkin puhaltaa nuo.. eipä tullut mieleen aikasemmin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa