Transporter94vm 1.9TD tarvitsisi uuden moottorin mutta minkä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Tsei Tsei
-
Viestit: 5
Liittynyt: 25.3.2015 21:32

Transporter94vm 1.9TD tarvitsisi uuden moottorin mutta minkä

ViestiKirjoittaja Tsei Tsei » 25.3.2015 21:36

Moro! joo elikkäs 94vm transportterista kilahti 4.pytyltä pakovena poikki joten kansi on romuna.. Tässähän on siis 1.9TD moottori ABL koodinen? niin sellasta rupesin kyselemään että sopiiko AAZ kone tuohon nykyiseen vaihdelaatikkoon suoraan ja muutenki paikoilleen tai toinen vaihtoehto olisi 2.4d mylly.. Tai ylipäätänsä kiinnostaisi tietää mikä moottori olisi kivuttomin istuttaa tuonne kun ei ole intoa ruveta osista kunnostamaan tuota entistä..

Naxxu
-
Viestit: 226
Liittynyt: 28.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja Naxxu » 26.3.2015 6:26

Kaikki 4 ja 5 sylinteriset koneet sopii siihen laatikkoon.
AAZ moottori on lähimpänä tuota ABL konetta, toisinsanoen itse perusmoottori on sama, mutta apulaitteet eri. Öljytikku menee tuossa ABL koneessa eripuolelle kun muissa koneissa, mutta jos se menee suoraan öljypohjaan, niin sillon siitä AAZ:sta tarvii vain ottaa se tikun putki pois ja tukkia se reikä

Tsei Tsei
-
Viestit: 5
Liittynyt: 25.3.2015 21:32

ViestiKirjoittaja Tsei Tsei » 26.3.2015 14:44

ok. Kuvissa vaan vaihdelaatikon laipat näyttivät niin erinlaisilta kun vertasi aaz ja abl.. Tuo katselemani aaz ón ventosta mutta sillä ei liene vaikutusta? Sekä sopivathan nuo apulaitteet tuosta ABL motista siihen aaz:iin? tulee kyllä sen uuden motin mukana imu ja pakosarja sekä turbo..

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 26.3.2015 19:06

Itse rakentelisin sinne 1.9 tdi koneen.. AHU/AFN tms..

Tsei Tsei
-
Viestit: 5
Liittynyt: 25.3.2015 21:32

ViestiKirjoittaja Tsei Tsei » 26.3.2015 19:51

Liekkö työläs rakentaa tuo tdi portteriin? miten leimaushommat onnistaako?

htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 27.3.2015 6:46

No onhan se sähköohjatun koneen vaihto mekaanisen tilalle aika massiivinen projekti. Leimaus onnistuu, kun vain laittaa alustan vastaamaan isompia malleja. 65 kW tai 75 kW TDI olisi varmasti hyvä vertailumoottori. Uusiksi menisivät ainakin jarrut kokonaan. TDI:ssä on jäähdytetyt levyt edessä ja jäähdyttämättömät takana kun taas sinulla on jäähdyttämättömät laikat edessä ja rummut takana.

Sähköt pitäisi laittaa aika pitkälti uusiksi. Mittariston ja ajoneston hoitaminen hirvittäisi itseäni eniten.

Mutta mutta... asiaan. Tässä muutamia topicceja, jotka voisivat kiinnostaa:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=35 ... ransporter

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=71 ... ab702945e8

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=35 ... ransporter

Sitten kun odotellaan hetki, että ajoneuvojen rakenteellisista muutoksista annettut säädökset muuttuvat (lähde), voi tuohon Transporteriin muutoskatsastaa ihan laillisesti välijäähyn. Jos noita LTR:n kommentteja lukee, niin se olisikin jo huomattava parannus auton käyttöominaisuuksiin.

Tsei Tsei
-
Viestit: 5
Liittynyt: 25.3.2015 21:32

ViestiKirjoittaja Tsei Tsei » 1.5.2015 21:38

Noniin nyt on portterissa eko td aaz mylly mutta mutta oisko neuvoja pitääkö tuo pumpun sähköpuoli jotenkin toteuttaa? Kun nyt kyllä lähtee hyvin käyntiin ja käy sievästi mutta ajossa se veto lähtee alhaalta ja puutuu puolivälissä niinkun ei saisi soppaa eli johtuuko se noista pumpun sähköistä? ennakon säädin/virtaus anturi vai mitä ne olikaan?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 26 vierailijaa