tandempumpun oireilu

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

lape85
-
Viestit: 506
Liittynyt: 29.7.2003 14:46

tandempumpun oireilu

ViestiKirjoittaja lape85 » 22.2.2015 18:40

miten tandempumppu alkaa oireilemaan jos on menossa? yleistä oireilua taitaa olla huono käyntiinlähtö ja nykiminen kiihytyksessä. mutta mulla löytyy semmosta oireilua että alipaine ei tahdo riittää, pari jarrupolkimen polkaisua ja jarrun teho häipyy menee poljin raskaaksi. ja vasta huomasin että tiputtas polttoainetta tipan silloin tällöin jostakin pumpun suunnalta. avf kone. mutta kone pelaa kuitekin täysin nykimättä ja lähtee hyvin käyntiin.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 22.2.2015 20:11

Suattaapi olla vaan alipaineletkun liitos huono pumpun päässä.

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 22.2.2015 20:28

Oma kulkine kans hukkaa alipainetta siitä pumpun liittimen juuresta.
Hyvinkin yleinen vika että se liitin tärisee väljäksi ja mitään korjausarjaa siihen ei ole olemassa. Käytännössä menee pumppu vaihtoon.
Polttoainetta se alkaa yleensä vuotamaan pumpun/kannen välisestä tiivisteestä, joka ei paljoa maksa, mutta samalla melkein kannattaa vaihtaa koko pumppu, jos kerran vuotaa polttoainettakin.
https://www.youtube.com/watch?v=6mIJ8rkxu8I Tämä on se tyypillisin vika alipaineen tuotannon tehottomuuteen.

Jana
-
Viestit: 47
Liittynyt: 17.10.2014 17:07

ViestiKirjoittaja Jana » 22.2.2015 21:57

Minä korjasin sen löysän alipainepumpun putkentumpin seuraavasti , puhdistin putkenjuuren hyvin rasvanpoisto aineella ja sitten vaan sikakittiä juureen ja hyvin on pelannut !

mehtäkonekuski
-
Viestit: 136
Liittynyt: 22.8.2014 18:09

ViestiKirjoittaja mehtäkonekuski » 22.2.2015 21:59

Jos se siitä pumpun alipaineletkun liitoskohdasta vuotaa niin sikaflex nippusidepatentti toimii hyvin pitkälti.

vwp
-
Viestit: 37
Liittynyt: 5.2.2015 6:38

ViestiKirjoittaja vwp » 23.2.2015 6:29

Itsellä vuosi koneen ja tiivisteen välistä tiiviste ja tiivisteen kun olin vaihtanut, niin huomasin että itse pumppu vuotaa dieseliä öljyjen joukkoon, meni koko pumppu vaihtoon. Öljyt haisivat myös diiselille.
Täältä (Tampere) saa tulla hakemaan vanhan pumpun verkon painoksi, varaosiksi tai vaikka hyllyn koristeeksi ja ihan ilmaiseksi! :D

lape85
-
Viestit: 506
Liittynyt: 29.7.2003 14:46

ViestiKirjoittaja lape85 » 23.2.2015 18:13

joo pitänee tarkistaa nuo paikat, ja samahan tuo on vaihtaa jos näyttää vuotavan siitä välistä, kun ei tiedä onko ikinä vaihdettu 390tkm jo ajettu.

lape85
-
Viestit: 506
Liittynyt: 29.7.2003 14:46

ViestiKirjoittaja lape85 » 25.2.2015 18:35

niihän tuo alipaineliitäntä heilu melkosesti. ja pumpun alapuoli oli diiselistä märkä. ei kuitenkaan oireile ajossa mitenkään vielä. mistä ootta tilanneet nuita pumppuja?

vwp
-
Viestit: 37
Liittynyt: 5.2.2015 6:38

ViestiKirjoittaja vwp » 26.2.2015 12:21


timetuned
-
Viestit: 256
Liittynyt: 20.7.2008 15:40

ViestiKirjoittaja timetuned » 26.2.2015 19:49

ite tilasin ARLään syksyllä http://spareto.com/products?utf8=%E2%9C ... 24807.17.0, 210€ oli tuolloin kuluineen, alle viikossa tuli kotia.

lape85
-
Viestit: 506
Liittynyt: 29.7.2003 14:46

ViestiKirjoittaja lape85 » 8.3.2015 13:58

joo niihän tuo alle viikossa tuli tuolta sparetolta. sais vaan aikaseksi vaihettua. onko miten ahas paikka passattiin vaihtaa. passaako normi avaimet

lape85
-
Viestit: 506
Liittynyt: 29.7.2003 14:46

ViestiKirjoittaja lape85 » 8.3.2015 17:21

pumppu irti. olihan kohtalaisen ahdas paikka. uuden asennus edessä. mutta jostakin lukasin että pumpun akselin voi mennä 180 astetta väärään. mutta en kyllä löytänyt uudesta enkä vanhasta mitään eroavaisuuksia akselista mihin vois verrata

lape85
-
Viestit: 506
Liittynyt: 29.7.2003 14:46

ViestiKirjoittaja lape85 » 8.3.2015 19:58

niihän tuo alako pelaamaan. ei kuulu ylimääräsiä ääniä ja jarrupoljinkin on paremman tuntunen. ainut ero pumpuissa oli että alkuperäisessä oli o rengas tiivisteet kantta vasten ja uudessa peltitiiviste.

HL1
-
Viestit: 120
Liittynyt: 11.4.2006 15:13

Re: tandempumpun oireilu

ViestiKirjoittaja HL1 » 28.4.2017 18:36

Auto passat 19. tdi avf ja vikaa selvitellessä ilmeni seuraavaa:
Ymmärsinkö nyt ollenkaan oikein, että tuon tandempumpun lähdön liitoskohdan tumpin voisi yrittää korjata sikaflexillä tms irroittamatta pumppua?
Otin letkunpään irti ja huomasin, että pumpun päässä oleva n 2cm pituinen metalliputki, johon letku tulee, heiluu edestakaisin noin millin ja sekä ylös-alas että sivusuuntaan myös noin millin. Kuuluuko tämän olla kiinteästi kiinni ja onko heiluminen iän rasituksen tulos?
Auto pelaa muuten normaalisti, mutta jarrutehostin häviää matalilla kierroksilla kolmen pumppauksen jälkeen. Heti kun kierroksia nostaa, niin jarruteho palautuu normaaliksi. Pumppu ei vuoda polttoainetta.
Pystyykö tätä metallista osaa yrittää korjata ilman että irroittaa tandempumppua?

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: tandempumpun oireilu

ViestiKirjoittaja Jultsu » 28.4.2017 18:39

Kyllä sitä voi yrittää mäskillä korjata, mutta se tuskin korjaa itse oiretta eli alipainepuutosta. Liu'ut sisältä ovat varmasti jo aika väljät ja naarmuilla eikä sisäiset tiivisteetkään välttämättä ole enää ihan tikissä. Uusi tandem vaan suosiolla tilaukseen saksasta, alta 200e posteineen.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

Re: tandempumpun oireilu

ViestiKirjoittaja nani » 8.8.2017 18:55

ARL leoniin pitäs alkaa tandemi vaihtaa.

Tarviiko vesihehkut ja se letku systeemi purkaa edestö pois?

Vai mahtuuko "välistä" vaihtaan?

Niminerkillä uuet nesteet sisässä jo :D

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

Re: tandempumpun oireilu

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 10.8.2017 12:57

Mikä kierre ja pituus ois sopiva tandemin painetestauslinjan?


(banjopultti)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa