1.9 SDi ja 2.0 SDi erot?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

aliasJ
-
Viestit: 43
Liittynyt: 17.5.2011 17:35

1.9 SDi ja 2.0 SDi erot?

ViestiKirjoittaja aliasJ » 30.11.2014 18:57

Esimerkiksi Golf IV ja Poloihin sai tuota 1.9 Sdi konetta, josta on keskusteltukin täällä paljon. Mm. Tdi moottoreita heikommat männät ja kiertokanget ovat kyseisen, muutoin kestävän, koneen heikko lenkki.

Miten on tuon uudempaan Caddyyn ja V Golffiin saatavan 2.0 Sdi moottorin laita? Onko siinä mitä heikkoja lenkkejä, onko se muunnos uudemmasta 2.0 Tdi PD moottorista vai kasvatettu 1.9 Sdi moottorista? Onko ruiskutus jakajapumpulla?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 1.12.2014 5:51

Pumpparikoneestahan tuo on tehty. Kestäviä ovat olleet.

Juzu84
-
Viestit: 392
Liittynyt: 23.4.2010 7:44

ViestiKirjoittaja Juzu84 » 1.12.2014 15:42

Eikös näistä 1.9 sdi myllyistä tämä AQM ollu se murheenkryyni ja AGP se kestävämpi versio?

Superdiesel
-
Viestit: 16
Liittynyt: 3.12.2011 6:22

ViestiKirjoittaja Superdiesel » 12.12.2014 13:39

Eipä tuossa nyt 6 v omistamassani SDI-Borassa ole ollut moottorimurheita, eikä juuri muutakaan. Pari anturia mennyt ja kytkin remontoitu, tosin sekin 1.omistajan käyttötottumusten seurauksena. Mittarissa nyt tosin vasta 202tkm.

aliasJ
-
Viestit: 43
Liittynyt: 17.5.2011 17:35

ViestiKirjoittaja aliasJ » 14.12.2014 12:12

Ilmeisesti juurikin näin, että AQM on se heikommin kestävä etenkin kiertokankien, männäntappien ja mäntien osalta, kun taas AGP mottia on jo paranneltu.

Kyllähän noilla SDi koneilla yleisesti ottaen ajetaan myöskin kovia kilsoja, kuten vanhemmilla TDi koneilla (AHU, ALH jne.), mutta SDi moottoreissa on muutama jo mainittu heikkous mekaanisissa rakenteissa, verrattuna TDi moottoreihin. Itsellänikin on suunnitteilla vaihtaa tuohon omaani, jo 460 tkm ajettuun öljyä syövään kuluneeseen AQM lohkoon vähemmän ajetun AHU TDi:n alakerta mäntineen ja kiertokankineen, sekä samalla kunnostaa kannen kuluneet osat. Järkevää tuskin, mutta harrastuksen puitteissa tämäkin.

Korjatkoon paremmin tietävät noista SDI:n AQM:n ja AGP:n eroista?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa