1.9tdi Passat 3C (BXE) öljynvalo palaa
Valvoja: ffp jäsenet
1.9tdi Passat 3C (BXE) öljynvalo palaa
Startissa syttyi öljykannun kuva mittaristoon, mutta tikussa on pinta ylämerkissä.
Ja uusinta startissa syttyy uudelleen.
Longlife öljyillä mennään ja seuraavaan vaihtoonkin on vielä matkaa.
Mitäs nyt?
Ja uusinta startissa syttyy uudelleen.
Longlife öljyillä mennään ja seuraavaan vaihtoonkin on vielä matkaa.
Mitäs nyt?
Joissakin malleissa on konepellissä mikrokytkin joka kuittaa öljyvalon konepellin avauksessa ja näitä on mennyt rikki ja sen takia jäänyt öljyvalo vielä palamaan. Tuskin vaan tässä tapauksessa oireena jos öljyt olivat ylärajassa kun vika tuli :/
Todennäköisesti juuri tuosta kyse. Konepellin avaamalla ja sulkemalla öljymäärän varoitus poistuu 50 (vai 100) km ajaksi, järjestelmä olettaa öljyä lisätyn.
Jos konepellin avausta ei tunnisteta, öljynlisäystieto puuttuu.
- Näkyykö mittaristossa tieto konepellin aukiolosta, kun se on auki?
Valo tosiaan syttyi ja sen jälkeen kurkkasin tikkua ja pinta oli ylämerkissä. Lisäsin silti lirauksen ja n. 100km ajettua valo syttyi taas.
Nyt auto sammutettu, virrat päälle ja heti syttyy valo. Konepelti auki valo paloi edelleen ja kiinni, niin valo sammui. Oletettavasti tuo syttyy taas 100km päästä, kun konepellin avaus tunnistuu myös mittaristoon.
Nyt auto sammutettu, virrat päälle ja heti syttyy valo. Konepelti auki valo paloi edelleen ja kiinni, niin valo sammui. Oletettavasti tuo syttyy taas 100km päästä, kun konepellin avaus tunnistuu myös mittaristoon.
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 16.7.2011 20:43
Jos ihan liittimenpäästä rikki, ettei saa tinattua jatkoa, täältä löytyy volkkarin liittimiin sopivia johdonpäitä, johdon pituus metalliklipsun jälkeen 5-15cm.. ( nakataan ny sit vaikka 1,5€/kpl ;) ) Vaihtoehtoosesti jos haluaa niitä jo jemmaan ripakopallisen niin avk:ta joku volkkarin sulakerasia ja siitähän niitä saa. Ite maksoin ko sulakerasiasta noiden johtojen takia jtn 25€.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Uudella anturilla ei vaikutusta käyntiin eikä pinnan tasoon. Nollaa näyttää edelleen eikä kaapeleita heiluttelemalla löydy lukemia. Alapuolelta heiluttelin kunnes kaapeli häipyy jonnekin suojapeltien taakse. Minne menee kaapelin toinen pää?
Tai mitä arvoja anturin pitäisi kolmesta pinnistä antaa? Aina on tietysti mahdollista, että uusi anturi on valmiiksi rikki.
Tai mitä arvoja anturin pitäisi kolmesta pinnistä antaa? Aina on tietysti mahdollista, että uusi anturi on valmiiksi rikki.
Ja selvitykset jatkuu. 200km meni hyvin, mutta sen jälkeen startissa öljykannun kuva ja oil level workshop. Parin sekunnin jälkeen sammui, mutta startissa vilauttaa tuota uudelleen.
Vcds näyttää enginen puolelta leveliksi 0,0mm mutta instrumentin puolella oil level on 'ok'.
Ideoita vai työnnänkö paaliin koko pskan?
Vcds näyttää enginen puolelta leveliksi 0,0mm mutta instrumentin puolella oil level on 'ok'.
Ideoita vai työnnänkö paaliin koko pskan?
Vcds (ainakin joissain versioissa) antaa suuren määrän mitta-arvoja, joihin ei oikeasti tule dataa.
Esim. Amarok ja pakokaasun lämpötilatunnistin 2; 0 astetta ei tunnu järkevältä arvolta, kun muut huitelevat noin 150-200 astetta.
Siinä ei vaan ole tuota lämpötilatunnistin 2:ta.
edit: Näyttääkö öljyn lämpötilatieto järkeviä lukemia? Se tulee öljypohja-anturilta myös
Esim. Amarok ja pakokaasun lämpötilatunnistin 2; 0 astetta ei tunnu järkevältä arvolta, kun muut huitelevat noin 150-200 astetta.
Siinä ei vaan ole tuota lämpötilatunnistin 2:ta.
edit: Näyttääkö öljyn lämpötilatieto järkeviä lukemia? Se tulee öljypohja-anturilta myös
Uudella anturilla tehtyjä huomioita:
- enginen puolelta ei vikakoodeja
- öljyn lämmön mittaus ok ja seuraa oikeaa lämpötilaa
- pinta lievällä ylitäytöllä 30,0mm
- instrumentin puolella vikakoodi anturista (short to ground) ja tulee nollauksen jälkeen takaisin
- öljyn lämpö -38 ja käydessä laskee -60 asteeseen
- pinta 'ok'
Vanhalla anturilla ei antanut vikakoodeja, mutta enginen puolen pinta näytti nollaa.
Onko ymmärrettävä, että myös uusi anturi olisi viallinen?
Seuraava steppi on ottaa kaapeli irti öljypohjan anturista, äheltää vanha anturi purkin pohjaan kiinni ja mittailla sen antamia arvoja.
- enginen puolelta ei vikakoodeja
- öljyn lämmön mittaus ok ja seuraa oikeaa lämpötilaa
- pinta lievällä ylitäytöllä 30,0mm
- instrumentin puolella vikakoodi anturista (short to ground) ja tulee nollauksen jälkeen takaisin
- öljyn lämpö -38 ja käydessä laskee -60 asteeseen
- pinta 'ok'
Vanhalla anturilla ei antanut vikakoodeja, mutta enginen puolen pinta näytti nollaa.
Onko ymmärrettävä, että myös uusi anturi olisi viallinen?
Seuraava steppi on ottaa kaapeli irti öljypohjan anturista, äheltää vanha anturi purkin pohjaan kiinni ja mittailla sen antamia arvoja.
Toinen (tai siis kolmas) anturi paikalleen ja 17 - oil sensor workshop tärähti jälleen mittaristoon (short to ground). Välillä näyttää lämpöjä instrumentista oikein ja välillä heittää lämmöksi -60 ja välillä +90 ja niin edelleen.
Vikakoodeja nollaamalla on hetken ok, mutta tulee taas takaisin.
Kai seuraavaksi pitää vaihtaa johtosarja (tai koko auto)...
Vikakoodeja nollaamalla on hetken ok, mutta tulee taas takaisin.
Kai seuraavaksi pitää vaihtaa johtosarja (tai koko auto)...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 96 vierailijaa