G3 variant AAZ -> AHU (muutostarpeet ja muutoskatsastus)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

d0gi
-
Viestit: 117
Liittynyt: 3.11.2006 21:47

G3 variant AAZ -> AHU (muutostarpeet ja muutoskatsastus)

ViestiKirjoittaja d0gi » 25.3.2015 18:51

Olis tuossa elintenluovuttaja 1,9 TDi tuollaiseen kopaltaan erittäin hyvään 1,9TD koneella varustettuun koppaan. Kysymys tässä kuuluu, mitä vaaditaan muutoskatsastukseen lähinnä papereiden osalta? Riittääkö varaosaluetteloiden plärääminen ja koostaminen, vai onko täällä jollain jo valmista tällaisen konversion paperityötä? Helpottaisi todella paljon päätöstä lähteekö tällaiseen urakkaan, vai hyväksyykö tuon vanhan koneen (480tkm) tuomitsevan tämän muuten vielä varsin hyvän variantin haudan lepoon...

Kiitos jo etukäteen kaikista (käytä hakua yms) kommenteistakin! Jos joku osaa neuvoa millä hakusanoilla lähteä hakemaan aiheesta niin helpottaa sekin! ;)

hanski
-
Viestit: 1177
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 25.3.2015 19:08

tiedä onko tuosta apua, mutta hiukan aiheeseen liittyvää:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=93 ... 3fbd8ca3ff

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 25.3.2015 21:33

1.8 90hp -> AHU muutoksen tein
- 1996 oli projekti ja luovuttaja oli -99 cordoba ja tämä ratkaisi päästöjen puolesta koska moottori oli uudempi kuin projekti ja tämä riitti täyttämään päästövaatimukset..
Tekniset paperit tein niin että oli tehtaalta tullu mk3 TDI josta otin valmistenumeron ja laakkoselta kävin tiskiltä hakemassa printin projektin osalistasta ja tästä mk3 TDI:Sta

Listaa sitten konttorin setä vertaili
- Projektissa oli jo valmiiksi 256x20 levyt edessä
- Etuiskarit oli jääny edellisestä TDI ventosta
- Etujouset ostin tältä mk3 tdi hepulta jotka oli jääny alustasarjan asennuksesta
- Apurunko ja tukivarret oli samat
- Jarrutehostin oli tehokkaampi ja projektissa oli ABS jarrut

Muita muutoksia oli
-DP cordobasta ja loppu putkistosta 1.8 bensasta
-Laatikko ahusta ja vaihdevivusto luovuttajasta
Nestekytkimen poljinsylkkä cordobasta mutta meni heittämällä golffin polkimiin. Rintapellissäkin oli valmiit reiät yms.
-Vetarit golffista kun sopivat suoraan ahun lootaan.
-Ajonesto alkuperänen golffista
-Tankki mutta AAZ tankki kelpaa ahulle
-Välijäähy 3B passatista vasempaan etukulmaan ja ahtoputkisto sovellettu cordobasta
-Kaasupoljin otettu cordobasta ja hitsattu golffin poljinasetelmaan.
-Mittaristo tuli SDI polosta ni sai kiekkamittarin sopivaks ja tämän kanssa käsijarrun merkkivalokin toimi kuten piti.
-Sähköjä sai tehdä tovin kun tuli vielä ilmastointi -96 mk3 1.8 syncro variantista
Eli sai yhdistää 1.8 syncro golffin, 1.8 etuvetosen golffin ja cordoban etupään ja moottorin johtosarjoja.

d0gi
-
Viestit: 117
Liittynyt: 3.11.2006 21:47

ViestiKirjoittaja d0gi » 26.3.2015 12:29

Kiitoksia vastauksista, tämä helpottaa asiaa.

Luovuttajasta siis käytännössä
- sähköt (luovuttajasta)
- pakoputki (luovuttajasta)
- motti
- moottorinohjaus
- polkimet
- vetarit??? löytyy kyllä
- välijäähy - löytyy luovuttajasta
- ahtoputkisto - löytyy luovuttajasta
- ajonesto (täytyy selvittää kun molemmat niin vanhoja ettei ees välttämättä moisia ole (95 ja 94)

Saakohan tuon listan laakkoselta vieläkin jos tuollaista pyytää? Lähinnä epäilen jarrujen osalta, kun tässä 1,9TD:ssä on alemmat teholukemat.. Kummassakaan ei ole mielestäni abseja joten se ei ole niin väliä. Jarrutkin saa kyllä toisesta jos tarvetta..

Naxxu
-
Viestit: 226
Liittynyt: 28.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja Naxxu » 26.3.2015 13:05

Tuohon sun listaan muutoksena
-Pakoputkesta pekkä alkukäyrä
-Vetarit käy samat
-Polkimia tuskin tarttee vaihtaa, lisätä vain nestekytkimen pääsylinteri ja vahvike joka tulee jarrutehostimen juuresta ja kaasupolkimen potentiometri
-Vaihdekeppi vaijereineen
-Vaihdelaatikko

Ja ne jarrut täytyy todennäköisesti vaihtaa ( minä tosin sain tuon oman passatin muutoskatsastettua ihan TD:n omilla jarruilla eli 256*13 levyt edessä ja takana 230*40 rummut


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 40 vierailijaa