Mistähän kannattaisi alkaa vikaa tutkimaan kun jakohihnasta on kadonnut puolet ?
Voiko huono kiristinrulla tehdä tällästä jälkeä,vai onko joku hihnapyörä vinossa?
Auto on Passat tdi 1Z -96
1Z ja jakohihnan outo kuluminen
Valvoja: ffp jäsenet
Kaverin aaziin korjattiin sama ongelma ed tölkillä. Eli slaisseja pumpun ja sen korvakon väliin tarvittava määrä että pysyy keskellä nokka-akselin ratasta. Toimii, tai ainaki kymmeniä tuhansia kilometrejä ku siitä on joku vajaa vuos. Koskaan siinä ei selvinny perimmäistä syytä, vikaa ei ollu ainakaan pumpussa, sen jalassa, nokka-akselissa eikä kampiakselissa tai niitten rattaissa.
TDI:ssä ei tuo pumpun kannakekaan voi olla oikein vinossa kun se tukeutuu laturiinkin tuosta päädystä. Pitää olla kanssa todella noheva asentaja, jos saa pumpun kiinnitettyä vinoon tuohon jalkaan.
Vaihda uudet osat ja varmista että ne on oikeanlaiset, uskoisin että ongelma poistuu. Sitä ennen on aika turhaa arvailla.
Vaihda uudet osat ja varmista että ne on oikeanlaiset, uskoisin että ongelma poistuu. Sitä ennen on aika turhaa arvailla.
Yksi tismalleen saman näköinen hihna löytyy tallin seinältä roikkumasta. Kiristin oli ilmeisesti kiristetty ylimomenttiin, jonka seurauksena kiristimen alumiinirunko oli murtunut. Pysyi kuitenkin läjässä, mutta asento himpun väärä. Paljoa ei tarvitse väärä ollakaan, että lopputulos on jossain vaiheessa kuultavissa. Yksi vaihtoehto myös kiristimen huonolaatuinen laakeri, joka tekee väljistyessään saman - kiristimen asennon vääristymisen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 27 vierailijaa