AAZ turbon "lepuutus" pintakaasulla ja kevyellä ku

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

NeoVison
-
Viestit: 16
Liittynyt: 20.3.2013 20:30

AAZ turbon "lepuutus" pintakaasulla ja kevyellä ku

ViestiKirjoittaja NeoVison » 30.4.2015 16:54

Ei tyhmä löytäny ja sokkea ei nähny.

Elikä kakkiksen keulalle istutettu AAZ ja nyt haluttais saada pikku kuormalla ahdot alas.

nyt lähinnä kiinnostais tieto et miten tämän järjestelmän sais toimintaan.

Mistä venttiili saa tiedon aueta ---> ahdot alas. mitä kautta tämä menee ja mikä ohjaa?

autossa vielä bensa kakkiksen sähköt muunneltuna notta toimii ja menee leimallekkin ilman kikkailuja.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 30.4.2015 17:17

Hukkaportti siinä on, ei mitään sähköisiä venttiileitä.
Ja hukkaportin pitää pysyä kiinni aukeamiseen saakka, olisko joku 0,8 bar vakiona (?)

Jos haluat aukeamista helpottaa, voit jatkaa hukkaportin tankoa. Järkeväähän se on vain, jos ahtopaine nousee liian suuriin lukemiin koneen kestävyyden suhteen.

NeoVison
-
Viestit: 16
Liittynyt: 20.3.2013 20:30

ViestiKirjoittaja NeoVison » 1.5.2015 2:49

Jahas, siis nyt ei oo ahtopaineet hukassa vaan tarkotus olis saada matka-ajossa ahtopaineet nollaan, ihan vaan turboa säästäen.

Tuo hukkaportin tangon jatkaminen nostaa ahtoja, se tiedetään kiitos tttaljan hyvän ja informatiivisen sivuston.

sitä lainaten :

http://www.tttalja.fi/index_files/iterointi5.htm

tämä toiminto jäi uupumaan koska en vaihtanut kolmosen johtosarjaa/sulakeboksia.


jospa tämä nyt selvensi mitä yritän saada selville :D

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 1.5.2015 16:21

Laita niin iso turbo ettei ahda enää lainkaa:)

Tosipuheessa ei taida onnistua noissa mekaanisissa vehkeissä, ainakaan tuon kokoluokan turbolla. Toisekseen en ymmärrä mitä tästä hyötyisitkään, kun ottaa huomioon tuon turbo/ syöttöpumppu combon toimintaperiaatteen. Se turbohan on olemassa semmonen että töihin se on suunniteltu tehtaalla.
Joku puoli baaria on varmasti maksimi mitä saa vakiosäädöillä tuottaa painetta.

NeoVison
-
Viestit: 16
Liittynyt: 20.3.2013 20:30

ViestiKirjoittaja NeoVison » 1.5.2015 21:24

on tässä isompaa turboa suuniteltukki mutta se tarina jääkööt toiseen kertaan.

nyt kyllä tunnostaa et oon unohtanu mainita jotain oleellista.

Tekniikka on -95 1,9TD golffista ja siinä tämä toiminto pelasi ihan niinku pitiki, tasakaasulla/pikkukuormalla ahdot nollassa, vähän lisää kaasua ja ahdot pomppaa oikeisiin mittasuhteisiin

noh koska en sitä johtosarjaa siirtäny kakkikseen niin sehän tietty miinusti sen alipaineventtiilin ohjauksen joka antaa alipaineen EGR-venttiilille (tukittu) ja hukkaportin kellolle.

mitä tulee ahtopaineisiin, noh niitä on riittävästi ku oikein kiihäyttelee (0,9-1,0bar). matka-ajossa 100-120km/h ahdot on 0,4-0,6bar ja suunilleen noilla ahdoilla ahtokara alkaa antamaan lisää soppaa ---> kulutus nousee.

oon toki miettiny alipaineenohjausventtiilin laittamista erillisille katkaisijalle mut mukavempihan se olis jos se itellään tämän suorittais niinkuin siinä kolmosen keulilla ollessaan

töihinhän se turbo on suuniteltu, vaan piäthän sinnäi kahvitaukoja aina sillontällön ettei ihan rupia ketuttamaan

siinäpä ne tärkeimmät.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 2.5.2015 14:07

Muistelin vielä sitä aikaa ku oma agr oli vakio niin kyllä se tasakaasulla satasen vauhissa näytti ahtavan jotain 0.3 baaria, vaikkei sitä painetta mhinkään olis tarvinu. Toki se säätää sopan sähköllä että eroaa siinä mielessäki.

NeoVison
-
Viestit: 16
Liittynyt: 20.3.2013 20:30

ViestiKirjoittaja NeoVison » 2.5.2015 14:27

ei kait se auta ku koittaa metästää sähkökaaviot tai katella jostai purkuautosta josko sieltä löytyis kokonainen johtonippu.

kertoilempa sitte tähän jos saan homman selville

NeoVison
-
Viestit: 16
Liittynyt: 20.3.2013 20:30

ViestiKirjoittaja NeoVison » 2.5.2015 16:26

pahoittelen tuplapostausta mut homma on edenny veiheeseen että


1. Tarvis -95 AAZ moottorin sähkökaavion pyöreältä liittimeltä konetta kohti

2. tai johtojen värit mistä ja mihin pinniin tähän pyöreään liittimeen

Mika R.
-
Viestit: 14
Liittynyt: 16.8.2011 21:48

ViestiKirjoittaja Mika R. » 3.5.2015 14:01

Tutkailimpa tuossa pöydällä olevasta johtosarjasta kytkennän ja taiteilin ihan kuvan että on selkeä :)

NeoVison
-
Viestit: 16
Liittynyt: 20.3.2013 20:30

ViestiKirjoittaja NeoVison » 3.5.2015 14:21

justiinsa sitä mitä kaipailin. kiitoksia erittäin paljon :)

NeoVison
-
Viestit: 16
Liittynyt: 20.3.2013 20:30

ViestiKirjoittaja NeoVison » 7.5.2015 20:18

Nytpä on johot selvitetty ja lepuutus käytössä.

ensivaikutelma on et rullaa paljo kevyemmin. tulevaisuudessa sit näkee jahka pääsee kulutusta laskemaan et miten kävi


koko tätä hommaa ohjaa 18-napainen "tuplarele" no.166 joka tunnistaa ruiskutusajan ja ohjaa sähköventtiiliä ohjaamaan alipainetta EGR:lle ja hukkaportille sekä muuttaa pumpun ajoitusta aavistuksen.

1.ruiskutusaika vih/val
2-
3.lämpötila-anturi sin/val (ei pakollinen)
4. sammutussolenoidi must/valk (ottaa virtaa sisään. voi kytkeä vaikka virtalukkoon)
5-
6.ruiskutusaika kel/val
7.ovikytkin (hehkutuksen ohjaukseen)
8.maadoitus rus/val
9.jatkuva virta
10.hehkun releen heräte sin/kel
11.hehkun valo
12-
13.EGR sähköventtiili rus/mus (maadotus) ((mustavalkea +12 virtalukko))
14.ajoituksen ohjaus musta (ruskea piuha maihin)
15-
16????
17.???
18-


siinäpä navat ja johdot jos joku niitä joskus tarvii.

Tsei Tsei
-
Viestit: 5
Liittynyt: 25.3.2015 21:32

ViestiKirjoittaja Tsei Tsei » 14.5.2015 22:29

itellä on nakattu tuo aaz tekniikka portteriin ja pumpulta en ole mitään anturia kytkennyt kun ei tuossa autossa ole johtosarja samanlainen? Toimii kyllä noinkin mutta liekkö isokin ero jos kaikki olisivat kytketty? Onnistuuko NeoVision tuolla sinun reseptillä ja tuplarele no.166 tehdä itellä nuo pumpun kytkennät?


ps. Hieman sekavaa tekstiä tähän aikaan..

NeoVison
-
Viestit: 16
Liittynyt: 20.3.2013 20:30

ViestiKirjoittaja NeoVison » 15.5.2015 12:46

Tässä nyt laskeskellaan kulutusta ja jahka se selviää niin tietää oliko vaikutusta.

ja kyllä pitäis tämän reseptin mukaan toimia, tosin isot pojat suuressa maailmassa kertovat et johtojen värit vaihtelee riippuen et millon ja mihin koriin AAZi on istutettu.

suurimman vaikutuksen tässäki rakennelmassa tekee tuo hukkaportin avaus kun ei pakokaasun tarvi enää siipien läpi puhaltaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa