1.9 TDI kone kylmäkäynnistys ongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Mirka
-
Viestit: 165
Liittynyt: 14.3.2013 2:05

1.9 TDI kone kylmäkäynnistys ongelma

ViestiKirjoittaja Mirka » 15.3.2015 10:04

Kone pumppusuutin (ATD) 2003

Ei käynnisty eka startista kylmänä ja kun starttaa niin hörähtää hetkeksi käyntiin mun sammuu heti ei pysy käynnissä ja kun toisen kerran sitten aikansa antaa pyöriä startilla niin sit kyl lähtenyt käyntiin ,lämpimänä ei ongelmia ja joskus lähtee ekalla myös kylmänä kun kaasu pohjassa starttaa.

Vaihdettu polttoainesuodatin ja hehkut tarkastettu ,kaikki hehkuu samaan
aikaan ei eroja ja nämä myös aika vasta vaihdettu,akku on uusi.

teem0852014
-
Viestit: 165
Liittynyt: 5.5.2014 16:30

ViestiKirjoittaja teem0852014 » 15.3.2015 16:24

Pumpun ajotukset.

taistelumarsu
-
Viestit: 72
Liittynyt: 22.4.2013 18:24

ViestiKirjoittaja taistelumarsu » 15.3.2015 16:33

Kyseessä pumppusuuttimilla varustettu laite, joten ei ole pumppua mitä säätää. Moottorin lämpötila-anturi saattaisi olla viallinen tai vuotava suutin/tiiviste myös mahdollinen.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 15.3.2015 16:38

Kyllä siinä voi ajoitusta säätää, sitä käyttäjä teem0852014 tarkoitti.

taistelumarsu
-
Viestit: 72
Liittynyt: 22.4.2013 18:24

ViestiKirjoittaja taistelumarsu » 15.3.2015 17:50

Voihan sitä nokka-akselin ajoitusta toki säädellä ja katsella torsion valuen sinne nollan tuntumaan. Jos on jakopään remppa tehty lähiaikoina niin saattaisi olla mahdollinen aiheuttaja mutta pitää kyllä olla yllättävän paljon pielessä että käynnistymiseen vaikuttaa.

Mirka
-
Viestit: 165
Liittynyt: 14.3.2013 2:05

ViestiKirjoittaja Mirka » 17.3.2015 5:31

Missä tuo moottorin lämpötila-anturi sijaitseepi ja löytyiskö kuvaa ja vetoja ainaki on autossa ,en usko että ajoitus olis pielessä?

Tänäänki lähti täys kaasulla heti käyntiin kylmänäkin ja kyl hieman mietityttää että olisko vika suuttimissa ,millainen homma lie tiivisteen vaihto on?

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 17.3.2015 7:47

Itse pumppusuutin remppa on kallis.Tiivisteet? Myös jostain tandenpumpun ongelmista olen lukenut näiden kohdalla. Itsellä sama 03-atd Boran keulalla ja hieman huonommin on lähtenyt käyntiin hihnan vaihdon jälkeen. Varmaankin se ajoituksen tarkistus olisi se ensimmäinen mistä kannattaa aloittaa. jakajapumpullisessa painin tuon ajoitusongelman kanssa ja siellä puolella se ainakin on enemmän kuin yleistä hihnan vaihdon jälkeen.
Lämpötilaanturi haistelee käsittääkseni tarvittavan hehkutusajan? Näillä keleillä 0- -5 tuon kyllä kuuluu lähteä ja lähteekin säädöissä ollessaan avainta kääntämällä ilman hehkuja kuin palmun alta.Ja näin ollen epäilen, ettei anturissa vikaa ole.

taistelumarsu
-
Viestit: 72
Liittynyt: 22.4.2013 18:24

ViestiKirjoittaja taistelumarsu » 17.3.2015 11:58

Itsekkään en usko että hehkutusaika olisi tässä se ratkaiseva asia mutta lämpötila-anturin arvo vaikuttaa todella huomattavasti siihen miten paljon ja millä kierrosluvulla polttoainetta annostellaan startin yhteydessä.

Olisi hyvä jos saisit jonkun VCDS kaapelin omaavan henkilön tarkistamaan ajoituksen ja anturien arvot. Muuten voimme vain jatkaa arvuuttelua =)

Mirka
-
Viestit: 165
Liittynyt: 14.3.2013 2:05

ViestiKirjoittaja Mirka » 22.3.2015 8:15

Luettu vikakoodit ei löytynyt mitään,täytyy käyttää korjaamolla ja tarkastaa ajoitus jos ei muuta keksi,voiko anturien arvot ja ajoituksen tarkastaa yleismallisella vikakoodilukialla myös itse.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 23.3.2015 8:39

Eipä taida ajoituksen tsekkaukseen auttaa kuin tuo vag-com. Ainakin kaksi kertaa omalla kohdalla nostaneet kädet pystyyn ihan virallisella "väärän" merkin merkkikorjaamolla asian suhteen. Tai sitten eivät vaan osanneet...

Vekke
-
Viestit: 96
Liittynyt: 5.9.2011 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vekke » 6.4.2015 21:13

Jos se käyntiin lähdettyään toimii muuten normaalisti niin jostain se saa nyt luultavasti ilmaa polttoainelinjaan.

Paljonko autolla ajettu?

Kokeile lähteekö starttipilotin tai silikonisprayn avulla käyntiin. Eli ahtoputki irti ja sekunnin suihkaus imusarjan suuntaan ja starttaus.

Jos lähtee niin ei jostain syystä rupea ruiskuttamaan polttoainetta. starttaus kierrosluvulla vielä. Jos starttipilotti toimii niin kannattaa koittaa myös hinaamista, millä saa myös korkeammalle kierrokset kun startilla.

Tuolla samantapaisia ongelmia yritetty ratkoa, mistä voi lukea vinkkejä:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=145544

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 7.4.2015 8:46

Pumpun ennakossa myös se ongelma että säätyy koneen käydessä automaattisesti ja tarvitsee tuon ennakon vain käynnistyäkseen. Tämä juuri "hämää" kun myöhällä olevaa ennakkoa ei voi todentaa edes käyntiäänestä ja muutoin auto toimii normaalisti.

Mirka
-
Viestit: 165
Liittynyt: 14.3.2013 2:05

ViestiKirjoittaja Mirka » 8.4.2015 0:04

Nokka-akselin ajoitus tarkastettu (torsion value) ok
ja oli pientä kulumaa niin vaihdettu nokka-akseli ja hydraulinostajat ja nokan laakerit
samalla putsattu imusarja ja egr ja tulpattu ja turbo aukaistu ja (siivet jumitti) ja sylintereiden puristuspainemittaus tehty ok
edelleen sama vika vaivaa mut suuttimen korjausarvot vcds:llä katsottu niin selves että
1 suutin - 2,9 mg/str ja muut kolme plussalla niin nyt testaillaan suutinta huonon tilalle
saa nähdä löytykö vika?

Mirka
-
Viestit: 165
Liittynyt: 14.3.2013 2:05

ViestiKirjoittaja Mirka » 24.11.2015 20:45

Pumppusuuttimen vaihdolla alkoi lähteen käymään eka startista kylmänäkin.

RIR
-
Viestit: 15
Liittynyt: 25.11.2005 15:00

ViestiKirjoittaja RIR » 25.11.2015 17:20

Pumppusuuttimen vaihdolla alkoi lähteen käymään eka startista kylmänäkin.

Paljonko oli ajettu kun suutin meni?

Mirka
-
Viestit: 165
Liittynyt: 14.3.2013 2:05

ViestiKirjoittaja Mirka » 30.11.2015 13:46

450 000 km oli ajettu minun tiedoilla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 25 vierailijaa