Ei tyhmä löytäny ja sokkea ei nähny.
Elikä kakkiksen keulalle istutettu AAZ ja nyt haluttais saada pikku kuormalla ahdot alas.
nyt lähinnä kiinnostais tieto et miten tämän järjestelmän sais toimintaan.
Mistä venttiili saa tiedon aueta ---> ahdot alas. mitä kautta tämä menee ja mikä ohjaa?
autossa vielä bensa kakkiksen sähköt muunneltuna notta toimii ja menee leimallekkin ilman kikkailuja.
AAZ turbon "lepuutus" pintakaasulla ja kevyellä ku
Valvoja: ffp jäsenet
Hukkaportti siinä on, ei mitään sähköisiä venttiileitä.
Ja hukkaportin pitää pysyä kiinni aukeamiseen saakka, olisko joku 0,8 bar vakiona (?)
Jos haluat aukeamista helpottaa, voit jatkaa hukkaportin tankoa. Järkeväähän se on vain, jos ahtopaine nousee liian suuriin lukemiin koneen kestävyyden suhteen.
Ja hukkaportin pitää pysyä kiinni aukeamiseen saakka, olisko joku 0,8 bar vakiona (?)
Jos haluat aukeamista helpottaa, voit jatkaa hukkaportin tankoa. Järkeväähän se on vain, jos ahtopaine nousee liian suuriin lukemiin koneen kestävyyden suhteen.
Jahas, siis nyt ei oo ahtopaineet hukassa vaan tarkotus olis saada matka-ajossa ahtopaineet nollaan, ihan vaan turboa säästäen.
Tuo hukkaportin tangon jatkaminen nostaa ahtoja, se tiedetään kiitos tttaljan hyvän ja informatiivisen sivuston.
sitä lainaten :
http://www.tttalja.fi/index_files/iterointi5.htm
tämä toiminto jäi uupumaan koska en vaihtanut kolmosen johtosarjaa/sulakeboksia.
jospa tämä nyt selvensi mitä yritän saada selville :D
Tuo hukkaportin tangon jatkaminen nostaa ahtoja, se tiedetään kiitos tttaljan hyvän ja informatiivisen sivuston.
sitä lainaten :
http://www.tttalja.fi/index_files/iterointi5.htm
tämä toiminto jäi uupumaan koska en vaihtanut kolmosen johtosarjaa/sulakeboksia.
jospa tämä nyt selvensi mitä yritän saada selville :D
Laita niin iso turbo ettei ahda enää lainkaa:)
Tosipuheessa ei taida onnistua noissa mekaanisissa vehkeissä, ainakaan tuon kokoluokan turbolla. Toisekseen en ymmärrä mitä tästä hyötyisitkään, kun ottaa huomioon tuon turbo/ syöttöpumppu combon toimintaperiaatteen. Se turbohan on olemassa semmonen että töihin se on suunniteltu tehtaalla.
Joku puoli baaria on varmasti maksimi mitä saa vakiosäädöillä tuottaa painetta.
Tosipuheessa ei taida onnistua noissa mekaanisissa vehkeissä, ainakaan tuon kokoluokan turbolla. Toisekseen en ymmärrä mitä tästä hyötyisitkään, kun ottaa huomioon tuon turbo/ syöttöpumppu combon toimintaperiaatteen. Se turbohan on olemassa semmonen että töihin se on suunniteltu tehtaalla.
Joku puoli baaria on varmasti maksimi mitä saa vakiosäädöillä tuottaa painetta.
on tässä isompaa turboa suuniteltukki mutta se tarina jääkööt toiseen kertaan.
nyt kyllä tunnostaa et oon unohtanu mainita jotain oleellista.
Tekniikka on -95 1,9TD golffista ja siinä tämä toiminto pelasi ihan niinku pitiki, tasakaasulla/pikkukuormalla ahdot nollassa, vähän lisää kaasua ja ahdot pomppaa oikeisiin mittasuhteisiin
noh koska en sitä johtosarjaa siirtäny kakkikseen niin sehän tietty miinusti sen alipaineventtiilin ohjauksen joka antaa alipaineen EGR-venttiilille (tukittu) ja hukkaportin kellolle.
mitä tulee ahtopaineisiin, noh niitä on riittävästi ku oikein kiihäyttelee (0,9-1,0bar). matka-ajossa 100-120km/h ahdot on 0,4-0,6bar ja suunilleen noilla ahdoilla ahtokara alkaa antamaan lisää soppaa ---> kulutus nousee.
oon toki miettiny alipaineenohjausventtiilin laittamista erillisille katkaisijalle mut mukavempihan se olis jos se itellään tämän suorittais niinkuin siinä kolmosen keulilla ollessaan
töihinhän se turbo on suuniteltu, vaan piäthän sinnäi kahvitaukoja aina sillontällön ettei ihan rupia ketuttamaan
siinäpä ne tärkeimmät.
nyt kyllä tunnostaa et oon unohtanu mainita jotain oleellista.
Tekniikka on -95 1,9TD golffista ja siinä tämä toiminto pelasi ihan niinku pitiki, tasakaasulla/pikkukuormalla ahdot nollassa, vähän lisää kaasua ja ahdot pomppaa oikeisiin mittasuhteisiin
noh koska en sitä johtosarjaa siirtäny kakkikseen niin sehän tietty miinusti sen alipaineventtiilin ohjauksen joka antaa alipaineen EGR-venttiilille (tukittu) ja hukkaportin kellolle.
mitä tulee ahtopaineisiin, noh niitä on riittävästi ku oikein kiihäyttelee (0,9-1,0bar). matka-ajossa 100-120km/h ahdot on 0,4-0,6bar ja suunilleen noilla ahdoilla ahtokara alkaa antamaan lisää soppaa ---> kulutus nousee.
oon toki miettiny alipaineenohjausventtiilin laittamista erillisille katkaisijalle mut mukavempihan se olis jos se itellään tämän suorittais niinkuin siinä kolmosen keulilla ollessaan
töihinhän se turbo on suuniteltu, vaan piäthän sinnäi kahvitaukoja aina sillontällön ettei ihan rupia ketuttamaan
siinäpä ne tärkeimmät.
Nytpä on johot selvitetty ja lepuutus käytössä.
ensivaikutelma on et rullaa paljo kevyemmin. tulevaisuudessa sit näkee jahka pääsee kulutusta laskemaan et miten kävi
koko tätä hommaa ohjaa 18-napainen "tuplarele" no.166 joka tunnistaa ruiskutusajan ja ohjaa sähköventtiiliä ohjaamaan alipainetta EGR:lle ja hukkaportille sekä muuttaa pumpun ajoitusta aavistuksen.
1.ruiskutusaika vih/val
2-
3.lämpötila-anturi sin/val (ei pakollinen)
4. sammutussolenoidi must/valk (ottaa virtaa sisään. voi kytkeä vaikka virtalukkoon)
5-
6.ruiskutusaika kel/val
7.ovikytkin (hehkutuksen ohjaukseen)
8.maadoitus rus/val
9.jatkuva virta
10.hehkun releen heräte sin/kel
11.hehkun valo
12-
13.EGR sähköventtiili rus/mus (maadotus) ((mustavalkea +12 virtalukko))
14.ajoituksen ohjaus musta (ruskea piuha maihin)
15-
16????
17.???
18-
siinäpä navat ja johdot jos joku niitä joskus tarvii.
ensivaikutelma on et rullaa paljo kevyemmin. tulevaisuudessa sit näkee jahka pääsee kulutusta laskemaan et miten kävi
koko tätä hommaa ohjaa 18-napainen "tuplarele" no.166 joka tunnistaa ruiskutusajan ja ohjaa sähköventtiiliä ohjaamaan alipainetta EGR:lle ja hukkaportille sekä muuttaa pumpun ajoitusta aavistuksen.
1.ruiskutusaika vih/val
2-
3.lämpötila-anturi sin/val (ei pakollinen)
4. sammutussolenoidi must/valk (ottaa virtaa sisään. voi kytkeä vaikka virtalukkoon)
5-
6.ruiskutusaika kel/val
7.ovikytkin (hehkutuksen ohjaukseen)
8.maadoitus rus/val
9.jatkuva virta
10.hehkun releen heräte sin/kel
11.hehkun valo
12-
13.EGR sähköventtiili rus/mus (maadotus) ((mustavalkea +12 virtalukko))
14.ajoituksen ohjaus musta (ruskea piuha maihin)
15-
16????
17.???
18-
siinäpä navat ja johdot jos joku niitä joskus tarvii.
itellä on nakattu tuo aaz tekniikka portteriin ja pumpulta en ole mitään anturia kytkennyt kun ei tuossa autossa ole johtosarja samanlainen? Toimii kyllä noinkin mutta liekkö isokin ero jos kaikki olisivat kytketty? Onnistuuko NeoVision tuolla sinun reseptillä ja tuplarele no.166 tehdä itellä nuo pumpun kytkennät?
ps. Hieman sekavaa tekstiä tähän aikaan..
ps. Hieman sekavaa tekstiä tähän aikaan..
Tässä nyt laskeskellaan kulutusta ja jahka se selviää niin tietää oliko vaikutusta.
ja kyllä pitäis tämän reseptin mukaan toimia, tosin isot pojat suuressa maailmassa kertovat et johtojen värit vaihtelee riippuen et millon ja mihin koriin AAZi on istutettu.
suurimman vaikutuksen tässäki rakennelmassa tekee tuo hukkaportin avaus kun ei pakokaasun tarvi enää siipien läpi puhaltaa.
ja kyllä pitäis tämän reseptin mukaan toimia, tosin isot pojat suuressa maailmassa kertovat et johtojen värit vaihtelee riippuen et millon ja mihin koriin AAZi on istutettu.
suurimman vaikutuksen tässäki rakennelmassa tekee tuo hukkaportin avaus kun ei pakokaasun tarvi enää siipien läpi puhaltaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa