passat 3bg vanneasiaa
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 14.4.2010 7:38
passat 3bg vanneasiaa
Morjesta! pitäs ostaa vanteet passat 3bg farkkuun vm.2001,gts coil over ostettu 2vko sitten tällä hetkell säädöt 40/35mm. Falkenin ze-912 renkaat on jo tilattu kokoa 225/40/18,vanteen kokokin on selvillä 18x8,ainoat ongelmat on että mikä on oikea et luku? onko kenties 35 tai 30?jotta ei jäisi vanne liian sisälle ja mikä vanne sopii parhaiten?,on muutamat vannevaihtoehdot,barzetta tendenza,anzio speed ja mesh 2 inox lip!?pistäkää mielipiteitä ja jos muita hyviä vanne ehdotuksia. http://www.vannetukku.fi/tendenza-p-12697.html
http://www.jmtech.fi/kauppa/index.php?m ... ts_id=8652 ja sit tommoset mesh 2 inox lip kiiltovaunusta saatavilla et 35 ja 30
http://www.jmtech.fi/kauppa/index.php?m ... ts_id=8652 ja sit tommoset mesh 2 inox lip kiiltovaunusta saatavilla et 35 ja 30
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
Laittelin tuonne vanhempaan ketjuun muutaman kuvan 7,5x18 vanteista 3bg:n alla..
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=133866
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=133866
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 14.4.2010 7:38
Patu:onko noi spacerit ihan luvallisia laittaa? mut sit ei ainakaa tarvi miettii madallusta enempää jos laittaa ihan kaaren tasaan,mut onko ulkonäöllisesti paremman näkönen mitä lähempänä on kaaren reunaa?
tdi66: joo noista kuvistahan näki aika hyvin osviittaa miten ulos tulee noilla sun pyörillä,mulla vähän tulos ulommas (n.8mm)ku puol tuumaa leveempi vanne ja ET ehkä se 35 tai 30.
tdi66: joo noista kuvistahan näki aika hyvin osviittaa miten ulos tulee noilla sun pyörillä,mulla vähän tulos ulommas (n.8mm)ku puol tuumaa leveempi vanne ja ET ehkä se 35 tai 30.
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 14.4.2010 7:38
3BG passattiin voi laittaa vannetta hyvinkin pienellä et:llä. Mulla on 8.5/18" et 22, ei ota kiinni mihinkään. Renkaina oli aikaisemmin 225/40, nyt 215/40.
http://sphotos.ak.fbcdn.net/photos-ak-s ... 0_5411.jpg
...eipä tosta paljon saa irti miten vanne asettuu kaareen, mutta siellä ne pyörii =)
http://sphotos.ak.fbcdn.net/photos-ak-s ... 0_5411.jpg
...eipä tosta paljon saa irti miten vanne asettuu kaareen, mutta siellä ne pyörii =)
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 14.4.2010 7:38
Eikös noi tuu jo lokarin ulkopuolelle? kuvassa näyttää että ei ainakaa hirveesti ole ilmaa lokarin ja renkaan välissä?miten ottaako kiinni jos ajat johonkin töyssyyn vähän reippaammin?mikä sulla mahtaa olla madallus tällä hetkellä? 8,5" 215 levee menee joo aika silleen "pyöreästi" päälle.onko kuvassa kumman levyset?
Lainataampa topiccia. 3B Passatti ja väliaikaisiksi renkaiksi olisi tulossa 225/50 17" ja vanne 7,5" ET ~40. Vanne pitäisi olla mielestäni ok ja niille tulee sitten seuraavan talven nastat. Autoa on madallettu ilmeisesti -50mm edestä ja -30-40mm takaa.
Eli mahtuuko tuo 225/50 17" pyörimään ilman ongelmia ja onko suurta haittaa vaikka kehä kasvaa hieman. Ovat olleet ennen 3C pasessa. Vähän kiirus olisi kun appiukko tartteis renkaat alle ensi viikolle...
Eli mahtuuko tuo 225/50 17" pyörimään ilman ongelmia ja onko suurta haittaa vaikka kehä kasvaa hieman. Ovat olleet ennen 3C pasessa. Vähän kiirus olisi kun appiukko tartteis renkaat alle ensi viikolle...
Jatketaan passatin vanne"kyselyä"...
Mikähän on syynä tuohon ao. linkissä kerrottuun huomautukseen, ettei ko. Monza-vanne kävisi 3B / 3BG -malliin..?
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/shop_p ... db=vw4.nsf
eikös 3C:ssäkin ole 5x112 pulttijako , 57.1 mm keskireikä, ja ET:kin "lähes" sama kuin 3B / 3BG:ssä...
Mikähän on syynä tuohon ao. linkissä kerrottuun huomautukseen, ettei ko. Monza-vanne kävisi 3B / 3BG -malliin..?
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/shop_p ... db=vw4.nsf
eikös 3C:ssäkin ole 5x112 pulttijako , 57.1 mm keskireikä, ja ET:kin "lähes" sama kuin 3B / 3BG:ssä...
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
No vajaavetosessa on eri akselileveys takana kuin nelivetoisessa, ainakin nelivetoisen takajarrulevyt on sentin kapeempia/kpl kokonaisuudessaan kuin vajaavetoisen eli näin ollen olettais että akselileveys on kaksi senttiä kapeempi.
9,5.tuumaa leviä ja ET30 menee nelivetoiseen leveemmälläkin gummilla ja reilulla madalluksella ilman kaarien mankelointia mutta jos vaikka samalla ET:llä koettaa 10.tuumasta vannetta laittaa vajaavetoisen taakse niin mankeloinniksi menee. ET40 vois koekilla 10.tuumasella vanteella, silloin pitääkö mankeloida riippuu paljolti gummin leveydestä.
9,5.tuumaa leviä ja ET30 menee nelivetoiseen leveemmälläkin gummilla ja reilulla madalluksella ilman kaarien mankelointia mutta jos vaikka samalla ET:llä koettaa 10.tuumasta vannetta laittaa vajaavetoisen taakse niin mankeloinniksi menee. ET40 vois koekilla 10.tuumasella vanteella, silloin pitääkö mankeloida riippuu paljolti gummin leveydestä.
Näyttää täällä olevan Passatin vanteista keskustelua niin laitetaampa itekkin pientä kyselyä :)
Auto 3bg Passat Variant vajaavetoisena ja ensi kesän vannehommia mietitään ja vaihtoehdoiksi mietitty joko 18" tai 19" huulivanteita..
Pari vaihtoehtoa jo löytynyt ja kyselläämpä että mahtuuko pyörimään ilman mankelointia.. Eli tällaisia ajateltu, 9,5*18 ET 35 joka nurkkaan,renkaiksi mietitty 235 leveitä tai 8,5*19 eteen ja 9,5*19 taakse ET 38, kumeiksi myös 235:sia..?
Eli siis mahtuuko pyörimään..?
Auto 3bg Passat Variant vajaavetoisena ja ensi kesän vannehommia mietitään ja vaihtoehdoiksi mietitty joko 18" tai 19" huulivanteita..
Pari vaihtoehtoa jo löytynyt ja kyselläämpä että mahtuuko pyörimään ilman mankelointia.. Eli tällaisia ajateltu, 9,5*18 ET 35 joka nurkkaan,renkaiksi mietitty 235 leveitä tai 8,5*19 eteen ja 9,5*19 taakse ET 38, kumeiksi myös 235:sia..?
Eli siis mahtuuko pyörimään..?
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Jaa empäs tiennytkään että etutyöntösessä on kaposampi raideväli. Eikös takaiskarin/jousen kiinnitys ole erilainen ja sekin vaikuta hieman tuohon vanteen mahtumiseen? Tuossa omassa rottosessa 9x19" ET 35 edessä ja takana tosiaan 9,5x19" ET 30 takana:
http://s45.photobucket.com/albums/f99/a ... 010762.jpg
Ja on siis 4motikka ja madallusta sen minkä KW:n Var 1:sella kehtaa ruuvata....
http://s45.photobucket.com/albums/f99/a ... 010762.jpg
Ja on siis 4motikka ja madallusta sen minkä KW:n Var 1:sella kehtaa ruuvata....
Inter Action Mesh II....
Mahtuukohan 1.8t -04 passat 3bg sedanissa pyörimään alla 19 tuumaset, 8,5 tuumaa leveet vanteet 35 et:llä ja 225/35 renkailla? Kärsiikö madaltaa paljonkin vakiosta noilla palloilla?
Mahtuuko??
Meneekö passat 3bg 4motioniin 20" kokoo 9,5" leveet ja et on 42 joka nurkkaan? Ei taida mahtuu mut mahtuisko spacereilla??
Muakin kiinnostas tietää mahtuuko 3bg -01 4motion variant passattiin taakse 19x9,5" et35 vanne 235/35 kumilla ilman spacereita? Autoon kun ois tarkoitus tehdä myös muutoskatsastus. Sen jo tiiänki, että et30:llä 9,5" menee, mutta tuosta et35:stä ei tunnu löytyvän varmaa tietoa ja aika iso osa vanteista näyttäs olevan just tuolla et35:llä.. Eteen ois tarkotus laittaa 19x8,5" et35:set.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Löytyis pari kuvaa sivuten aihetta. Kyseessä vajaavetoinen 3bg ja pari eri vannesetuppia.
8,5&10x18" et35 molemmissa päissä.
kumeina edessä 225\40 ja takana 255/35.
ensimmäisessä kuvassa etukumeina 215/35. takavanteen ja akselin väliin mahtuu pikkusormi.
http://s1044.beta.photobucket.com/user/ ... 6.jpg.html
http://s1044.beta.photobucket.com/user/ ... 9.jpg.html
8,5&9,5x18" et30 molemmissa päissä. kumeina edessä 215/40 ja takana 245/35
http://s1044.beta.photobucket.com/user/ ... 2.jpg.html
http://s1044.beta.photobucket.com/user/ ... 9.jpg.html
Toivotaan että on apua. Etupyörät jää kaaren sisään, mutta takana on pientä kurkkimista esiintynyt nuo 10" tulee nopealla laskuopilla 1,35mm ulommas noihin 9,5" verrattuna.
8,5&10x18" et35 molemmissa päissä.
kumeina edessä 225\40 ja takana 255/35.
ensimmäisessä kuvassa etukumeina 215/35. takavanteen ja akselin väliin mahtuu pikkusormi.
http://s1044.beta.photobucket.com/user/ ... 6.jpg.html
http://s1044.beta.photobucket.com/user/ ... 9.jpg.html
8,5&9,5x18" et30 molemmissa päissä. kumeina edessä 215/40 ja takana 245/35
http://s1044.beta.photobucket.com/user/ ... 2.jpg.html
http://s1044.beta.photobucket.com/user/ ... 9.jpg.html
Toivotaan että on apua. Etupyörät jää kaaren sisään, mutta takana on pientä kurkkimista esiintynyt nuo 10" tulee nopealla laskuopilla 1,35mm ulommas noihin 9,5" verrattuna.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Tossa 8,5"x19" + 9,5"x19" molemmat ET30 ja renkaat 235/35/19". Mahtu hyvin pyörimään. Auto siis 4motion ja alustana KW var1.
E: ne linkit
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... 010769.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... G_0177.jpg
Omiin kokemuksiin perustuen väitän ettei ainakaan nuo vanteet olisi ET35 mahtuneet pyörimään. Etenkin kun auto oli tunkin varassa niin noillakin oli jo tosi hilkulla takana. Sitten kun lasku alas niin tuli paremmin tilaa...
E: ne linkit
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... 010769.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... G_0177.jpg
Omiin kokemuksiin perustuen väitän ettei ainakaan nuo vanteet olisi ET35 mahtuneet pyörimään. Etenkin kun auto oli tunkin varassa niin noillakin oli jo tosi hilkulla takana. Sitten kun lasku alas niin tuli paremmin tilaa...
Voin tuossa muutaman viikon sisään laittaa hiukan havainnekuvaa kun vaihdan kesätassut alle.
Kyseessä vajaavetoinen 3bg ja vannespeksit miten ne muistaisin: 9,5 x18 et 25 joka nurkassa, kumeina 225/40. Ei ole paha venytys. Ilman speisereitä tai kaarimankelointia pyörii hienosti alla. Madalluksen määrästä en tiedä, apurungosta maahan on n. 7 cm. Oikeaan etukaareen ottaa kiinni kun kääntää oikealle aivan ääriasentoon, ja samalla sattuu ajamaan korkean kanttarin yli:)
Kyseessä vajaavetoinen 3bg ja vannespeksit miten ne muistaisin: 9,5 x18 et 25 joka nurkassa, kumeina 225/40. Ei ole paha venytys. Ilman speisereitä tai kaarimankelointia pyörii hienosti alla. Madalluksen määrästä en tiedä, apurungosta maahan on n. 7 cm. Oikeaan etukaareen ottaa kiinni kun kääntää oikealle aivan ääriasentoon, ja samalla sattuu ajamaan korkean kanttarin yli:)
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Piukka on, riippuu tietysti vähän renkaasta ja alustan korkeudesta. Tuossa kuva 9,5&9,75x18 ET25 225/40 kumilla
Jos nyt en nopealla päässälaskulla ihan vituralleen miettinyt niin edessä vanne jää jotakuinkin samaan kohtaan ja takana pari milliä sisemmäs mitä kuvassa.
Tulee n.5mm edessä kurkkaamaan noista omista kaarista jotka on kyllä pari milliä levinnyt kanttien poiston yhteydessä. Takakaaret on kuvassa tehtaan jäljiltä.
Jos nyt en nopealla päässälaskulla ihan vituralleen miettinyt niin edessä vanne jää jotakuinkin samaan kohtaan ja takana pari milliä sisemmäs mitä kuvassa.
Tulee n.5mm edessä kurkkaamaan noista omista kaarista jotka on kyllä pari milliä levinnyt kanttien poiston yhteydessä. Takakaaret on kuvassa tehtaan jäljiltä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 34 vierailijaa