Golf IV 1.9 SDi ilmavuoto

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

aliasJ
-
Viestit: 43
Liittynyt: 17.5.2011 17:35

Golf IV 1.9 SDi ilmavuoto

ViestiKirjoittaja aliasJ » 29.1.2015 20:43

Seuraava ongelma otsikon autossa: ruiskupumppu imee polttoaineen mukana välillä ilmaa ja tämä on ihan läpinäkyvästä syöttöpumpun ja pa-suodattimen välisestä pa-tuloletkusta nähtävissä reiluina ilmakuplina. Tästä sitten aiheutuu nykimistä, vaikeuksia pitää kovempaa nopeutta ja pari kertaa on starttaus ollut hankalaa kun ilmeisesti jonkinlainen ilmalukko jäänyt juuri edellisen sammutuksen aikana syöttöpumppuun.

Ongelma ei esiinny kuitenkaan heti kylmällä koneella, vaan vasta kun autolla on ajettu kovempaa vauhtia jonkin aikaa ja ongelma alkoi muutenkin vasta talven aikana. PA-suodatin ja sen päälle tuleva venttiili on vaihdettu syksyllä ja tuolloin kaikki onnistui hyvin.

Mikä näissä voisi olla se tyypillinen paikka josta järjestelmä saa ilmaa, ja kuinka ilmavuodot kätevästi todetaan, sumutetaanko jotain saippuavettä letkuihin tms.? Äkkiseltään en vuotokohtaa löytänyt, kun letkuja taivuttelin ja liitoksia katselin.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 30.1.2015 0:07

Ite tullu vaihdettua omiin ja suurimpaan osaan kavereidenkin vastaavista koneista vain kahdella letkulähdöllä olevaan pa-suodattimeen (motonet esim. mk2 golf) ja paluulinjan letkujen väliin vaan suora letkujatko. Muutamassa tapauksessa poistunut ilman tulo pa-linjaan.

aliasJ
-
Viestit: 43
Liittynyt: 17.5.2011 17:35

ViestiKirjoittaja aliasJ » 3.2.2015 19:26

Kyseinen muutos tuli nyt tehtyä, kiitoksia infosta Dubsonicille. Vaihdoin siis orggis pa-suodattimen tilalle 2-lähtöisen mk2 diesel Golffin suodattimen ilman takaiskuventtiiliä. Takaiskuventtiilin poistin välistä kokonaan ja korvasin sen kupariletkuliittimellä.

Ostin kyllä varuilta yleismallisen takaiskuventtiilin mutta en sitä nyt sitten käyttänyt tuon kupariputkenpätkän tilalla. Asennus on tehty hetki sitten joten pitää tarkkailla pääseekö polttoaine karkaamaan tankkiin ja syöttöpumppu tyhjenee, vai onko takaisku tosiaankin turha kapistus ja erittäin potentiaalinen ilmavuodon kohde pa-suodattimessa.

Onko muilla mitä mielipidettä takaiskun tarpeellisuuteen?

Tumi
-
Viestit: 345
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 7.2.2015 20:12

Olikohan alkuperäisen paluulinjan suodattimen kautta kierrätyksen tarkoituksena lämmittää suodatinta?

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 8.2.2015 12:10

^ kyllä.
ollut jo monta vuotta noin eikä ole jäätänyt suodatinta.
pitää huolen vain että vaihtaa joka vuosi tai joka toinen vuosi sen suodattimen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa