AHU 5 sek starttaus
Valvoja: ffp jäsenet
AHU 5 sek starttaus
-97 A4aut ajettu 420t. Aina ennen lähtenyt sahailematta käyntiin. Noin 150 km reissun jälkeen aamulla pitikin sahata noin 5 sek ennen käyntiin lähtöä. Siitä eteenpäin on sitten pitänyt sahata tuon 5 sekuntia riippumatta tilanteesta. Vaikka heti ajosta sammuttamisen jälkeen käynnistää, on sama tilanne. Takaiskuventtiilin ja vähän letkuja jo tarkastin, mutta ei tämä ilmavaivaltakaan tunnu. Hehkut tuntuvat toimivan normaalisti, mutta niitähän ei lämpimänä tarvitakaan. Vanha vikakoodi oli imusarjan painevuodosta, nollasin sen eikä toistunut. Ajoituksen olen noin puoli vuotta sitten säätänyt, enkä ole vielä tarkistanut. Myöhästynyt ajoitus sopisi kuvaan, mutta mikä sen olisi yhtäkkiä kääntänyt? Voimaa ei ole koskaan ollut ja pientä nykimistä on ollut viimeiset 150 tuhatta reippaammassa vauhdissa. Nykimisen olen kuvitellut aiheutuvan turbiinilukosta. Tuntuu, että nyt olisi vähän lisääntynyt. Onko syöttöpumppuvaivaisissa ollut tällaista tai olisiko joku anturi antautunut?
Niin, mutta kun starttaus on aina saman mittainen. Kylmä tai lämmin, ajosta tai seisonnasta. Eikö rikkinäinen lämpötila-anturi antaisi jossain tilanteessa oikean datan ja lähtisi heti käyntiin? Tänään kokeilen antaa lisää ennakkoa. Tuntuu kuin syöttöpumppu ei kykenisi tuottamaan riittävästi painetta heti startista. Kovat pakkaset ovat tulossa, eikä varmaan ainakaan lyhene tuo sahaustarve. Filtteri on juuri vaihdettu.
Vaihda syöttöpumpulle menevät letkut väliaikasesti läpinäkyviin. Paljon helpompi sulkea pois ne ilmavaivat.
Onkos hehkujen kunto testattu pelkän olettamuksen lisäksi? Valo kun syttyy mittaristossa vaikka tulpat olisivatkin mykät.
Ilmeisesti vcds:ää pystyt käyttämään, niin katseleppas nyt sitä lämpötila-anturin arvoa siitä lähtien kun laitat auton käymään täysin kylmällä koneella.
Onkos hehkujen kunto testattu pelkän olettamuksen lisäksi? Valo kun syttyy mittaristossa vaikka tulpat olisivatkin mykät.
Ilmeisesti vcds:ää pystyt käyttämään, niin katseleppas nyt sitä lämpötila-anturin arvoa siitä lähtien kun laitat auton käymään täysin kylmällä koneella.
Hehkujen ja ilmavaivojen ei pitäisi aiheuttaa kuuman koneen sahaustarvetta, ainakaan heti ajon jälkeen startatessa. Läpinäkyvää on ollut tarkoitus vaihtaakin, kunhan pääsee kauppaan hakemaan vähän puhtaampaa tavaraa. Minkähän numeron anturi ja mistä ryhmästä se katsottava on? Taitaa siellä ohjelmassa olla jotain infoakin, mutta muistaako joku?
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Ainakin hinta on vähän aikaa hyvä, kun auton saa tonnilla. Pumpun vaihdon jäkeen kolmella. Madallussarja BogeSachs, automaatti, kesällä leimattu, enkelinvalot ja sportpenkit, Alavudelta vähän aikaa halvalla. Oliko jollain lähellä edullista pumppua? Tai voisin ottaa vaikka kaksi, kun tuo AFN on vähän huono lähtemään paukkupakkasella käyntiin. Sahattu joskus kuivana tankin tyhjenemisen jälkeen...
Takaisin ruutuun yksi. Kone toimii nyt kuten aiemminkin; viiden sekunnin sahauksen jälkeen normaalisti tulille. Ilmaus oli vain vähän työläämpi tällä kertaa, kun oli letkuja ja muuta irti. Samalla tuli testattua, että polttoainetta tulee suuttimille vasta viiden sekunnin sahauksen jälkeen. Sekä seisomisen jälkeen että heti sammutuksen jälkeen.
Sahailin välillä kolmosen suuttimen johto irrallaan ja käyntiin lähdön jälkeen otin myös johdon irti. Käynti muuttui vähän, eli olisikohan anturi ok?
Vikakoodi tuli tietysti tuosta irrallisesta johdosta mutta myös speed sensorista. Nuo taitavat keskustella keskenään? Koodi ei toistu muutaman starttauksen jälkeen. Antaako nopeustunnistin pumpulle käskyn aloitella pumppaamista ja voisiko viallinen aiheuttaa viiveen syötössä?
Sahailin välillä kolmosen suuttimen johto irrallaan ja käyntiin lähdön jälkeen otin myös johdon irti. Käynti muuttui vähän, eli olisikohan anturi ok?
Vikakoodi tuli tietysti tuosta irrallisesta johdosta mutta myös speed sensorista. Nuo taitavat keskustella keskenään? Koodi ei toistu muutaman starttauksen jälkeen. Antaako nopeustunnistin pumpulle käskyn aloitella pumppaamista ja voisiko viallinen aiheuttaa viiveen syötössä?
Mulla pumppuvika alkoi juurikin pitkittyneellä startilla, sitten tuli käyntihäiriöt ja lopuks ei ottanut kierroksia enää ollenkaan, tyhjäkäyntiä kävi sammuillen välillä.
Ota pumpun yläkansi auki ja katso näkyykö metallimujua, jos näkyy silppua ja töhnää kannattaa alkaa etsimään ehjää pumppua.
Onko muuten startti kunnossa? Eli pyörittääkö konetta tarpeeksi vauhdikkaasti? Eli jos kone pyörii startatessa liian hitaasti ecu ei tunnista tätä ja kone ei käynnisty..
Ota pumpun yläkansi auki ja katso näkyykö metallimujua, jos näkyy silppua ja töhnää kannattaa alkaa etsimään ehjää pumppua.
Onko muuten startti kunnossa? Eli pyörittääkö konetta tarpeeksi vauhdikkaasti? Eli jos kone pyörii startatessa liian hitaasti ecu ei tunnista tätä ja kone ei käynnisty..
Siinäpä se, kun vaiva tuli kuin kirkkaalta taivaalta. Muuten toimii juuri kuin ennenkin. Startti pyörittää ja virtaa on ollut välillä reippaastikin(400A laturi). Polttoaineen työntö alkaa juuri saman pituisen pyörittämisen jälkeen, seisottuna tai heti virran katkaisun jälkeen. Ei ole tarvinnut tutkia aiemmin pumpun sähköelämää. Mitä kaikkia signaaleja se saa? Väljä pumppu antaisi kyllä mielestäni ainakin pakkasilla jo ennakkoon varoitusta. Tämä on lähtenyt ensi pyörähdyksestä pakkasillakin. Säteilylämmitinkin lämmittää juuri hehkutunnistimen kohdalta, joten hehkutkaan eivät ole aina mukana. Silti aina käymään heti. Paitsi viimeisen kahden viikon aikana 5 sek jälkeen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa