Moottorikannakkeet ASZ+ jako sekasin?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

Moottorikannakkeet ASZ+ jako sekasin?

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 13.12.2010 3:10

kävi tuossa itselle sellanen juttu kesken matkan että koneen kannakkeet sanoi itsensä irti.. huoltoliikkeen selostuksen mukaan jakopään kohdalla olevasta kannakkeesta meni pultit poikki ja takakannake ois murtunu lohkosta.. jotenkaan tuo murtuminen jostain syystä ei oikein mahdu omaan kalloon miten se vois olla mahdollista..
no kysymys kuuluukin nyt sitten.. milläs tätä nyt sit lähtis korjaamaan.. onko järkeä edes ajatella hitsauttaa sitä murtunutta kannaketta vai hankkia vaan suoraan uusi alakerta?? luonnollisestihan lohkossa ei sitten olisi haittana näitä katkenneita pultteja enää.. löytyykö mistään vahvempia kannakkeita?
vakiokoneesta ei tietenkään oo kyse.. 130hp josta otettu nyt 180hp ja luonnollisesti lisää ois tarkootus ottaa ulos..

Edit. Otsikko muokattu ja ongelmat jatkuu..
Viimeksi muokannut _siideri_, 27.2.2015 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 13.12.2010 10:50

Ihan normaalitapaus. Itselle tuli moottori rikon jälkeen juurikin vastaavalla tavalla hajonnut lohko. Valupuikolla lohjenneeseen kohtaan hitsaten, jonkä jälkeen reiän poraus, ja uuden kierteen pyöräytys. Hyvin on tähän asti kestänyt... Voithan tietysti vaihtaa lohkonkin... :D
Tietysti korjaukseen vaikuttaa se, että onko haljennut kuinka pahasti / syvälle...

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 13.12.2010 11:21

Niin,kyllä tuon korjattua saa.Hitsarin pitää vaan tietää mitä tekee ja riippuen kuinka pahasti on haljennut niin voi vaatia jopa lohkon koneistuksen hitsauksen jälkeen.
Nuo katkenneet pultit on pienin murhe tuossa joten niistä ei homma jää ainenkaan kiinni.

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 14.12.2010 1:05

ymmärtääkseni lohkossa ei pitäs olla mitään halkeamia ym.. ainoo et se kannake siin on rikki.. ainaki sen käsityksen sain et se kannake ois kiintee siin lohkossa ja sen takia olisivat huollossa vaihtanu koko lohkon.. eihän se paljoo olis maksanu.. 4500€ :D
olen mä itse hitsari, autopläkkäri mut alumiinia ei vaan koskaan oo tullu hitsailtua ni ehkä mieluummin anta ammattilaisen hoitaa.. mahtaako tuo hitsaamalla ni olla miten kestävä kovemmalla käytöllä..?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 14.12.2010 3:46


Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 14.12.2010 6:06

Tuo lohkon murtuminen menee muuten törmäysturvan piikkiin, jos semmoinen sattuu autossa olemaan.
4-Golfin ja Boran maavara kun on mitä on, öljypohjaosumia tulee helposti ja öljypohjan rikkoutuessa sitä vahinkoa tulee monesti enemmänkin. Tuon lohkon takapuolisen korvakon vaurio saattaa olla aluksi hiushalkeama, eikä sitä välttämättä näe.

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 21.6.2011 2:09

tuon linkin mukaisen http://www.dieselgeek.com/servlet/Detail?no=468 osan kun laittas, niin mahtaneeko kestää vaik lohkosta se yläkorvakkeen pala ns. puuttuis??

vähän nyt kahden vaiheilla kokeileeko noin helpoimmalla vai rupeeko purkaan kaks konetta ja vaihtaa lohkon kokonaan..

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 21.6.2011 6:16

Menikö se rikki jakopään vaihdon jälkeen joka oli teetetty huoltoliikkeessä?

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 21.6.2011 7:43

juu meni.. huoltoliike ei kyl kommentoinu yllättäen asiaan mitenkään.. ja selkeesti näkee et palaa on hitsattu ja ylintä pulttia ei ole hitsauksen jälkeen avattu ollenkaan..

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 21.6.2011 9:39

Ainakin paikallinen merkkiliike on vastaavissa tilanteissa korvannut asiakkaalle syntyneet vahingot. Selkeehän toi on, että se jakopään vaihdon yhteydessä ryssitty.

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 21.6.2011 9:56

Siis jakopääremontin yhteydessä hajonnut / rikottu lohko ja ovat liikkeessä hitsanneet sitä kertomatta asiasta asiakkaalle?

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 21.6.2011 10:36

ei ihan merrkiliike mut AD ketjuun se korjaamo muistaakseni kuuluu.. mulla taannoin tos 1,5 vuotta sit ku turbo hajos ja korjattiin ni samalla vaihdettiin jakohihna hiluineen.. kyselin tätä hitsaus jälkien alkuperää sit tuolta liikkeestä niin kovin tietämättömiältä tuntuivat olevan ja ei he oo hitsaillu mitään.. hankala tuota asiaa on mennä syyttää kun ei oo selkeitä todisteita vaikka ihan selkeä muuten on et siellä on hitsattu.. tai sit eivät ole edes koko hihnaa vaihtanu..

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 27.2.2015 19:18

Nyt pienen tauon jälkee sain koneen paikalleen ja ekalla hörähti ja sammu heti.. eikä lähteny kun uueestaan koitin starttaa.. pikkuse vaikuttas että jako saattas olla sekaisin.. vai voisiko olla jotain muuta mikä mättää?

onkohan iso remontti jos jako menny?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 27.2.2015 19:33

Olen vaihtanu ite yhteen gtd golffiin (asv) jakopään kaverin kans ja todettiin vaan että murtunu on. Ei tehty mitään hitsejä tms ja kyllä sillä autolla ajettiin sen jälkeen ja sitä ennen.

Ilmasitkos suuttimista, vai oliko sulla pumppu koko ajan kiinni moottorissa? Ilmalta tuo ekana vaikuttas.

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 27.2.2015 21:07

siis otin koneen irti keulilta että sain porattua katkenneet pultit pois.. perus letkut ja piuhat vaan irti mitä oli enkä muuta purkanu koneesta..

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 28.2.2015 7:50

Joo unohda minun kommentti, sehän oliki pd. Olin jakopumppu ajassa.. Se jako on helppo tarkistaa. Kampuran massapyörässä on merkki ja samoten nokka-akselin rattaalle on lukituspaikka. Kato googlesta kuvat. Ei tartte ottaa pois ku jakopään suojamuovi.

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 25.3.2015 7:38

Ilmaa vaan järjestelmässä.. hyvin lähti hetken starttailun jälkee käymään ja toimii..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa