T4 111kw polltoaineen kulutus/ilmastointi ongelma!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JTL
-
Viestit: 42
Liittynyt: 26.1.2015 8:52

T4 111kw polltoaineen kulutus/ilmastointi ongelma!

ViestiKirjoittaja JTL » 26.1.2015 9:06

olen ihmetellyt ton 111kw vm2002 polttoaineen kulutusta... ajan matkaa tai sekalaista ni ei pääse alle 8,5L/100km edes kesällä! tulee ajettua viä melkein 40tkm vuodessa. missä vika??? vikakoodeja ei näytä muutakuin ilmastoinnista speedometer sensor (g22)
olisiko hyviä vinkkejä mistä lähtisin hakee vikaa korkeeseen kulutukseen ja mikä vikana ilmastoinnissa?
talosta löytyy kummiski 75kw vm2000 ja sillä ajelee sekalaista hyvin 6-6,5/100km tankillisen ni tuntuu ton 111kw kulutus kovalta:(

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 26.1.2015 10:07

http://www.talouselama.fi/uutiset/ei+ih ... a/a2083305

8,5l ei suuri kaupunkiajoon jos koppi täynä tavaraa, tuossa yllämainitussa vehkeessä sopivasti ;)

JTL
-
Viestit: 42
Liittynyt: 26.1.2015 8:52

ViestiKirjoittaja JTL » 26.1.2015 10:54

Ei oo ei, mutta kun ei mee matkassa ees alle 8,5L tyhjällä autolla! viä jos erehdyt ajaa kesällä reilua satasta ni menee yli 9L. kori on lyhyt ikkuna malli....

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 26.1.2015 12:06

Ei tuo ihan persiillään oo tuo kulutus. Ajotukset kuntoon niin saattaa vähän laskea kulutus.

JTL
-
Viestit: 42
Liittynyt: 26.1.2015 8:52

ViestiKirjoittaja JTL » 26.1.2015 16:43

ajoituksen laitoin 0.65 kellolla remmin vaihtaessa... liikaa?

Naxxu
-
Viestit: 226
Liittynyt: 28.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja Naxxu » 27.1.2015 8:01

Autodata ilmoittaa R5 TDI:lle ainakin 75 ja 111kW pumpun kellotettavksi arvoksi 0,55mm hihnan vaihdossa, että kyllä tuo 0,65mm kuulostaa jonkin verran liian suurelta ennakolta

JTL
-
Viestit: 42
Liittynyt: 26.1.2015 8:52

ViestiKirjoittaja JTL » 27.1.2015 9:09

on se juu sen kympän aikasella... pitäskö sitä sit myöhästää ja kokeilla vaikutus. eikö pumppu korjaa ajotusta itse yhtään auton käydessä?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 27.1.2015 10:42

http://vwts.ru/forum/142597.html

Tuosta alapyörästä saat helposti jos ei ole käännetty remmiä vaihtaessa ääriasentoon, en usko vähenevän kulutus, onko ilmanputsari koska vaihdettu ja kuinkahan tukossa imusarja ?

JTL
-
Viestit: 42
Liittynyt: 26.1.2015 8:52

ViestiKirjoittaja JTL » 27.1.2015 12:19

Jos tarkotat pumpun hihnan "ohjainrullaa" ni sen jätin keskiasentoon hihnan vaihtaessa. siitähän sitä tosiaan saa helpolla sit hienosäädettyä. mutta en kans itse usko että kulutus johtuu siitä että ajotus 0,10mm aikasella! ilman putsarilla ajettu 30tkm ja uusi odottaa vaihtamista tallissa. imusarja/imukanavat puhtaat, kansi oli irti tossa reilu vuosiaikaa ku ostin auton pahvi vikasena.... egr tulpattu ja hiukkassuodin/katti kumpinyt onkin ni tyhjennetty. PS. en olis uskonut että imupuoli voi karstottua nii paljon:) kilometrejä oli sillon purkaessa 280tkm

JTL
-
Viestit: 42
Liittynyt: 26.1.2015 8:52

ViestiKirjoittaja JTL » 2.2.2015 9:23

No niin... pumpun ajoitus katsottiin testerillä(auto-com), pyytää 40-70 ja ajoitus pyöri 89-94!! no siitä verstaalle ja pumpun ajoitus työksi heti, pistin kellon pumppuun kiinni ja ajotus näytti kellolla 0,56mm eli olisi aivan paikallaan, hihnat vissii hiukan venynyt ni myöhästynyt siitä 0,65 tohon 40tkm aikana. miksi ennakka niin kova auton käydessä??

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 2.2.2015 15:47

Kuluneet suuttimet aukeavat pienemmällä paineella = aikaisemmin. Tällöin ajoitus menee aikaisemmalle. Tuon takia enemmän ajellun pumpun ajoitus ei välttämättä mene kellottamalla kohdilleen, vaikka oikeaan lukemaan laittaakin.

JTL
-
Viestit: 42
Liittynyt: 26.1.2015 8:52

ViestiKirjoittaja JTL » 2.2.2015 16:08

ok. arveluttaa vaan kääntää pumppua myöhäsemmälle et miten käy käyntiin lähdön...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa