2.5 Tdi AXD ihmettelyä
Valvoja: ffp jäsenet
2.5 Tdi AXD ihmettelyä
Ongelma. Lähtee käyntiin rynkyttämällä ja suh pitkä startti. Savuttaa sinistä kylmänä ja jos käyttää pitempään tyhjäkäynnillä savua tulee paljon. Ajossa pelaa normaalisti eikä savuta. Eilen huomasin että öljyt on ainankin 4 cm. yli ylärajan. Laitoin piuhanpäähän ennen purkua ja tälläisiä lukuja löytyi.
Repäsin suuttimet irti ja kaikista on toi alimmainen punainen O-rengas rikki.
Nyt taistelen itseni kanssa lähttäiskö suuttimet testattavaksi vai vaihtaisiko vain pelkät O-renkaat.
Vinkkejä voiko noi vaikuttaa ko. ongelmat?
Eipäs onnistu kuvan liittäminen jostain syystä
linkki kuviin
Nyt taistelen itseni kanssa lähttäiskö suuttimet testattavaksi vai vaihtaisiko vain pelkät O-renkaat.
Vinkkejä voiko noi vaikuttaa ko. ongelmat?
Eipäs onnistu kuvan liittäminen jostain syystä
linkki kuviin
Lähetä ihmeessä testattavaksi niin saat ainakin yhden tulevan (tai jo olevan) ongelmakohdan kuntoon samalla ja uuisia kaikki tiivisteet kun pistää kiinni.
Tuo 4cm öljyt yli ylärajan ei kyllä kuulosta kovin terveeltä. Ota nyt sen verran ölppää pois että tippuu ylärajaan tai vaihda öljyt kokonansa.
Yleismittarilla voipi alustavan mittailun tehdä ainakin hehkuille. Pitäisi tulla alta yhden ohmin lukemia mutta jos hehkujen iästä ei tietoa niin kannattaahan ne samalla vaihtaa. Hintaa ei ole kauhiasti mutta vaihto voi olla suht veemäinen jos ahdasta.
Tuo 4cm öljyt yli ylärajan ei kyllä kuulosta kovin terveeltä. Ota nyt sen verran ölppää pois että tippuu ylärajaan tai vaihda öljyt kokonansa.
Yleismittarilla voipi alustavan mittailun tehdä ainakin hehkuille. Pitäisi tulla alta yhden ohmin lukemia mutta jos hehkujen iästä ei tietoa niin kannattaahan ne samalla vaihtaa. Hintaa ei ole kauhiasti mutta vaihto voi olla suht veemäinen jos ahdasta.
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 22.4.2013 18:24
Pitkä startti johtuu vuotavista tiivisteistä. Ja jos suuttimen tiiviste vuotaa, pitäisi vuotava diesel valua koneen takaosasta ulos. Eli onko koneen takaosa märkä?
Minullakin tuo kone starttaa hieman ryskämällä alle +20 asteen lämpötiloissa, mutta ei vielä tarvitse pitkään startata. Pitäisi nuo suuttimien tiivisteet viedä jonnekkin tarkistettavaksi.
Kävin yhdeltä asentajalta kyselemässä josko hän voisi tarkistaa tiivisteet mutta kieltäytyi kunniasta. Nuo suuttimet pitää kuulemma asentaa takaisin jollain erikoisholkilla, että menee oikein paikalleen. Suuttimet eivät kuulemma saa olla yhtään eri asennossa, koska tällöin saattaa tyhjäkäynti mennä pieleen: suuttimessa on 5 pistesuihkutus jolloin suutin ei saa olla asettakaan vinossa....
Minullakin tuo kone starttaa hieman ryskämällä alle +20 asteen lämpötiloissa, mutta ei vielä tarvitse pitkään startata. Pitäisi nuo suuttimien tiivisteet viedä jonnekkin tarkistettavaksi.
Kävin yhdeltä asentajalta kyselemässä josko hän voisi tarkistaa tiivisteet mutta kieltäytyi kunniasta. Nuo suuttimet pitää kuulemma asentaa takaisin jollain erikoisholkilla, että menee oikein paikalleen. Suuttimet eivät kuulemma saa olla yhtään eri asennossa, koska tällöin saattaa tyhjäkäynti mennä pieleen: suuttimessa on 5 pistesuihkutus jolloin suutin ei saa olla asettakaan vinossa....
Suuttimet vien tänään Reijon dieseliin tarkistettavaksi. Toivottavasti olisi edes osa kunnossa.
Sanooko noi ekassa viestissä olevat arvot kellekkään mitään. Täähän kuitenkin kävi ihan nätisti ja voima oli tallella, kuitenkin noi arvot heitteli toisiinsa nähden noinkin paljon.
Voiko toi vuotava suutin muka vuotaa jostain koneen ulkopuolelle?
Niin ja öljyt ja suodatin vaihtuu ennen seuraavaa starttia.
Sanooko noi ekassa viestissä olevat arvot kellekkään mitään. Täähän kuitenkin kävi ihan nätisti ja voima oli tallella, kuitenkin noi arvot heitteli toisiinsa nähden noinkin paljon.
Voiko toi vuotava suutin muka vuotaa jostain koneen ulkopuolelle?
Niin ja öljyt ja suodatin vaihtuu ennen seuraavaa starttia.
Ei siellä mitään astelevyjä tartte.
Homma meni suunnilleen näin.
Puskurin kuoripois
Keulasta pultit irti olisko ollut 12 kpl. jotta saa vedettyä eteenpäin.
Oikea lamppu kannattaa myös irroittaa ainenkin jos vaihtaa hehkut.
Muutamat putket mitkä menee koneen yli
Imusarja 9 pulttia 13mm. kanta, (älä revi pultteja pois ne pitää tiivisteet paikallaan)
Venttiilikopan suoja ja venttiilikoppa paljon 10mm. kannalla olevia pultteja. Veivasin akkukoneella irti.
Suuttimien keinu akseli (kaksi osainen)
Johtosarja irti kaikista suuttimista
Suuttimien kiinnitys kiilat 5mm. kuusiokolo
Liukuvasaraan tein sellaisen kulman joka takertui kiilan uraan jolla naputtelin suuuttimet ylös. Suuttimia ei saa ylös ilman jotain työkalua.
tiivisteiden laitossa ei ole mitään ihmeellistä kun on vain huolellinen
Suuttimet menee väkisin oikeille paikoille kun ne kiilat painaa ne alas.
Koko hommassa ei ole mitään ihmeellistä kun on vain huolellinen
Suosittelen testauttamaan suuttimet jossain niin saa mielenrauhan ainankin itselle.
Reijo otti 297.50 testaus + tiivisteet 5:lle suuttimelle.
Mulla meni aikaa koko hommaan varmaan 8 tuntia.
Homma meni suunnilleen näin.
Puskurin kuoripois
Keulasta pultit irti olisko ollut 12 kpl. jotta saa vedettyä eteenpäin.
Oikea lamppu kannattaa myös irroittaa ainenkin jos vaihtaa hehkut.
Muutamat putket mitkä menee koneen yli
Imusarja 9 pulttia 13mm. kanta, (älä revi pultteja pois ne pitää tiivisteet paikallaan)
Venttiilikopan suoja ja venttiilikoppa paljon 10mm. kannalla olevia pultteja. Veivasin akkukoneella irti.
Suuttimien keinu akseli (kaksi osainen)
Johtosarja irti kaikista suuttimista
Suuttimien kiinnitys kiilat 5mm. kuusiokolo
Liukuvasaraan tein sellaisen kulman joka takertui kiilan uraan jolla naputtelin suuuttimet ylös. Suuttimia ei saa ylös ilman jotain työkalua.
tiivisteiden laitossa ei ole mitään ihmeellistä kun on vain huolellinen
Suuttimet menee väkisin oikeille paikoille kun ne kiilat painaa ne alas.
Koko hommassa ei ole mitään ihmeellistä kun on vain huolellinen
Suosittelen testauttamaan suuttimet jossain niin saa mielenrauhan ainankin itselle.
Reijo otti 297.50 testaus + tiivisteet 5:lle suuttimelle.
Mulla meni aikaa koko hommaan varmaan 8 tuntia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa