1Z ja jakohihnan outo kuluminen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Muksoni
-
Viestit: 7
Liittynyt: 9.1.2010 23:09

1Z ja jakohihnan outo kuluminen

ViestiKirjoittaja Muksoni » 4.12.2014 15:49

Mistähän kannattaisi alkaa vikaa tutkimaan kun jakohihnasta on kadonnut puolet ?
Voiko huono kiristinrulla tehdä tällästä jälkeä,vai onko joku hihnapyörä vinossa?
Auto on Passat tdi 1Z -96

Kuva

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 4.12.2014 17:28

Asenna uusi hihna ja kiristin, tutki ja kuulostele ottaako hihna mihinkään kiinni. Hihnapyörät eivät oikein voi olla vinossa.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 4.12.2014 18:24

Luulis näkyvän jos hihna johonkin hangannu noin paljon.

ei se voi vain kadota. tuossa kuitenkin on aika paljon tavaraa kadonnu.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 4.12.2014 18:32

Entäs oliko jälkiä suojissa, ne voi syödä remmiä, pumppu voi olla myös vinossa, omassani teki suojat tuon saman eivät olleet paikoillaan/kunnossa ?

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 4.12.2014 20:28

Joku sankari laittanut väärän koneen hihnan sinne? Vai onko toinen puoli revityn näköinen. Aika hurjaa jos saa puoli hihnaa katoamaan pölynä ilmaan...

Muksoni
-
Viestit: 7
Liittynyt: 9.1.2010 23:09

ViestiKirjoittaja Muksoni » 4.12.2014 20:28

Ei ota suojaan kiinni, koko suojakotelossa oli kyllä hienoa hihnapölyä/silppua.
Ilmeisesti hankaa tuohon kiristimen reunaan, hihna siis kulunut tuolta vasemalta puolelta ja on vähän revityn näköinen

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 4.12.2014 21:37

Kaverin aaziin korjattiin sama ongelma ed tölkillä. Eli slaisseja pumpun ja sen korvakon väliin tarvittava määrä että pysyy keskellä nokka-akselin ratasta. Toimii, tai ainaki kymmeniä tuhansia kilometrejä ku siitä on joku vajaa vuos. Koskaan siinä ei selvinny perimmäistä syytä, vikaa ei ollu ainakaan pumpussa, sen jalassa, nokka-akselissa eikä kampiakselissa tai niitten rattaissa.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 4.12.2014 22:53

TDI:ssä ei tuo pumpun kannakekaan voi olla oikein vinossa kun se tukeutuu laturiinkin tuosta päädystä. Pitää olla kanssa todella noheva asentaja, jos saa pumpun kiinnitettyä vinoon tuohon jalkaan.

Vaihda uudet osat ja varmista että ne on oikeanlaiset, uskoisin että ongelma poistuu. Sitä ennen on aika turhaa arvailla.

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 6.12.2014 11:26

Yksi tismalleen saman näköinen hihna löytyy tallin seinältä roikkumasta. Kiristin oli ilmeisesti kiristetty ylimomenttiin, jonka seurauksena kiristimen alumiinirunko oli murtunut. Pysyi kuitenkin läjässä, mutta asento himpun väärä. Paljoa ei tarvitse väärä ollakaan, että lopputulos on jossain vaiheessa kuultavissa. Yksi vaihtoehto myös kiristimen huonolaatuinen laakeri, joka tekee väljistyessään saman - kiristimen asennon vääristymisen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 27 vierailijaa