Tosiaan tässä nyt kohta pari kuukautta kylminä päivinä ollut ongelmana ihmeellinen ääni joka tulee kuin vaihteistolta mutta ei kuitenkaan.
Moottori täristää ilmeisesti pakoputkea niin paljon että pakoputki hakkaa jatkuvasti pohjaan, pakoputkee kun tukee kädellä niin ääni loppuu. Ääni loppuu myöskin kun antaa aivan hieman kaasua, kuten videolla kuuluu.
Sen verran on vasta selvinnyt. Sitä en tiedä mikä tuon sitten aiheuttaa ja siihen tarvitsisin teidän mahtavien foorumilaisten apua! :)
Vikakoodit luettu, vikakoodeja ei ole.
Tehot tallella omasta mielestäni.
Käynyt mielessä:
-Polttoainesuodatin
-Suutin ( Jultsun kanssa katteltiin elokuussa säätöarvoja ja muistaakseni nelosen suutin oli säätöarvo tapissa, se että kumpaan suuntaan niin en muista )
-Suuttimien johtosarja.
( Ennenkuin joku ehdottaa kaksoismassaa niin se on vaihdettu 2tkm sitten ).
Liitteenä videopätkä äänestä: https://www.youtube.com/watch?v=lgW1NwONVX8
Sen verran pääsin käymään autonosturilla että katsoin täriseekö itse moottori vai vaihteisto paljon. Tuntuu vain että pakoputki täristää todella paljon ja ei niinkään moottori.
VW Passat 3BG 1.9TDI AVB ihmeellinen ääni.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 22.8.2014 18:09
Ihan tyypillinen AVB/AVF/AVX putken pärinä, joka johtuu muutamista seikoista ja niiden yhteisvaikutuksesta. Yleisin vikakohde on kuoleentunut moottorin tukikumi, joka useimmiten aiheuttaa tämän värinän. Myös ahtimen lähdössä oleva huonokuntoinen joustopala vaikuttaa tähän hieman, samoin kuin pakoputken kannatinkumit.
Itse olen kuitenkin tuon ongelman poistanut aina nostamalla hieman tyhjäkäyntiä, samalla saa mukavasti tyhjäkäyntisitkeyttäkin lisää liikkeellelähtöihin ja tyhjäkäyntiöljynpainetta hivenen verran nostettua. Yksi parhaista pikkumuokkauksista käytännön kannalta noin muutenkin. Jossain autoissa sopiva tyhjäkäyntikierrosluku voi olla myös hyvinkin tarkka siitä, ettei mikään kohta resonoi :)
Korjaa tuo yhden suuttimen korjausarvo, voi olla nokka sileenä, suutin rikki tai säätö pielessä.
Itse olen kuitenkin tuon ongelman poistanut aina nostamalla hieman tyhjäkäyntiä, samalla saa mukavasti tyhjäkäyntisitkeyttäkin lisää liikkeellelähtöihin ja tyhjäkäyntiöljynpainetta hivenen verran nostettua. Yksi parhaista pikkumuokkauksista käytännön kannalta noin muutenkin. Jossain autoissa sopiva tyhjäkäyntikierrosluku voi olla myös hyvinkin tarkka siitä, ettei mikään kohta resonoi :)
Korjaa tuo yhden suuttimen korjausarvo, voi olla nokka sileenä, suutin rikki tai säätö pielessä.
Viimeksi muokannut p0wer, 4.12.2014 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 22.8.2014 18:09
Ei taida olla sellasta autoa tai konetta tässä maailmassa mistä ei voi muokata tyhjäkäyntinopeutta, myös sinun autostasi se kyllä onnistuu. Muokkaamalla moottorin ohjainlaitteen ohjelmaa, voidaan autoosi tehdä todella paljon muutoksia. Myös tyhjäkäynnin säätö onnistuu, kuten myös huippukierroksetkin vaikka tarvittaessa ajoneuvon nopeuden tai vaihteen mukaankin. Säätömahdollisuudet ovat hyvin laajat.
Ei korjaannu periaatteessa, vaan käytänössä.
Ei korjaannu periaatteessa, vaan käytänössä.
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 22.8.2014 18:09
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html
Channel 2: idle speed
No login required
The stock adaptation value should be 32768 (corresponds to 903 rpm).
Increase or decrease this to change idle speed.
voisko tällee tästä nostaa sitä?
kortopasta nostin ja väheni koelaudan värinät.
tais nousta 958 arvoon (max)
Channel 2: idle speed
No login required
The stock adaptation value should be 32768 (corresponds to 903 rpm).
Increase or decrease this to change idle speed.
voisko tällee tästä nostaa sitä?
kortopasta nostin ja väheni koelaudan värinät.
tais nousta 958 arvoon (max)
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 22.8.2014 18:09
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 22.8.2014 18:09
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa