110Kw ja 132Kw 2.5TDI erot?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

NoPain
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 8.9.2006 21:43

110Kw ja 132Kw 2.5TDI erot?

ViestiKirjoittaja NoPain » 8.9.2006 21:48

Olen suunnittelemassa A4:n hankkimista 2.5 V6 TDI -koneella (juu olen tietoinen kaikista ongelmista ko. koneissa). Nyt tarvitsisin tietoa mitä eroa on 110 ja 132Kw malleilla. Ilmeisesti niissä on muutakin eroa kuin ohjelma, kun kerran lastuttamalla toisesta saa enemmän paukkuja irti.

En löytänyt vastausta söörtsillä, mutta voi olla myös etten osannut käyttää oikeanlaista hakusanaa.

Kiitoksia tiedoista jo etukäteen! :)


jussi.pellikka[at]dnainternet.net

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 8.9.2006 22:00

Ainakin turbot ovat erilaiset. Tuossa 180hv:n mallissa tyypinumero loppuu kirjaimeen S. Ulospäin ei eroa juuri näy, mutta kait siellä sisuksissa jotain eroa on.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 9.9.2006 21:31

Ahtimissa on eroja vanhemmissa malleissa, uudemmat kaikki S-loppuisella ahtimella.
Suuttimissa on sitten suurempia eroja, jotka jo vaikuttaa tehonsaantiin. Myös pumpuissa on ollut eroja, joku malli kolmella männällä, suurin osa kahdella. Pumppuna siis VP44.
Eikun vaan tutkimaan ja kokeilemaan. ;)

Ph
-
Viestit: 47
Liittynyt: 5.4.2004 20:42

ViestiKirjoittaja Ph » 12.9.2006 11:23

110kw quatrossa 3 mäntäinen vp44 pumppu, etuvedossa 2 mäntäinen pumppu. 132kw malleissa kaikissa 3 mäntäinen pumppu. (tiedot kesällä tekemieni pumppuremppojen perusteella)

Voin sit suositella seuraamaan ajoissa mahdollisia ulkopuolisia ilmavuotoja ettei käy niinkuin monelle on tuntunut käyvän että aivolaatikko kärähtää.

Jjurva
-
Viestit: 4
Liittynyt: 12.9.2006 13:51

ViestiKirjoittaja Jjurva » 12.9.2006 14:08

Voin sit suositella seuraamaan ajoissa mahdollisia ulkopuolisia ilmavuotoja ettei käy niinkuin monelle on tuntunut käyvän että aivolaatikko kärähtää.


Minkä aivolaatikon kärähtämistä tarkoitat, pumpun sähköosien "sulamistako"? Ja mikä ilmavuoto sen aiheuttaa?

Niin ja käsitinkö oikein että 110kw quattrossa on sama pumppu kuin 132kv malleissa?

Ph
-
Viestit: 47
Liittynyt: 5.4.2004 20:42

ViestiKirjoittaja Ph » 13.9.2006 13:49

Niin eli pumpun aivolaatikkoa tarkoitin. Saa jäähdytyksensä polttoaineella ja kun on riittävä ilmavuoto ja hankaa käyntiin/ on käynnissä niin kuumuu liikaa ja kärähtää. Osan hinta vähän reilu 700€ + pumpun irroitustyöt + ohjelman ajo penkissä.... Tarkemmin en kärähtämistä osaa sanoa, koska niitä autoja välillä tuntui "satavan" hinurin avustuksella työpaikalle.

Ilmavuoto tuntui tulevan todella useasti suodattimen paluupuolen liitoksesta (sellainen muovinen pieni hässäkkä suodadattimen päällä) tai suodattimesta itsestään.

Myös pumpun sisäisiä ilmavuotoja paljon. Tiivisteet menettävät muotonsa ajansaatossa.

110kw quattrossa on 3 mäntäinen pumppu, mutta muistelisin että ohjelma on vähän eri 132kw:en verrattuna johtuen juuri näistä suuttimien kokoeroista jne..

Jjurva
-
Viestit: 4
Liittynyt: 12.9.2006 13:51

ViestiKirjoittaja Jjurva » 16.9.2006 13:16

Mennään kyllä ohi aiheen mutta tuli mieleen että eikö tätä aivolaatikkoa voisi siirtää jonnekkin kauemmas itse pumpusta? Vai onko tähän ongelmaan kehitelty minkäänlaista muuta patenttia jolla pumpun ikää voisi jatkaa?

markokh
-
Viestit: 73
Liittynyt: 25.11.2003 9:59

ViestiKirjoittaja markokh » 8.11.2007 19:12

Niin eli pumpun aivolaatikkoa tarkoitin. Saa jäähdytyksensä polttoaineella ja kun on riittävä ilmavuoto ja hankaa käyntiin/ on käynnissä niin kuumuu liikaa ja kärähtää. Osan hinta vähän reilu 700€ + pumpun irroitustyöt + ohjelman ajo penkissä.... Tarkemmin en kärähtämistä osaa sanoa, koska niitä autoja välillä tuntui "satavan" hinurin avustuksella työpaikalle.



Missä tehdään VP44 remontti noin halvalla. Uuppeliin remontit alkean 1500ekua ja sama murheellinen VP44.

Nimim. vielä ehjä VP44:nen vecottimessa ja koputtaa puute eli otsaansa...

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 19.5.2015 20:34

eli varaosat näissäkö saattas olla samanlaiset? esim jarrutehostaja, abs yksikkö? entäs 3B ja 3BG koneet, onko niissä eroja?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa