Transporter94vm 1.9TD tarvitsisi uuden moottorin mutta minkä
Valvoja: ffp jäsenet
Transporter94vm 1.9TD tarvitsisi uuden moottorin mutta minkä
Moro! joo elikkäs 94vm transportterista kilahti 4.pytyltä pakovena poikki joten kansi on romuna.. Tässähän on siis 1.9TD moottori ABL koodinen? niin sellasta rupesin kyselemään että sopiiko AAZ kone tuohon nykyiseen vaihdelaatikkoon suoraan ja muutenki paikoilleen tai toinen vaihtoehto olisi 2.4d mylly.. Tai ylipäätänsä kiinnostaisi tietää mikä moottori olisi kivuttomin istuttaa tuonne kun ei ole intoa ruveta osista kunnostamaan tuota entistä..
Kaikki 4 ja 5 sylinteriset koneet sopii siihen laatikkoon.
AAZ moottori on lähimpänä tuota ABL konetta, toisinsanoen itse perusmoottori on sama, mutta apulaitteet eri. Öljytikku menee tuossa ABL koneessa eripuolelle kun muissa koneissa, mutta jos se menee suoraan öljypohjaan, niin sillon siitä AAZ:sta tarvii vain ottaa se tikun putki pois ja tukkia se reikä
AAZ moottori on lähimpänä tuota ABL konetta, toisinsanoen itse perusmoottori on sama, mutta apulaitteet eri. Öljytikku menee tuossa ABL koneessa eripuolelle kun muissa koneissa, mutta jos se menee suoraan öljypohjaan, niin sillon siitä AAZ:sta tarvii vain ottaa se tikun putki pois ja tukkia se reikä
No onhan se sähköohjatun koneen vaihto mekaanisen tilalle aika massiivinen projekti. Leimaus onnistuu, kun vain laittaa alustan vastaamaan isompia malleja. 65 kW tai 75 kW TDI olisi varmasti hyvä vertailumoottori. Uusiksi menisivät ainakin jarrut kokonaan. TDI:ssä on jäähdytetyt levyt edessä ja jäähdyttämättömät takana kun taas sinulla on jäähdyttämättömät laikat edessä ja rummut takana.
Sähköt pitäisi laittaa aika pitkälti uusiksi. Mittariston ja ajoneston hoitaminen hirvittäisi itseäni eniten.
Mutta mutta... asiaan. Tässä muutamia topicceja, jotka voisivat kiinnostaa:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=35 ... ransporter
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=71 ... ab702945e8
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=35 ... ransporter
Sitten kun odotellaan hetki, että ajoneuvojen rakenteellisista muutoksista annettut säädökset muuttuvat (lähde), voi tuohon Transporteriin muutoskatsastaa ihan laillisesti välijäähyn. Jos noita LTR:n kommentteja lukee, niin se olisikin jo huomattava parannus auton käyttöominaisuuksiin.
Sähköt pitäisi laittaa aika pitkälti uusiksi. Mittariston ja ajoneston hoitaminen hirvittäisi itseäni eniten.
Mutta mutta... asiaan. Tässä muutamia topicceja, jotka voisivat kiinnostaa:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=35 ... ransporter
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=71 ... ab702945e8
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=35 ... ransporter
Sitten kun odotellaan hetki, että ajoneuvojen rakenteellisista muutoksista annettut säädökset muuttuvat (lähde), voi tuohon Transporteriin muutoskatsastaa ihan laillisesti välijäähyn. Jos noita LTR:n kommentteja lukee, niin se olisikin jo huomattava parannus auton käyttöominaisuuksiin.
Noniin nyt on portterissa eko td aaz mylly mutta mutta oisko neuvoja pitääkö tuo pumpun sähköpuoli jotenkin toteuttaa? Kun nyt kyllä lähtee hyvin käyntiin ja käy sievästi mutta ajossa se veto lähtee alhaalta ja puutuu puolivälissä niinkun ei saisi soppaa eli johtuuko se noista pumpun sähköistä? ennakon säädin/virtaus anturi vai mitä ne olikaan?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 26 vierailijaa