passat 3b ahu kytkin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

disutus
-
Viestit: 87
Liittynyt: 29.8.2010 10:32

passat 3b ahu kytkin

ViestiKirjoittaja disutus » 29.8.2010 10:39

ko. vehkeessä kytkin ottaa aivan ylhäältä kiinni joten kytkinremontin aika taitaa lähestyä.
Millainen paketti tuohon ois halvin tyrkätä?
Kytkinpaketti VAG 1,6/1,8/1,9TDi 84-2045 TDi-66/81kW ->00 VAG-korvauskytkin kiinteällä vauhtipyörällä [1996 - 2000] 599.90 €

Aika suolaselta tuntuis ainakin tuo motonetin paketti kaikkien opeleiden ja japsikytkinpakettien jälkeen mitä oon vaihdellu.

<JiiKoo>
-
Viestit: 17
Liittynyt: 19.8.2010 22:02

ViestiKirjoittaja <JiiKoo> » 29.8.2010 11:14

Jos kerta autossa on kaksoismassa vauhtis niin ite en ainakaan laittais muuta ku suoraan sen jäykän vauhtipyörän muutospaketin.. varsinki jos meinaat ajella pidempään samalla autolla.
Onko muuten paljo kilsoja mittarissa?

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 29.8.2010 11:26

Maksaahan se,koska tuossa korvauskytkinpaketissa on vauhtipyörä mukana.
Taitaa olla Valeon paketti,ainakin Polossa oli.

disutus
-
Viestit: 87
Liittynyt: 29.8.2010 10:32

ViestiKirjoittaja disutus » 29.8.2010 14:31

Kytkimellä on ajettu 456tkm :) ja tuossahan motonetin paketissa on juurikin tuo kova vauhtipyörä mukana. tuskin tuo alkuperäinen kaksoismassa hirveitä kilometrejä enää kestää niin sama laittaa sekin samalla. Mietin vaan saako jostain samaa korvaus-sarjaa halvemmalla. Google jo sauhuaa, mutta tuloksetta. Kytkin ei kylläkään luista vielä, eikä kytkimestä muutenkaan kuulu mitään ääniä. Ottaa vaan kiinni niin ylhäältä kuin voi.

Onkohan tuossa edes kaksoismassa vp ->http://www.masinistit.com/viewtopic.php?t=20134&postdays=0&postorder=asc&start=40&sid=a6935283f0106ea74675cf4663d229e1

"66kW AHU Passatissa 3B on ollut normaalia kiinteää vauhtipyörää aivan ensimmäisissä -97 malleissa."

Oma passat on ensirekisteröity 4/97

http://www.tuningstudio.fi/portal/tuote ... =3&pages=5

Tuolta löytyy jotain, mutta ei just taida sopivaa satsia olla.. Tuossa jo säästäis jonkinverran jos sattus sopiva löytymään.

disutus
-
Viestit: 87
Liittynyt: 29.8.2010 10:32

ViestiKirjoittaja disutus » 30.8.2010 14:30

Kai nyt joku tietää käykö AFN/AHU kytkimet/vaihtipyörät ristiin? tuo motonetin paketti käy 66/81kw koneisiin ja afn on 81kw?
ja taas tuo -> http://www.tuningstudio.fi/portal/tuott ... &section=c paketti on afn koneeseen, mutta tuo vuosimalli on taas niin oudosti laitettu.. eikös vuonna 96 tullu uudempaa ja vanhempaa korimallin passattia

Jope86
-
Viestit: 48
Liittynyt: 2.4.2008 21:11

ViestiKirjoittaja Jope86 » 30.8.2010 19:23

tossa omassa AHU Passatissa on ainakin kiinteä vauhtipyörä (vm.-97) ilmeisesti vasta -98 eteenpäin kaksoismassa pyörällä...

EDIT: jos lukisi ennenkuin rupeaa vastailemaan...

disutus
-
Viestit: 87
Liittynyt: 29.8.2010 10:32

ViestiKirjoittaja disutus » 30.8.2010 19:36

No jos näin on, niin sehän pudottaa rempan hintaa merkittävästi!

Motonetistä kun katselin niin vissiinkin tuo Kytkinpaketti A4-TDi66 84-1733 TDi-66kW ->98 [1996 - 1998] 249.00 € paketti ois sit käypänen?

disutus
-
Viestit: 87
Liittynyt: 29.8.2010 10:32

ViestiKirjoittaja disutus » 31.8.2010 21:15

tossa omassa AHU Passatissa on ainakin kiinteä vauhtipyörä (vm.-97) ilmeisesti vasta -98 eteenpäin kaksoismassa pyörällä...

EDIT: jos lukisi ennenkuin rupeaa vastailemaan...


Mulla on tyyppinumero WVWZZZ3BZVE091012 onko sulla lähelläkään tuota? Saako tuon koodin jotenkin purettua selkokielelle?

disutus
-
Viestit: 87
Liittynyt: 29.8.2010 10:32

ViestiKirjoittaja disutus » 31.8.2010 22:04

Vähän OT:ksi menee, mutta löysin koneen suojamuovin alta jonkinlaisen powerboxin joka on kytketty 2 ison liittimen väliin ja yksi piuha siitä lähtee MAF:fille. Palikasta lähtee myös yks piuha jonka päässä on tietokoneen comport liitintä muistuttava pää? Pystyyköhän tuota jotenkin säätämään?

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 1.9.2010 18:35

Lainaan vähän tätä.. Kytkin asiaa kuitenkin.

Onko mahdollista selvittää varmuudella onko autossa kaksoismassa vai kiinteä vauhtipyörä?
Auto kun on Passat AHU vm-97, ja alkupäästä. Miitarivalotkin on vihreät.

vag-on
-
Viestit: 84
Liittynyt: 27.1.2009 17:20

ViestiKirjoittaja vag-on » 1.9.2010 19:13

Onko auto sinulle uusi?
Ihan vaan ajattelin, kun ainakin kaikissa 3B passateissa mitä olen ajanut, ottaa kytkin huomattavan ylhäältä kiinni. Ei siis välttämättä mikään vika.

disutus
-
Viestit: 87
Liittynyt: 29.8.2010 10:32

ViestiKirjoittaja disutus » 1.9.2010 23:55

Auto on ollu mulla vajaan pari viikkoa :P niinhän tuo korjaamollaki vähän rauhoittelivat, että ajele nyt äläkä hätäile :) Noh laittelin tänään evryn kiinni niin eiköhän se kytkinremppa saada kohta aikaseks, jos ei nyt laatikko ensin antaudu.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 9.11.2010 9:37

mullakin kiinnostais tuo a1mo kyssäri.. Afn koneinen pasuuna vihreillä mittarin valoilla, onko kaksoismassa?

ruhis
-
Viestit: 155
Liittynyt: 1.10.2007 20:52

ViestiKirjoittaja ruhis » 10.11.2010 7:53

jos haluatte tietää, että onko kiinteä vai kaksoismassa niin soittakaa merkkiliikkeen varaosatiskille ja kysykää auton rek. numerolla vaikka että paljon maksaa kytkin paketti ja siinä sivussa, että onko kaksoismassa vai kova vauhtipyörä... luulisi koneelta löytyvän, että mitä osia on niellyt...

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 25.11.2010 8:31

Kellään mittoja/tietoja pulteista joilla ahu:n kiintee vauhtipyörä tulee kiinni kampiakseliin. 6kpl pultteja. Tuntu vaan olevan merkkiliikkeessä niinkin suolaset ku 5€kpl, et jos hommais jostain pulttiliikkeestä.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 25.11.2010 11:32

Turbotecin vauhtipyörän mukana tulleet pultit oli lyhyemmät kuin afn kaksoismassan alkuperäset, mutta en sen kummemmin niitä mittaillut. Enkä tiedä olisko ne ahun kovaan pyörään sopivatkaan. Kytkimen/vauhtipyörän vaihdon kokonaiskuluissa tuo on niin pieni summa että jos on vähänkää vaarana saada jotai tinapultteja tai muita jokereita ni ennemmin ostaisin originellit pultit marmorilta.

Limetic
-
Viestit: 131
Liittynyt: 11.11.2006 12:09

ViestiKirjoittaja Limetic » 7.11.2011 21:49

Nostetaas tätä hieman ylös ettei tarvi uutta aloittaa.
Eli itselläni alkaa vm-99 passat 1,8T AEB-koneessa oleen kytkin tien päässä. Ottaa erittäin ylhäällä kiinni. "Melkein hipaisu polkimeen riittää". Ja joskus kun ajelee ja vaihtaa 2-vaihteelta 3-vaihteelle, niin oikeen ponkasee pois vapaaehtoisesti kun koskee vaihdekeppiin.
Auto on lastutettu joten tahtoisin hieman kestävämmän kytkimen tilalle. Mistä tälläisiä kannattaisi kysellä ja mitä sinne kannattaa laittaa. Onko jotain muuta mitä kannattaa vaihtaa kytkimen yhteydessä. Kytkimestä ei onneksi kuulu mitään ääniä moottorin käydessä.

Pistin tuningstudiolle postia ja tuollainen tuli takaisin:
Kiitos kyselystä. Seuraavassa tarjouksemme Volkkareissa hyviksi havaituista kytkinpaketeista. Paketti sisältää kytkinlevyn, paine-asetelman ja laakerin.

CG Performance Fast Road kytkinpaketti 475 Euroa sis. alv ja rahti

=>Fast Road -kytkin kestää 25% enemmän tehoja vakioon verrattuna, mutta tuntuma on sama kuin vakiomallissa.

TAKUUSTA

Kytkimessä tärkein ja paras takuu tuotteen valinta. Kytkin on valittava siten, että se varmasti kestää tehot ja käytön.

Lähtökohtaisesti CG Performance kytkimet ovat kilpaosia, jolla ei ole normaalia takuuta. Toki, tuotteet valmistetaan tilaustyönä. Ja, ne tehdään kestämään! Valmistaja takaa että ne kestävät luvatut hevoset - ja vähän enenemmänkin. Mahdolliset valmistusvirheet tietysti korjataan, se on selvä.

Kuitenkin, turboautoissa on tehon lisääminen erityisen helppoa. Niissä voidaan sananmukaisesti käden käänteessä siirtyä tehoihin, joita kytkin ei kestäisi. Tätä taustaa vasten ymmärtänet takuuseen liittyvät rajoitukset.

disutus
-
Viestit: 87
Liittynyt: 29.8.2010 10:32

ViestiKirjoittaja disutus » 8.11.2011 13:42

Käykö sama kytkinpaketti poikittais AHU:sta pitkittäismalliin, jos molemmissa on kiinteä vauhtipyörä?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 8.11.2011 14:19

Ei käy.

disutus
-
Viestit: 87
Liittynyt: 29.8.2010 10:32

ViestiKirjoittaja disutus » 8.11.2011 14:22

Entäpä tämä? on pitkittäiskoneisesta ahusta ja 23 poorilla?

http://viewitem.eim.ebay.fi/AUDI-A4-B5- ... 67155/item

Drive Plate Diameter (mm): 228
Number of Splines: 23
Spline Diameter (mm): 24.2

Yritän vain löytää käypästä pakettia, tuohon passattiin, mutta missään passatin paketeissa ei oikein mainita onko kiinteälle, vaiko kaksoismassapyörälle

disutus
-
Viestit: 87
Liittynyt: 29.8.2010 10:32

ViestiKirjoittaja disutus » 10.11.2011 9:39

Nyt selvisi, että OEM varaosanumero 97 passatti ahun kytkinpakettiin on 028198141BX.
Alko löytymään kytkimiä. sachsilla olis paketti vähän päälle 240e ja alkuperäinen neljättä sataa. Taidan sachsin ottaa.
Paineasetelman pultit kai kannattaa vaihtaa ko. operaation yhteydessä. Mitähän muuta kannattaisi vaihtaa, kun laatikko on irti?

disutus
-
Viestit: 87
Liittynyt: 29.8.2010 10:32

ViestiKirjoittaja disutus » 14.11.2011 10:50

Löysin kytkinpaketin http://fi.autoladu.ee/varuosa/42901/ sivuilta. Onko tuo paikka turvallinen tilata? Itsellä ei ole aikaisempaa kokemusta koko lafkasta.

Breakbeat
-
Viestit: 66
Liittynyt: 9.11.2009 21:17

ViestiKirjoittaja Breakbeat » 22.11.2011 12:19

disutus: onko kytkin jo levinnyt? Vuosi sitten sulla oli 458 tkm mittarissa, kuinka paljon nyt? Melko hyvin se kytkin kestää, vaikka ylhäältä ottaakin.

disutus
-
Viestit: 87
Liittynyt: 29.8.2010 10:32

ViestiKirjoittaja disutus » 22.11.2011 16:25

päälle 490tkm on nyt mittarissa. Kytkin kyllä pitää vielä, mutta painelaakeri pitää jo sellaista mekkalaa kylmänä, että päätin tehdä remontin, tai siis ensi lauantaina olis tarkoitus tehdä.

disutus
-
Viestit: 87
Liittynyt: 29.8.2010 10:32

ViestiKirjoittaja disutus » 28.11.2011 9:15

Viikonloppuna tuli kytkiremontti tehtyä. Kytkinpaketiksi tuli saksalasen Nova clutchin valmiste.
Edellinen paketti oli Sachsin tekemä, ja kuulemani ääni ennen remonttia kuului kaiketi juuri painelaakerista, tai kytkinlevystä.

Kytkinlevyn booriholkissa oli noin 2mm välystä sivuttaissuunnassa. Boorit itsessään ei olleet kuluneet, vaan koko osa jossa nuo boorit ovat, liikkui sivuttain. Lisäksi levy oli kulunut lasille sisäreunasta asetelman puolelta ja ulkoreunalta vauhtipyörän puolelta. Vanhakin levy oli muuten kulutuspinnaltaan vielä hyvässä kunnossa

Erona novan ja sachsin levyssä oli visuaalisesti ainoastaan, että novan levy oli uritettu.

Samalla vaihdettiin molemmat moottorintukikumit ja nyt välittyy kaikki maailman tärinät kabiiniin tyhjäkäynnillä, mutta tärinät ja jurinat vedätyksessä 1800rpm ylöspäin isolla vaihteella hävisivät. Vanhat tukikumit olivat todella kevyet verrattu uusiin. Kaiketi jotkut aineet niistä oli karanneet.

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 3.4.2015 19:19

Nostetaas vanha aihe ylös..

Meneeko pitkittäiskoneeseen 1.8t(APU) pitkittäiskoneen AHU kytkin ja asetelma? APUssa on siis kaksoismassa ja AHUssa kiinteä.

On aikeissa vähän lisätä tehoa/vääntöä ja tuollainen AHUn paketti olis halvalla tarjolla, vai miten tuo APUn vakiokytkin/kaksoismassa kestää?

Kannattaako ostaa suoraan kestävämpi paketti?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa