Moottorikannakkeet ASZ+ jako sekasin?
Valvoja: ffp jäsenet
Moottorikannakkeet ASZ+ jako sekasin?
kävi tuossa itselle sellanen juttu kesken matkan että koneen kannakkeet sanoi itsensä irti.. huoltoliikkeen selostuksen mukaan jakopään kohdalla olevasta kannakkeesta meni pultit poikki ja takakannake ois murtunu lohkosta.. jotenkaan tuo murtuminen jostain syystä ei oikein mahdu omaan kalloon miten se vois olla mahdollista..
no kysymys kuuluukin nyt sitten.. milläs tätä nyt sit lähtis korjaamaan.. onko järkeä edes ajatella hitsauttaa sitä murtunutta kannaketta vai hankkia vaan suoraan uusi alakerta?? luonnollisestihan lohkossa ei sitten olisi haittana näitä katkenneita pultteja enää.. löytyykö mistään vahvempia kannakkeita?
vakiokoneesta ei tietenkään oo kyse.. 130hp josta otettu nyt 180hp ja luonnollisesti lisää ois tarkootus ottaa ulos..
Edit. Otsikko muokattu ja ongelmat jatkuu..
no kysymys kuuluukin nyt sitten.. milläs tätä nyt sit lähtis korjaamaan.. onko järkeä edes ajatella hitsauttaa sitä murtunutta kannaketta vai hankkia vaan suoraan uusi alakerta?? luonnollisestihan lohkossa ei sitten olisi haittana näitä katkenneita pultteja enää.. löytyykö mistään vahvempia kannakkeita?
vakiokoneesta ei tietenkään oo kyse.. 130hp josta otettu nyt 180hp ja luonnollisesti lisää ois tarkootus ottaa ulos..
Edit. Otsikko muokattu ja ongelmat jatkuu..
Viimeksi muokannut _siideri_, 27.2.2015 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihan normaalitapaus. Itselle tuli moottori rikon jälkeen juurikin vastaavalla tavalla hajonnut lohko. Valupuikolla lohjenneeseen kohtaan hitsaten, jonkä jälkeen reiän poraus, ja uuden kierteen pyöräytys. Hyvin on tähän asti kestänyt... Voithan tietysti vaihtaa lohkonkin... :D
Tietysti korjaukseen vaikuttaa se, että onko haljennut kuinka pahasti / syvälle...
Tietysti korjaukseen vaikuttaa se, että onko haljennut kuinka pahasti / syvälle...
ymmärtääkseni lohkossa ei pitäs olla mitään halkeamia ym.. ainoo et se kannake siin on rikki.. ainaki sen käsityksen sain et se kannake ois kiintee siin lohkossa ja sen takia olisivat huollossa vaihtanu koko lohkon.. eihän se paljoo olis maksanu.. 4500€ :D
olen mä itse hitsari, autopläkkäri mut alumiinia ei vaan koskaan oo tullu hitsailtua ni ehkä mieluummin anta ammattilaisen hoitaa.. mahtaako tuo hitsaamalla ni olla miten kestävä kovemmalla käytöllä..?
olen mä itse hitsari, autopläkkäri mut alumiinia ei vaan koskaan oo tullu hitsailtua ni ehkä mieluummin anta ammattilaisen hoitaa.. mahtaako tuo hitsaamalla ni olla miten kestävä kovemmalla käytöllä..?
Oliskohan tästä mahdollisesti apua.
http://www.dieselgeek.com/servlet/Detail?no=468
http://www.dieselgeek.com/servlet/Detail?no=508
http://www.dieselgeek.com/servlet/Detail?no=468
http://www.dieselgeek.com/servlet/Detail?no=508
Tuo lohkon murtuminen menee muuten törmäysturvan piikkiin, jos semmoinen sattuu autossa olemaan.
4-Golfin ja Boran maavara kun on mitä on, öljypohjaosumia tulee helposti ja öljypohjan rikkoutuessa sitä vahinkoa tulee monesti enemmänkin. Tuon lohkon takapuolisen korvakon vaurio saattaa olla aluksi hiushalkeama, eikä sitä välttämättä näe.
4-Golfin ja Boran maavara kun on mitä on, öljypohjaosumia tulee helposti ja öljypohjan rikkoutuessa sitä vahinkoa tulee monesti enemmänkin. Tuon lohkon takapuolisen korvakon vaurio saattaa olla aluksi hiushalkeama, eikä sitä välttämättä näe.
tuon linkin mukaisen http://www.dieselgeek.com/servlet/Detail?no=468 osan kun laittas, niin mahtaneeko kestää vaik lohkosta se yläkorvakkeen pala ns. puuttuis??
vähän nyt kahden vaiheilla kokeileeko noin helpoimmalla vai rupeeko purkaan kaks konetta ja vaihtaa lohkon kokonaan..
vähän nyt kahden vaiheilla kokeileeko noin helpoimmalla vai rupeeko purkaan kaks konetta ja vaihtaa lohkon kokonaan..
ei ihan merrkiliike mut AD ketjuun se korjaamo muistaakseni kuuluu.. mulla taannoin tos 1,5 vuotta sit ku turbo hajos ja korjattiin ni samalla vaihdettiin jakohihna hiluineen.. kyselin tätä hitsaus jälkien alkuperää sit tuolta liikkeestä niin kovin tietämättömiältä tuntuivat olevan ja ei he oo hitsaillu mitään.. hankala tuota asiaa on mennä syyttää kun ei oo selkeitä todisteita vaikka ihan selkeä muuten on et siellä on hitsattu.. tai sit eivät ole edes koko hihnaa vaihtanu..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa