Auto tankattu maanantaina, kuljettu töissä tiistai ja keskiviikko. Torstaina ei lähtenyt käyntiin. Akkua on, dieseliä on. Pakkanen oli ke-to yönä -14 ja tuuli todella kovaa. Olisko vetänyt PA-sudin jäähän pihalla?? Kun ajettiin pihaan keskiviikkona, ei mitään ongelmaa esiintynyt missään. Normaalikäynti, käyntiääni ja tehot ajossa. Ei mitään jäätämisongelmia yms. ollut aikaisemmin.
Normaali starttaus, hörähtää käyntiin ja sammuu. Käynti on noin 0,5 sekkaa pitkä. Jos antaa automatiikan startata niin kuulostaa jotenkin "kuivalta" hörähdyksen ja sammumisen jälkeen kun automatiikka yhä jatkaa starttia. PA-pumpun sulake on ehyt. Olen pitänyt torstai illasta asti roikassa ja nyt pakkanen on -1.5. Nyt sisätilan lämmitin pellin alla, jos nyt olisi jäätämisvikaa jossain siinä...
Missä PA-suti on tässä mallissa? Putket tulee oikeaa iskaritornia pitkin ylös, yksi menee commonrail putkelle ja toinen varmaan hihnakäyttöiselle polttoainepumpulle(?) ja sieltä taas jakotukkiin.
2012 2.0tdi exeo ei käynnisty.
Valvoja: ffp jäsenet
Kyllä siitä pumpusta ääni kuuluu ja tänään aamulla kokeilin käyntiin, niin kävi noin 4-5 sekuntia ennen kuin sammui. Nyt starttaamalla uudelleen lähtee joka kerta siten käyntiin, että käynnistysautomatiikka lopettaa starttauksen. Pysyy käynnissä noin sekunnin kerrallaan. Yöllä oli nollassa ja aamulla -5.. Eli jotain oli sulanut.
Onko dieselsuodatin tankin vieressä pohjassa vai missä? Audi -tyyppinen pötkö luultavasti?
Uskaltakohan tuohon laittaa dieselin jäänestoa? CR kone kuitenkin, että ei ole pumppis ongelmia.
Onko dieselsuodatin tankin vieressä pohjassa vai missä? Audi -tyyppinen pötkö luultavasti?
Uskaltakohan tuohon laittaa dieselin jäänestoa? CR kone kuitenkin, että ei ole pumppis ongelmia.
Jäätyiskö kuitenkin välijäähdyttimen kenno/kennot?
Itellä muuteman kerran ollu Audissa saman tyylisiä käynnistys vaikeuksia. Pahin tuntuu olevan kun nollan pinnasta jäähtyy kovasti pakkaselle niin jäätää jonkun tuosta vasemman puoleisen välijäähdyttimen päältä lähtevästä putkesta. Tai ite välijäähyn.
Konepelti auki ja katsoo vetääkö imusarjaan tulevan ilmaputken läjään startatessa.
Omassa noin tekee kun jäätyy. Sulaa nopeasti kun lämmittimellä tohottaa suoraan välijäähyyn/jäähyihin.
Itellä muuteman kerran ollu Audissa saman tyylisiä käynnistys vaikeuksia. Pahin tuntuu olevan kun nollan pinnasta jäähtyy kovasti pakkaselle niin jäätää jonkun tuosta vasemman puoleisen välijäähdyttimen päältä lähtevästä putkesta. Tai ite välijäähyn.
Konepelti auki ja katsoo vetääkö imusarjaan tulevan ilmaputken läjään startatessa.
Omassa noin tekee kun jäätyy. Sulaa nopeasti kun lämmittimellä tohottaa suoraan välijäähyyn/jäähyihin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 82 vierailijaa