1.9 TDI kone kylmäkäynnistys ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 TDI kone kylmäkäynnistys ongelma
Kone pumppusuutin (ATD) 2003
Ei käynnisty eka startista kylmänä ja kun starttaa niin hörähtää hetkeksi käyntiin mun sammuu heti ei pysy käynnissä ja kun toisen kerran sitten aikansa antaa pyöriä startilla niin sit kyl lähtenyt käyntiin ,lämpimänä ei ongelmia ja joskus lähtee ekalla myös kylmänä kun kaasu pohjassa starttaa.
Vaihdettu polttoainesuodatin ja hehkut tarkastettu ,kaikki hehkuu samaan
aikaan ei eroja ja nämä myös aika vasta vaihdettu,akku on uusi.
Ei käynnisty eka startista kylmänä ja kun starttaa niin hörähtää hetkeksi käyntiin mun sammuu heti ei pysy käynnissä ja kun toisen kerran sitten aikansa antaa pyöriä startilla niin sit kyl lähtenyt käyntiin ,lämpimänä ei ongelmia ja joskus lähtee ekalla myös kylmänä kun kaasu pohjassa starttaa.
Vaihdettu polttoainesuodatin ja hehkut tarkastettu ,kaikki hehkuu samaan
aikaan ei eroja ja nämä myös aika vasta vaihdettu,akku on uusi.
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 22.4.2013 18:24
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 22.4.2013 18:24
Itse pumppusuutin remppa on kallis.Tiivisteet? Myös jostain tandenpumpun ongelmista olen lukenut näiden kohdalla. Itsellä sama 03-atd Boran keulalla ja hieman huonommin on lähtenyt käyntiin hihnan vaihdon jälkeen. Varmaankin se ajoituksen tarkistus olisi se ensimmäinen mistä kannattaa aloittaa. jakajapumpullisessa painin tuon ajoitusongelman kanssa ja siellä puolella se ainakin on enemmän kuin yleistä hihnan vaihdon jälkeen.
Lämpötilaanturi haistelee käsittääkseni tarvittavan hehkutusajan? Näillä keleillä 0- -5 tuon kyllä kuuluu lähteä ja lähteekin säädöissä ollessaan avainta kääntämällä ilman hehkuja kuin palmun alta.Ja näin ollen epäilen, ettei anturissa vikaa ole.
Lämpötilaanturi haistelee käsittääkseni tarvittavan hehkutusajan? Näillä keleillä 0- -5 tuon kyllä kuuluu lähteä ja lähteekin säädöissä ollessaan avainta kääntämällä ilman hehkuja kuin palmun alta.Ja näin ollen epäilen, ettei anturissa vikaa ole.
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 22.4.2013 18:24
Itsekkään en usko että hehkutusaika olisi tässä se ratkaiseva asia mutta lämpötila-anturin arvo vaikuttaa todella huomattavasti siihen miten paljon ja millä kierrosluvulla polttoainetta annostellaan startin yhteydessä.
Olisi hyvä jos saisit jonkun VCDS kaapelin omaavan henkilön tarkistamaan ajoituksen ja anturien arvot. Muuten voimme vain jatkaa arvuuttelua =)
Olisi hyvä jos saisit jonkun VCDS kaapelin omaavan henkilön tarkistamaan ajoituksen ja anturien arvot. Muuten voimme vain jatkaa arvuuttelua =)
Jos se käyntiin lähdettyään toimii muuten normaalisti niin jostain se saa nyt luultavasti ilmaa polttoainelinjaan.
Paljonko autolla ajettu?
Kokeile lähteekö starttipilotin tai silikonisprayn avulla käyntiin. Eli ahtoputki irti ja sekunnin suihkaus imusarjan suuntaan ja starttaus.
Jos lähtee niin ei jostain syystä rupea ruiskuttamaan polttoainetta. starttaus kierrosluvulla vielä. Jos starttipilotti toimii niin kannattaa koittaa myös hinaamista, millä saa myös korkeammalle kierrokset kun startilla.
Tuolla samantapaisia ongelmia yritetty ratkoa, mistä voi lukea vinkkejä:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=145544
Paljonko autolla ajettu?
Kokeile lähteekö starttipilotin tai silikonisprayn avulla käyntiin. Eli ahtoputki irti ja sekunnin suihkaus imusarjan suuntaan ja starttaus.
Jos lähtee niin ei jostain syystä rupea ruiskuttamaan polttoainetta. starttaus kierrosluvulla vielä. Jos starttipilotti toimii niin kannattaa koittaa myös hinaamista, millä saa myös korkeammalle kierrokset kun startilla.
Tuolla samantapaisia ongelmia yritetty ratkoa, mistä voi lukea vinkkejä:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=145544
Nokka-akselin ajoitus tarkastettu (torsion value) ok
ja oli pientä kulumaa niin vaihdettu nokka-akseli ja hydraulinostajat ja nokan laakerit
samalla putsattu imusarja ja egr ja tulpattu ja turbo aukaistu ja (siivet jumitti) ja sylintereiden puristuspainemittaus tehty ok
edelleen sama vika vaivaa mut suuttimen korjausarvot vcds:llä katsottu niin selves että
1 suutin - 2,9 mg/str ja muut kolme plussalla niin nyt testaillaan suutinta huonon tilalle
saa nähdä löytykö vika?
ja oli pientä kulumaa niin vaihdettu nokka-akseli ja hydraulinostajat ja nokan laakerit
samalla putsattu imusarja ja egr ja tulpattu ja turbo aukaistu ja (siivet jumitti) ja sylintereiden puristuspainemittaus tehty ok
edelleen sama vika vaivaa mut suuttimen korjausarvot vcds:llä katsottu niin selves että
1 suutin - 2,9 mg/str ja muut kolme plussalla niin nyt testaillaan suutinta huonon tilalle
saa nähdä löytykö vika?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 114 vierailijaa