a4 b5 vm01 1.9tdi ATJ tehot täysin kadoksissa.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

marjala
-
Viestit: 10
Liittynyt: 19.10.2010 3:03

a4 b5 vm01 1.9tdi ATJ tehot täysin kadoksissa.

ViestiKirjoittaja marjala » 10.12.2014 0:37

Elikkäs tuommonen audi.. tehot katosi ensimmäisen kerran ku olin 200km ajanut matka ajoa muutaman reilun ohittelun jälkeen auto hyytyi täysin. 100km/h kulki kaasua melkein pohjassa pitämällä. kokeilin vauhdissa virtoja pois, koska limppiä epäilin mutta ei.. n 10km ja tehot tuli koneeseen takaisin.. ajelin koodin lukuun -> ei koodeja .. pari päivää kaupunki ajoa ja reilulla kaasulla ajoa tms, ei mitään vikaa.. uudellee matka ajoon ja ohittelua, niin taas tehot pois ja jonku ajan päästä takasi.. hermo meni parkkipaikalle autolla donitsia pyörittää ja ahdinta rasittaa, niin tehot pois ja ei mitenkää enään takaisin.. mistä olisi hyvä lähtiä vikaa hakemaan.. tämähä o tällä surullisen kuuluisalla vnt ahtimella voisko siivet olla jumissa ? mitä olen tutkinut niin antaisi vikakoodia moisesta.. ja turbo on uuden näköinen/huolletun näköinen (huoltohistoriaa ei tiedossa) vai olisiko se n75 anturi.. mitä mieltä kokeneemmat ihmiset olisi tämän kanssa ? kiitos ja anteeksi tästä epämääräsestä kirjoituksesta :)

mehtäkonekuski
-
Viestit: 136
Liittynyt: 22.8.2014 18:09

ViestiKirjoittaja mehtäkonekuski » 12.12.2014 17:10

Tietysti voisit kokeilla tuota vnt siipien puhdistusta mr.musclella ja sit vaikka vaihtaa alipaineletkut jotka menee maffille ja vnt:lle.

Halpa ja helppo projekti. Tuosta mr musclella puhdistelusta löydät lisää oheisestia linkistä

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=169070

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 12.12.2014 17:30

Millä ne koodit on luettu? Kaikki testerit kun eivät osaa merkkikohtaisia vikakoodeja, vaan vain standardoidut "yleiskoodit"

marjala
-
Viestit: 10
Liittynyt: 19.10.2010 3:03

ViestiKirjoittaja marjala » 13.12.2014 4:27

http://www.ikatech.fi/tuotteet.html?id=6/96 <- tommonen boschin sippi testeri..


ny ku monoa antanu ni tuli vikakoodeja
462C Ahtopaineen säätö, Säätörajat alitettu
4065 Ilmamassamittarin epälooginen signaali


sitten.. olen vaihtanut n75 venttiilin jo 2 kertaa (yks käytetty ja toinen egr:rrältä lainattu joka jäi paikalleen) Kävin motonetin halvimman ahtopaine mittarin joka näyttelee 1.4bar ahtoja ja muutenki tuntus et turbo ois iha täysin mukana, mittä tuohon mittarii ny luottaa ja se turbo on hiljattain luultavasti huollettu ku on niin puhtaan näköinen.. kellolta tanko liikkuu moitteitta. Uusin samalla kaikki alipaine letkutki kun tuntu osa olevan melko heikossa hapessa mutta eivät vuotaneet.

mutta maf arvot heittelee.. testeri antaa tyhjäkäynnin ohje arvoksi 250mg/h ja tuo näyttää 150mg/h arvoksi ajossa noin saman moista heittoa.. väillä jumahti 55mg/h arvoon.. käyntikuntoisesta passatista samalla osanumerolla lainattu maffi niin hetken kävi tehot kutakuinki tallella mut katosi taasen ja kulutus kasvo järettömäksi.. se taasen anto arvoa 450mg/h tyhjäkäynnillä ja ajossa sekoili mitä sattuu.. mutta ei se vissii auta ku toivoa et tässä jostai kehittelisi valuuttaa ja kävis kynsin hampain sen ilmamassamittarin hakemassa.. köyhällä ku varaa ole ostaa halvinta.


tuota mrlihas puhistus topiikkia lueskellut yms tähän aiheeseen liittyvää mut vähä tulloo ympäripyöreätä vastausta.. osittain vika on niinkuin muilla mut sit näitä omia vinkeitä taas.. kuten ahtaa melko hyvin kuiten.. mitkäs ne oletus paineet tämmösessä on ?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa