AVF kierrosten seilaaminen tyhjäkäynnillä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

-Stalker-
-
Viestit: 32
Liittynyt: 3.9.2013 22:42

AVF kierrosten seilaaminen tyhjäkäynnillä

ViestiKirjoittaja -Stalker- » 13.12.2014 20:21

Kierrokset seilaavat välillä tyhjäkäynnillä kierrosalueen välissä n. 850-950rpm. Vähänkin kun laittaa kaasua niin ei seilaa enää esim. 1100rpm kierroksilla. Mistäköhän voisi johtua?
Toisinaan käy tyhjäkäyntiä normaalistikin. Ei täristä ajossa tms.

Kierrosalue menee hyvin kokonaisuudessaan läpi, paitsi yhtenä päivänä nypäytteli välillä n. 3200 rpm kohdalla. Tämä poistui kun antoi kenkää autolle.

Autolla ajettu 300tkm. Kaikki vakiota koneessa.

-Stalker-
-
Viestit: 32
Liittynyt: 3.9.2013 22:42

Päivitystä

ViestiKirjoittaja -Stalker- » 15.12.2014 8:22

Kylmänä ei kierrokset seilaa, kuten ei myöswkään lämpöisenä KUN laittaa ilmastoiniin ja kakki särkövermeet päälle...

-Stalker-
-
Viestit: 32
Liittynyt: 3.9.2013 22:42

ViestiKirjoittaja -Stalker- » 2.1.2015 13:15

Nyt seilaa kierrokset vaikka laittaa kaikki laiteet päällekin.

Auton oma lpt mittari näyttäessä 90 (ei nouse sinne kovin helposti), näyttää VAG - Com 65-70 astetta.

Eli mitä lähdetään vaihtamaan ensimmäisenä?

-Hege-
-
Viestit: 147
Liittynyt: 29.3.2010 13:13

ViestiKirjoittaja -Hege- » 2.1.2015 16:26

Oisko moottorin lämpötila-anturi? Ihan veikkaus. Vanhemmissa seilasi ainakin,ja hiukan röpötti ajaessa kun anturi rikki.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 2.1.2015 17:05

Se auton oma mittari näyttää 90 aina kun lämpötila on edes likimain normaalilla alueella. Lue vcds:llä lämmöt sekä mittaristosta että ecu:lta, niillä on erilliset anturit. Jos poikkeavat toisistaan niin anturi vaihtoon. Voihan sen nesteen lämmön toki mitata varmuudeksi...

-Stalker-
-
Viestit: 32
Liittynyt: 3.9.2013 22:42

Jäähdytin nesteen lpyt kuvana

ViestiKirjoittaja -Stalker- » 2.1.2015 19:00

En ole nyt varma löysinkö noiden kahden anturin lukemat? Mutta tässä jäähdytin nesteen lämpötiloja.

http://aijaa.com/n8gEMl

-Stalker-
-
Viestit: 32
Liittynyt: 3.9.2013 22:42

ViestiKirjoittaja -Stalker- » 4.1.2015 20:45

Osaako joku kertoa, näkyykö tuossa kuvassa sekä ecun lämpötila-anturin lukema että sen toisen lämpötila-anturin lukema?

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 4.1.2015 21:05

Tuossa kuvassa engine-osiosta katsottuna näkyy ecun näkemä moottorin (jäähdytysnesteen) lämpötila. Mittariston näkemä lämpötila löytyy instruments-osiosta.
Tuon yhden lukeman pieni ero muista johtuu siitä, että lukemat päivittyvät hieman eri aikaan, ja lämpötila on ehtinyt muuttua kun seuraavaa lukemaa heitetään ruudulle.
Moottorin ja mittariston lämpötilaa ei saa vcds:llä yhtä aikaa näkymään, koska ne tulevat eri ohjainlaitteilta.

-Stalker-
-
Viestit: 32
Liittynyt: 3.9.2013 22:42

Apuja!

ViestiKirjoittaja -Stalker- » 5.1.2015 17:27

Tämä lukema on nyt otettu tuolta instrument osiosta (alin): (onko arvo jota haettiin?)
http://aijaa.com/Ff1sl4

Lukemat toisessa valikossa:
http://aijaa.com/WnC4o8

http://aijaa.com/zPelnc

Vikakoodi, joka ei poistunut nollaamalla: (ei näkynyt aiemmin, vaikka käynti aaltoili)
http://aijaa.com/bAe9xI

Nuo MAF arvot ihmetyttävät ja Injected quantity. Selittyvätkö tuolla polttoaineen lpt anturin vialla? Entä aaltoileva käynti?
http://aijaa.com/6MjUDw

-Stalker-
-
Viestit: 32
Liittynyt: 3.9.2013 22:42

Apuja

ViestiKirjoittaja -Stalker- » 6.1.2015 18:07

Osaisko kukaan auttaa noiden arvojen kanssa?

-Stalker-
-
Viestit: 32
Liittynyt: 3.9.2013 22:42

ViestiKirjoittaja -Stalker- » 6.1.2015 18:18

Nyt on satunnaisesti alkanut sammumaan liikennevaloihin yms. pysähtyessä kun laskee kierrokset ajosta tyhjäkäynnille. Starttaa heti tämän jälkeen normaalisti. Olisiko tästä apua. Egr ei ole tulpattu, eikä putsattu tähän mennessä.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 6.1.2015 19:54

4-pytty on mittausarvojen mukaan heikko, korjausarvo on maksimissa.
Puristuspaineet kannattaisi mitata; jos ne ok niin seuraavaksi pumppusuuttimien johtosarja vaihtoon.

Moottori näyttäisi myös käyvän kylmänä.
Termostaatin vaihto voisi olla paikallaan.

**

Joo, ja polttoaineen lämpötila-anturin johdot kannattaa tsekata

-Stalker-
-
Viestit: 32
Liittynyt: 3.9.2013 22:42

ViestiKirjoittaja -Stalker- » 6.1.2015 21:35

Mites tuo injected quanity 14,3 mg/str? Entä MAF arvo (reilusti yli)?

MItenkäs tuo puristusmittaus käytännössä tehdään dieselissä?

Katselin tuossa noin vuosi sitten ja 20tkm mittaamia arvoja jolloin esiintynyt nykyminen (ei nyi nyt, vaan tyhjäkäynti seilaa ja kone tärisee hiukan enemmän kuin normaalisti) poistui johtosarjan putsauksella. Arvot otettu ennen putsausta

Suuttimien korjausarvot tyhjäkäynnillä tuolloin:

1: 1.20 mg/str
2: 2.99
3. -1.55
4. -0.47

Nykyään:

1: 0,82
2: -1.98
3: -1.98
4: 2.99

Näin ajateltuna vaikuttais siis siltä johtosarja vialta vai mitä olette mieltä?

Mites nuo numeroinnit menee. Onko 1 pytty/suutin kabiinin vai keulan päässä?

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 6.1.2015 21:48

Ykkös pytyllä yleensä tarkoitetaan jakopään puoleista. (Olettaen tietenkin että jakopää eri päässä konetta kuin vaihteisto...)

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 7.1.2015 6:55

Puristuspaineet mitataan hehkutulppien rei'istä. 1.9 koneissa melko helppo operaatio.

Moottorin (ja polttoaineen) lämpötilat vaikuttavat ruiskutusmääriin ja -ennakkoon; lämpötila-arvot pitää saada kohdalleen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa