Moottorin vaihto portteriin?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

portteripolonen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 10.10.2013 5:53

Moottorin vaihto portteriin?

ViestiKirjoittaja portteripolonen » 11.4.2015 9:06

Tarviikohan muuttaa mitään jos vaihdan 65kilowattisen tilalle 75kw:sen padan. kuitenkin levyjarrut on takana jo valmiina jne. Et meneekö ihan vaan muutoskatsastuksella?? oisko kokemuksia? Kaikki vinkit tarpeen koko projektiin?

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 11.4.2015 9:10

Välijäähdytin ja isompi vaihteisto ovat erona ACV:n ja AJT:n välillä.
Tuskin tuohon välijäähdyttimeen kukaan huomiota kiinnittää, pistä paikalleen.

portteripolonen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 10.10.2013 5:53

ViestiKirjoittaja portteripolonen » 12.4.2015 8:36

Joo niin arvelin itsekkin.. pystyyköhän vaihtaa 75:sen hilut vaan tohon 65:sen lohkon ympärille. Kaiketi iskunpituus on sylintereissä sama ajt ja acv:ssä ja lohkokin varmaan sama? mietin vaan et selviisin helpommalla kun ei tarviis vaihtaa kun laatikko, turbo,imu/pakosarja hiluineen.??Vai onko jossain esim turbolle öljynpaineessa eroja tai jotain ettei voisi niin tehdä?? Nyky laatikko kun ei tykännyt kuivana pyörimisestä! :) Viime keväänä tein nimittäin syöttöpumppu rempan ja kaikki hihnat siihen 65 pataan ja laatikko levis kymppitonnin ajonjälkeen kun remppa oli tehty. Niin nyt sit tämä laatikko remppa esissä ja sattui sopivasti löytymään koko auto jossa olis 75 tekniikka johon pitäis tehdä toi hihna tivoli het miten..

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 12.4.2015 10:05

Turbo on sama, samoin pakosarja ja imusarja.

Suuttimet on hieman isommat ja sitten se välijäähy.

portteripolonen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 10.10.2013 5:53

ViestiKirjoittaja portteripolonen » 12.4.2015 11:00

Okei. Nyppään vaan laatikon sit vaihtoon ja lisään välijäähyn. Nopeuttaa kummasti.. Kiitos vinkeistä! :)

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 12.4.2015 11:05

Tarkista kytkin kuitenkin kun loota on irti.
Saattaa levyssä olla eri spoori. ACV:n lootassa on työsylinteri kytkinakselin ympärillä, ja pikkulootat ovat yleensä ulkoisella sylinterillä.

portteripolonen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 10.10.2013 5:53

ViestiKirjoittaja portteripolonen » 12.4.2015 11:17

Juu meinasin riipasta sen laatikon kytkimineen irti kun tuli ajeltua pelkällä kolmosella muutamia siirtoajoja. Hyppyytän sen uuden käytetyn lootan kytkimen kanssa sinne paikalleen. Jos näin vaan käypi?

portteripolonen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 10.10.2013 5:53

ViestiKirjoittaja portteripolonen » 12.4.2015 11:25

Onko tietoa paljon tohon 75:sen laatikkoon menee öljyä?

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 12.4.2015 11:58

eikö noihin parempii lootiin joudu vaihevipujakin muuttelee ku pakki erisä paikassa?

portteripolonen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 10.10.2013 5:53

ViestiKirjoittaja portteripolonen » 12.4.2015 18:02

Joutuu käsittääkseni..

portteripolonen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 10.10.2013 5:53

ViestiKirjoittaja portteripolonen » 23.11.2015 7:32

No nyt on käynti kunnossa auto ja hilut vaihdettu.. Mutta vitos ja pakki vaihde vaihtoi paikkaa.. pakki vitosen paikalla ja 5 nelosen vieressä.. Loppuu tietotaito..Vaikka miten päin käännellyt boorilla niin ei vaan asetu paikoilleen.. Oisko vinkkejä kokeneimmilla???

portteripolonen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 10.10.2013 5:53

ViestiKirjoittaja portteripolonen » 24.11.2015 9:55

Ongelma ratkaistu.. Helppo juttu.. Ei muuta kun testi ajolle ja ilman savukatkoa..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa