1.9 TD veto ja ahdot katoaa 4000:n rpm kohdalla
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 TD veto ja ahdot katoaa 4000:n rpm kohdalla
Mahtaako olla tietäjiä mikä vaivaa 1.9 TD konetta? Oireena katoava veto ja ahtopaineet 4000 kierroksen tietämillä, loppuu kuin seinään aina samalla viisarin osoittamalla. Ei väliä onko lämmin vai kylmä kone.
Kone on siis pumpulla jossa on päällä ahdonalaisen syötön säätö, karaa modattu ja ahtoja 1,2 bar. Vuosimalli 1995 ja MK 3 Golffin keulalta löytyy kone...
Edit:Tosiaan kyseessä siis AAZ-motti
Kone on siis pumpulla jossa on päällä ahdonalaisen syötön säätö, karaa modattu ja ahtoja 1,2 bar. Vuosimalli 1995 ja MK 3 Golffin keulalta löytyy kone...
Edit:Tosiaan kyseessä siis AAZ-motti
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 22.8.2014 18:09
Jakopää on teetetty toissa kesänä jolloin on ajoituksetkin laitettu. Autolla tuon jälkeen ajettu about 10 tkm. Ed omistaja sanoi laittaneensa pykälää uudemmasta pumpun, ed om on paikallinen korjaamoyrittäjä jonka ammataitoo ei tarvitse epäillä... Tarkoittaakos tuo "puhdistus" katille irroittamista, pieksemistä ja ravistelua vai onko siihin joku mönmö?
Edit:Kuinka taajaan pitäis ajoituksia tarkkailla? voivatko mennä omia aikojaan ketuilleen?
Edit:Kuinka taajaan pitäis ajoituksia tarkkailla? voivatko mennä omia aikojaan ketuilleen?
Ilman kattia voipi suht hyvin mielin mennä leimalle kunhan kuoret on vaan vielä paikallaan, ei ne savuarvoon vaikuta juurikaan.
Pakopaineet sun pitäisi nyt saada mitattua, pakosarjaan jotenkin anturia. Esmes jarruputkella aloittaa lähdön ja loppupätkä kumiletkua ja mittari kabiinin puolelle. Egr:n lähtöön esim suht helppo askarrella laippa kierteellä kun se egr jo muutenkin pois käytöstä.
Alustavasti voit myös kokeilla tiputtaa ahtoja ja kokeilla tekeekö saman pätkäisyn...
Pakopaineet sun pitäisi nyt saada mitattua, pakosarjaan jotenkin anturia. Esmes jarruputkella aloittaa lähdön ja loppupätkä kumiletkua ja mittari kabiinin puolelle. Egr:n lähtöön esim suht helppo askarrella laippa kierteellä kun se egr jo muutenkin pois käytöstä.
Alustavasti voit myös kokeilla tiputtaa ahtoja ja kokeilla tekeekö saman pätkäisyn...
voipi hyvinkin olla ettei siellä pysy pakoventtiilit enää kiinni noilla pakopaineilla, oma tuntuma on että noilla ahtimilla pitää pysyä maks. 1bar ahdoissa jotta kaikki toimii suht kunnolla.
Tdi koneen kyljessähän noista otetaan vakiona se 0,9 bar ja kun piikittää sen yli niin huomaa selkeästi että kone ei vedä kunnolla ja veto paranee kun ahdot asettuu... Taitaapi juuri niistä pakopaineista johtua.
Tdi koneen kyljessähän noista otetaan vakiona se 0,9 bar ja kun piikittää sen yli niin huomaa selkeästi että kone ei vedä kunnolla ja veto paranee kun ahdot asettuu... Taitaapi juuri niistä pakopaineista johtua.
Hahaaa, problem solved! Säädin portintankoa aavistuksen pidemmäksi, ahdot on nyt 0,9bar ja vika poissa! Kiitokset osallistuneille, nyt alkaa isomman föönin metsästys. Jos jollakin on hyviä ehdotuksia millä korvata tuo kkk niin ääntä ***tana! Pykälää isompi siis, ei mitään jalkapallo kaliiberia. Autohan on emännän kauppakassi ja tää piristäminen lähti emännän aloitteesta "tää kolffi on hengenvaarallinen ku tällä jää jalkoihin" =D Ei jää enää mutta nälkä kasvaa syödessä ja lisää löylyä pitäis saada...
Edit:onko plug and play ahtimia jossa ois sama laippa ja pulttijako kuin kkk:ssa?
Edit:onko plug and play ahtimia jossa ois sama laippa ja pulttijako kuin kkk:ssa?
Ollut vissiin molemmilla ahtimilla noita 1.6t koneita Garrett T3 tai KKK K24. Sitten oli 2 eri turbon kiinnitys laippaa 3:lla ja 4:llä pultilla. Vai olikohan se niin että 1.9td (aaz) oli kahdella eri kiinnityksellä. En enää muista ihan niin tarkkaan, kun on aikaa siitä kun oli omassa pihaassa AAZ...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 27 vierailijaa