Touran 1.9tdi bxe vauhtipyörän vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Touran 1.9tdi bxe vauhtipyörän vaihto
Mikä olisi hyvä vaihtoehto alkuperäisen kaksoismassan tilalle. Auto on tällä hetkellä vakio mutta tarkoitus on ottaa +30hp ohjelmalla piakkoin. Itse ajattelisin kiinteää vauhtipyörää, mutta esiintyykö siinä enemmän häiritsevää tärinää yms? Auto on 6v manuaali
Laatikko mahtuu ilman mitään sen kummempaa purkamista. Eli apurunkoon ei tarvitse koskea. Lodjun päältä kaikki pois ja vetarit pulteilta irti ja loota alas.. näin yksinkertaisuudessaan. Muista sitten että kaikki ylimääräinen resonanssi on sitten ostettua ominaisuutta :D itse en kyllä noille tehoille viittis 1 massaa laittaa, varsinkaan käyttöautoon. yksi ollut kiinteällä ja inhottavasti resonoi..
Oliko Timolla 5- vai 6-lovinen laatikko? Noissa on aika iso ero.
Tuossa 1.9:n perässä 6-lovinen aski ja kova vauhtis: http://www.youtube.com/watch?v=Vb9Z6O_Czow
Vaihteisto tosiaan varmaan eri kuin Touranissa, mutta kuitenkin. Oma 2.0:n perässä oleva 02Q ei ihan noin rajusti ehkä äännä.
5-vaihteinen on ihan hiljainen: http://www.youtube.com/watch?v=9N5ze2XUIQI
Näistä on tullut imettyä aika paljon infoa ja joka suunnalta on saanut samaa tarinaa, että 6-vaihteisen perässä pitää meteliä. Oli se sitten mikä 6-lovinen tahansa.
Ei tuo ääni tietty mitään riko, mutta joillekin se on liikaa.
Tuon tyhjäkäynnin rallatuksen lisäksi kantautuu kabiiniin alle 2500rpm kierroksilla rajummin väännättäessä vaihteiston ääntä. Mitään jyrinöitä tai tärinöitä ei kyllä normaalissa ajossa huomaa sen enempää kuin 217tkm ajetulla kaksoismassallakaan. Toki aivan liian pienillä kierroksilla & isolla vaihteella ajaessa rupeaa tärinöitä tulemaan, mutta sehän on ihan luonnollista.
Tuossa 1.9:n perässä 6-lovinen aski ja kova vauhtis: http://www.youtube.com/watch?v=Vb9Z6O_Czow
Vaihteisto tosiaan varmaan eri kuin Touranissa, mutta kuitenkin. Oma 2.0:n perässä oleva 02Q ei ihan noin rajusti ehkä äännä.
5-vaihteinen on ihan hiljainen: http://www.youtube.com/watch?v=9N5ze2XUIQI
Näistä on tullut imettyä aika paljon infoa ja joka suunnalta on saanut samaa tarinaa, että 6-vaihteisen perässä pitää meteliä. Oli se sitten mikä 6-lovinen tahansa.
Ei tuo ääni tietty mitään riko, mutta joillekin se on liikaa.
Tuon tyhjäkäynnin rallatuksen lisäksi kantautuu kabiiniin alle 2500rpm kierroksilla rajummin väännättäessä vaihteiston ääntä. Mitään jyrinöitä tai tärinöitä ei kyllä normaalissa ajossa huomaa sen enempää kuin 217tkm ajetulla kaksoismassallakaan. Toki aivan liian pienillä kierroksilla & isolla vaihteella ajaessa rupeaa tärinöitä tulemaan, mutta sehän on ihan luonnollista.
http://www.ebay.de/itm/AUDI-A3-VW-TOURA ... 35d3af8876
tuosta koko setti
jos tuo on kallis niin ihme on
tuosta koko setti
jos tuo on kallis niin ihme on
Itsellä taitaa olla edessä sama kuvio joten, liekkö tässä miten käynyt äänien/värinöiden suhteen kun sinne se kiinteä valeo tuli.?
Onkohan tuo varmasti käypänen paketti kyseiseen autoon
Auto -05 touran 1.9tdi bkc 6v man
Avaldi.ee sais valeon pakettia hintaan 383e
www.avaldi.ee/fi/kataloog/varuosa/131495/16972
Miks muutta tuon linkin toiseen muotoon kun sitä klikkaa..?
Onkohan tuo varmasti käypänen paketti kyseiseen autoon
Auto -05 touran 1.9tdi bkc 6v man
Avaldi.ee sais valeon pakettia hintaan 383e
www.avaldi.ee/fi/kataloog/varuosa/131495/16972
Miks muutta tuon linkin toiseen muotoon kun sitä klikkaa..?
Viimeksi muokannut helmut, 20.11.2014 20:44. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Jatkanpa tähän ketjuun, kun liippaa niin läheltä aihetta. Eli kyselisin täältä mielipiteitä ja kokemuksia kaksoismassavp vaihdosta.
Auto johon tuon vaihto olisi tulossa on Octavia 2 vm.-05, moottori 1.9tdi 105hp bkc ja 5 vaihteinen manuaali kyseessä. Moottori on poikittain, jos sillä on väliä.
Alla olevan linkin takana olisi kitti, mikä oman järjen mukaan sopisi kyseiseen autoon, mutta vaihteiston tyypistä(koodista) ei puhuta mitään. Onko niin, että tuo tosissaan sopii plug and play kaikkiin 5v manuaali laatikoihin, mitä kyseisten moottorien jatkeena on?
http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... tform.html
Ja lisäksi kuulisin mielelläni kokemuksia kyseisestä firmasta, kun muistelen nähneeni täälläkin porukan tilanneen tuolta? Onko tuotteiden toimitukset tulleet moitteetta? Millaiset toimitusajat, ovatko pitäneet paikkansa ym.?
Auto johon tuon vaihto olisi tulossa on Octavia 2 vm.-05, moottori 1.9tdi 105hp bkc ja 5 vaihteinen manuaali kyseessä. Moottori on poikittain, jos sillä on väliä.
Alla olevan linkin takana olisi kitti, mikä oman järjen mukaan sopisi kyseiseen autoon, mutta vaihteiston tyypistä(koodista) ei puhuta mitään. Onko niin, että tuo tosissaan sopii plug and play kaikkiin 5v manuaali laatikoihin, mitä kyseisten moottorien jatkeena on?
http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... tform.html
Ja lisäksi kuulisin mielelläni kokemuksia kyseisestä firmasta, kun muistelen nähneeni täälläkin porukan tilanneen tuolta? Onko tuotteiden toimitukset tulleet moitteetta? Millaiset toimitusajat, ovatko pitäneet paikkansa ym.?
This will fit all cars with the following Engine Codes:
Audi A3 - BKC / BXE / BLS 105
Audi A3 1.6 CR - CAYB 90, CAYC 105
Audi A3 Convertible - BLS 105
Audi A3 Convertible 1.6 CR - CAYB 90, CAYC 105
Seat Altea - BXF 90, BJB / BKC / BXE / BLS 105
Seat Altea 1.6 CR - CAYC 105
Seat Leon - BXF 90, BKC / BXE / BLS 105
Seat Leon 1.6 CR - CAYB 90, CAYC 105
Seat Toledo - BJB / BKC / BXE / BLS 105
Skoda Octavia - BJB / BKC / BXE / BLS 105
Skoda Octavia Mk2 1.6 CR - CAYC 105
Skoda Superb - BXE / BLS 105
Skoda Yeti - CLCA / CFHA 110
VW Caddy - BJB / BLS 105
VW Golf Mk5 - BXF / BRU / BXJ 90, BKC / BXE / BLS 105
VW Golf Mk6 - CAYB 90, CAYC 105, CLCA / CBDC 110
VW Golf Plus - BXF / BRU / BXJ 90, BLS / BKC / BXE 105, CLCA / CBDC 110
VW Jetta - BLS / BXE / BKC 105
VW Jetta 1.6 CR - CAYB 90, CAYC 105
VW Passat - BLS / BXE / BKC 105
VW Passat 1.6 CR - CAYB 90, CAYC 105
VW Touran - BXF / BRU / BXJ 90, AVQ 100, BLS / BKC / BXE 105
VW Touran 1.6 CR - CAYB 90, CAYC 105
TUossahan tuota listaa on ihan nokko, kaks kertaa scrollasin sivua alaspäin. Itselle tais tulla n. viikossa paketti, ei valittamista.
Audi A3 - BKC / BXE / BLS 105
Audi A3 1.6 CR - CAYB 90, CAYC 105
Audi A3 Convertible - BLS 105
Audi A3 Convertible 1.6 CR - CAYB 90, CAYC 105
Seat Altea - BXF 90, BJB / BKC / BXE / BLS 105
Seat Altea 1.6 CR - CAYC 105
Seat Leon - BXF 90, BKC / BXE / BLS 105
Seat Leon 1.6 CR - CAYB 90, CAYC 105
Seat Toledo - BJB / BKC / BXE / BLS 105
Skoda Octavia - BJB / BKC / BXE / BLS 105
Skoda Octavia Mk2 1.6 CR - CAYC 105
Skoda Superb - BXE / BLS 105
Skoda Yeti - CLCA / CFHA 110
VW Caddy - BJB / BLS 105
VW Golf Mk5 - BXF / BRU / BXJ 90, BKC / BXE / BLS 105
VW Golf Mk6 - CAYB 90, CAYC 105, CLCA / CBDC 110
VW Golf Plus - BXF / BRU / BXJ 90, BLS / BKC / BXE 105, CLCA / CBDC 110
VW Jetta - BLS / BXE / BKC 105
VW Jetta 1.6 CR - CAYB 90, CAYC 105
VW Passat - BLS / BXE / BKC 105
VW Passat 1.6 CR - CAYB 90, CAYC 105
VW Touran - BXF / BRU / BXJ 90, AVQ 100, BLS / BKC / BXE 105
VW Touran 1.6 CR - CAYB 90, CAYC 105
TUossahan tuota listaa on ihan nokko, kaks kertaa scrollasin sivua alaspäin. Itselle tais tulla n. viikossa paketti, ei valittamista.
Joo moottorikoodin perusteella tuo kävisi paikoilleen. Ja ilmeisesti tuolla vaihteistolla ei ole väliä, jos on ocu2 ja 5v. manuaali niin passaa niihin tuo setti.
Vähän olen myös miettinyt tuota kaksoismassan korvaamista kiinteällä, koska jos olen oikein ymmärtänyt niin kokemukset ovat yleisesti olleet ihan hyviä näissä 5v manuaali malleissa? 6 vaihteisissa tulee ilmeisesti resonointia ym. sivuvaikutuksia enemmän?
Kokemuksia olisi mukava kuulla näistä enemmän tietäviltä, ennen kuin valinnan tekee. Kyllähän tuo kiinteä olisi luotettavampi kestoltaan ym. varsinkin jos tehoa tulee lisättyä jossain välissä tai vetää peräkärryä/vaunua paljon. Mielipiteitä?
Vähän olen myös miettinyt tuota kaksoismassan korvaamista kiinteällä, koska jos olen oikein ymmärtänyt niin kokemukset ovat yleisesti olleet ihan hyviä näissä 5v manuaali malleissa? 6 vaihteisissa tulee ilmeisesti resonointia ym. sivuvaikutuksia enemmän?
Kokemuksia olisi mukava kuulla näistä enemmän tietäviltä, ennen kuin valinnan tekee. Kyllähän tuo kiinteä olisi luotettavampi kestoltaan ym. varsinkin jos tehoa tulee lisättyä jossain välissä tai vetää peräkärryä/vaunua paljon. Mielipiteitä?
Mulle laiteltiin viikko sitten BXE koneella olevaan pasuunaan tämä paketti tuolla kesymmällä vaihtoehdolla http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... tform.html Autosta hävis se BXE:lle ns.tyypillinen ajoittainen lievä vatkaus pysähdyksissä ollessa, etenkin lämpimällä koneella. Tilalle tuli sitten hyvin pieni, mutta erottuva tasainen värinä tyhjäkäynnillä. Itse kytkin toimii moitteettomasti ja erittäin kevyesti. Paketti maksoi kaikkine kuluineen ja sen hetkisen punnan kurssin mukaan 571€ kotiovelle toimitettuna.
Täälläkin on Bxe koneella oleva 2007 touran 6v laatikolla ja kiinteä valeon paketti asennettu helmikuussa. Toiminut hienosti, mutta nyt muutaman kuukauden ajan käynti alkanut resonoimaan alakierroksilla 950-1200... Todella ärsyttävä ääni. Täytyy käyttää korjaamolla kuulostelussa että johtuuko tosiaan tuosta valeosta vai onko koneessa jotain muuta häikkää.. 233tkm ajettu. Ja muuten ei huomattavaa käytöseroa koneessa/laatikossa/kytkimessä, kaikki toimii hyvin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa