2.0tdi (BKD) ahtopainemittaria kiinni?
Valvoja: ffp jäsenet
2.0tdi (BKD) ahtopainemittaria kiinni?
Moro, millaisia virityksiä olette tehneet, kun olette 2.0tdi autoihin laittaneet ahtopainemittareita kiinni? Letkuun reikä ja siihen nippa kiinni liiman kanssa vai jotain muuta?
-
- -
- Viestit: 311
- Liittynyt: 21.4.2005 20:42
kovan putken osuudelle (muovi) sopivan kokoinen reikä (muistaakseni n.10mm, tarkista vaikka vanteesta reiän koko), siihen vetää tubeless venttiilin ilman sielua, helppo laittaa letku venttiilin päälle ja saa helposti pois käytöstä kiertämällä venttiilin sielun paikalleen, jos haluaa ahtomittarin pois käytöstä..
tämmösen ohjeen jostain katoin ja pariin autoon toteuttanut, toimii hyvin..
tämmösen ohjeen jostain katoin ja pariin autoon toteuttanut, toimii hyvin..
Omaani pistin ahtoputken muoviin tuon mittarin mukana tulleen kierrenipan. Tiukka reikä ja vielä varmuudeksi liima väliin. Hyvinhän tuo on kestänyt vuosia. Tuo tubeless venttiili varmasti myös hyvä ratkaisu. Suurimman pähkäilyn projektissa tuo letkun veto kabiiniin. Itse toin sen sisälle tekemällä johtonipun tiiviste kumiin pienen viillon ja siitä läpi. Virrat mittarille sitten sisäpuolelta. Kyllähän sen siististi saa, kun malttaa ottaa asialle tarpeeksi aikaa ja miettii kaksi kertaa ennenkuin tekee yhtään ylimääräistä reikää.
...Sama toteutus tuolle letkulähdölle. Motonetista hankittu Auto Gaugen sähköinen mittarisarja; anturin voi jättää konetilan puolelle, joten kabiiniin tieto tulee johtoa pitkin. Sama vaivahan tuossa tosin on kuin letkun vedossakin. Sulakerasialta sitten tarvitaan vielä virtajohdot. Mittari asennettu sarjan mukana tulleeseen jalalliseen asennuskoteloon, joten yhtään reikää ei tarvinnut porailla. Ensin suunnittelin a-pilarikoteloa, mutta luovuin ajatuksesta airbagin vuoksi. Myös ruuvinreiät olisivat jääneet pilarin muoviin...
Ihan hyvän näköinen mittari, mutta toiminta ei vakuuta. Mukana tuleva map-anturi ei liene ihan terävintä kärkeä laadultaan. Joskus mittari "jää näyttämään" painetta, vaikkei sitä ole. Lisäksi valaistus pitäisi saada toimimaan mittarivalojen himmentimen kautta, koska pimeällä ajettaessa valaistus on aivan liian kirkas. (Toi on oma moka, kun ei jaksanut toteuttaa). Lisäksi mittarissa on varoitusvalo joka syttyy kun painetta on 1,5bar tai yli. menettää merkityksensä tässä autossa, kun vakiopaineet on 1,6bar luokkaa :)
Eniten harmittaa tuo mittarin ajoittainen sekoilu. Olen suunnitellut, että haen hydrauliikkaliikkeestä nestevaimennetun mittarin ja istutan sen tuohon koteloon. Toimii varmemmin, ja ei ole kallis...
Ihan hyvän näköinen mittari, mutta toiminta ei vakuuta. Mukana tuleva map-anturi ei liene ihan terävintä kärkeä laadultaan. Joskus mittari "jää näyttämään" painetta, vaikkei sitä ole. Lisäksi valaistus pitäisi saada toimimaan mittarivalojen himmentimen kautta, koska pimeällä ajettaessa valaistus on aivan liian kirkas. (Toi on oma moka, kun ei jaksanut toteuttaa). Lisäksi mittarissa on varoitusvalo joka syttyy kun painetta on 1,5bar tai yli. menettää merkityksensä tässä autossa, kun vakiopaineet on 1,6bar luokkaa :)
Eniten harmittaa tuo mittarin ajoittainen sekoilu. Olen suunnitellut, että haen hydrauliikkaliikkeestä nestevaimennetun mittarin ja istutan sen tuohon koteloon. Toimii varmemmin, ja ei ole kallis...
Tässä oma viritys:
Ahtoputkeet kierteet ja tuollainen paineilmanippa, ilman liimoja. Läpivientejä löytyy akun ja akkukotelon pois oton jälkeen sieltä vähän alempaa.
Teollisuusmittarista tuo ylimääräinen kehys pois
Porasin letkulle suoraan reiän tuohon harmaaseen muoviin ja mittari lepää letkun ja kahden kumitassun varassa. Alhaalta punainen ledi antaa riittävästi valoa, jotta voi tarvittaessa pimeässäkin tiirailla lukemia. Ei ihan noin kirkas ole, kuin tuossa alla olevassa kuvassa.
Ahtoputkeet kierteet ja tuollainen paineilmanippa, ilman liimoja. Läpivientejä löytyy akun ja akkukotelon pois oton jälkeen sieltä vähän alempaa.
Teollisuusmittarista tuo ylimääräinen kehys pois
Porasin letkulle suoraan reiän tuohon harmaaseen muoviin ja mittari lepää letkun ja kahden kumitassun varassa. Alhaalta punainen ledi antaa riittävästi valoa, jotta voi tarvittaessa pimeässäkin tiirailla lukemia. Ei ihan noin kirkas ole, kuin tuossa alla olevassa kuvassa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa