Oon koittanut haulla ettiä mutta en ole mielenrauhaa tuovaa vastausta löytänyt.
skoda octavia rs 2.0tdi moottorikoodi BMN, DPF pönttö tyhjennetty sekä ohjelmoitu pois ja tehoja nostettu samassa samassa yhteydessä.
Onko normaalia että alle 1700 kierroksen kone on oikeasti aivan hengetön ja sen jälkeen vetää pirun hyvin läpi kierrosalueen? Jaksaa kyllä lähteä hyvin liikkeelle mutta jos kierrokset sattuu olemaan vaikka n. 1500 ihan vaikka kaupunkiajossa tai maantiellä niin mitään ei tapahdu kun kaasua painaa. Vauhdin jaksaa jotenkin pitää mutta mitään ei tapahdu ennenkuin tuo 1700 kierrosta saavutetaan.
Mitään tyhjäkäyntitärinöitä tai nykimisiä ei ole esiintynyt ollenkaan, muuten auto pelaa loistavasti.
Autossa ollut kaksi eri ohjelmaa, molemmilla tuo alakierrosten käyttäytyminen samanlainen.
Onkohan tuo vika vai ominaisuus? Ainakaan 2.0tdi 140hp versiossa tuota ei esiinny. Olisiko tehty ihan voimansiirron osien suojelemiseksi..?
Skoda octavia rs tdi BMN alavääntö
Valvoja: ffp jäsenet
...No eihän tämä mikään alaväännön juhlavuosimalli ole. Mulla sit kai toimii paremmin, kun kuitenkin 1500 rpm alkaa vääntämään. Samat modit kun sulla, vakiona oli kyllä melkoisen hengetön. Oli muuten ennen softausta tuollaisia oireita, tosin herääminen oli vielä hitaampaa, tapahtui vasta 2100 rpm. Vaihdoin ahtopaineen säätösolenoidin, niin parani sillä.
Mites tuo legendaarinen Ilmamassamittari? Koska vaihdettu /
PAINOTAN sanaa eihän ole se 40€:n tarvike vaan saman merkkinen ja mallinen mikä kuuluukin olla!
Muuten vikakoodit? Jos ei mee vikatilan niin ahtoahtiopaineen anturin signaalin reaaliaikainen luku. Itel oli semmonen et alhaalla hengetön ja ku kierroksen nousi johonki 2000rpm paikkeille, nii sit mentii. Syy oli se että ilman ahtoja ko anturi näytti 3bar ja sitte ku ahtoja tuli alko näyttään taas oikeeta arvoo ja auto lähti vetää ns. Normaalisti..
Turbon siivet jumis?
Aika hengettömältä tuo kuulllostaa ku kyl 1.9 (130hp) alkaa ahtaa ilman softaa 1400 paikkeilta...
PAINOTAN sanaa eihän ole se 40€:n tarvike vaan saman merkkinen ja mallinen mikä kuuluukin olla!
Muuten vikakoodit? Jos ei mee vikatilan niin ahtoahtiopaineen anturin signaalin reaaliaikainen luku. Itel oli semmonen et alhaalla hengetön ja ku kierroksen nousi johonki 2000rpm paikkeille, nii sit mentii. Syy oli se että ilman ahtoja ko anturi näytti 3bar ja sitte ku ahtoja tuli alko näyttään taas oikeeta arvoo ja auto lähti vetää ns. Normaalisti..
Turbon siivet jumis?
Aika hengettömältä tuo kuulllostaa ku kyl 1.9 (130hp) alkaa ahtaa ilman softaa 1400 paikkeilta...
Kuten sanottu, auto toimii viimesen päälle normaalisti kunhan kierrokset on yli 1700, mun mielestä oireet ei viittaa ilmamassamittariin tai turbon siipiin. Vikakoodeja ei ole. Täytynee kokeilla tuota ahtopaineensäätöventtiilin vaihtoa. Uskon siihen että on tarkotuksella tehty tollaseks ettei alaalta väännä mutta siellä ei tapahdu kertakaikkiaan mitään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 174 vierailijaa