Esimerkiksi Golf IV ja Poloihin sai tuota 1.9 Sdi konetta, josta on keskusteltukin täällä paljon. Mm. Tdi moottoreita heikommat männät ja kiertokanget ovat kyseisen, muutoin kestävän, koneen heikko lenkki.
Miten on tuon uudempaan Caddyyn ja V Golffiin saatavan 2.0 Sdi moottorin laita? Onko siinä mitä heikkoja lenkkejä, onko se muunnos uudemmasta 2.0 Tdi PD moottorista vai kasvatettu 1.9 Sdi moottorista? Onko ruiskutus jakajapumpulla?
1.9 SDi ja 2.0 SDi erot?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16
- Liittynyt: 3.12.2011 6:22
Ilmeisesti juurikin näin, että AQM on se heikommin kestävä etenkin kiertokankien, männäntappien ja mäntien osalta, kun taas AGP mottia on jo paranneltu.
Kyllähän noilla SDi koneilla yleisesti ottaen ajetaan myöskin kovia kilsoja, kuten vanhemmilla TDi koneilla (AHU, ALH jne.), mutta SDi moottoreissa on muutama jo mainittu heikkous mekaanisissa rakenteissa, verrattuna TDi moottoreihin. Itsellänikin on suunnitteilla vaihtaa tuohon omaani, jo 460 tkm ajettuun öljyä syövään kuluneeseen AQM lohkoon vähemmän ajetun AHU TDi:n alakerta mäntineen ja kiertokankineen, sekä samalla kunnostaa kannen kuluneet osat. Järkevää tuskin, mutta harrastuksen puitteissa tämäkin.
Korjatkoon paremmin tietävät noista SDI:n AQM:n ja AGP:n eroista?
Kyllähän noilla SDi koneilla yleisesti ottaen ajetaan myöskin kovia kilsoja, kuten vanhemmilla TDi koneilla (AHU, ALH jne.), mutta SDi moottoreissa on muutama jo mainittu heikkous mekaanisissa rakenteissa, verrattuna TDi moottoreihin. Itsellänikin on suunnitteilla vaihtaa tuohon omaani, jo 460 tkm ajettuun öljyä syövään kuluneeseen AQM lohkoon vähemmän ajetun AHU TDi:n alakerta mäntineen ja kiertokankineen, sekä samalla kunnostaa kannen kuluneet osat. Järkevää tuskin, mutta harrastuksen puitteissa tämäkin.
Korjatkoon paremmin tietävät noista SDI:n AQM:n ja AGP:n eroista?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa