Touran 1.9tdi bxe vauhtipyörän vaihto

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jaketson
-
Viestit: 81
Liittynyt: 9.3.2011 8:37

Touran 1.9tdi bxe vauhtipyörän vaihto

ViestiKirjoittaja jaketson » 3.3.2014 22:15

Mikä olisi hyvä vaihtoehto alkuperäisen kaksoismassan tilalle. Auto on tällä hetkellä vakio mutta tarkoitus on ottaa +30hp ohjelmalla piakkoin. Itse ajattelisin kiinteää vauhtipyörää, mutta esiintyykö siinä enemmän häiritsevää tärinää yms? Auto on 6v manuaali

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 4.3.2014 6:54

Kaksoismassa on ihan hyvä vaihtoehto tuohon viritykseen.

3AHG
-
Viestit: 274
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 4.3.2014 15:52

Eikös kaikki bxe koneiset ole 5v laatikolla? Mutta kaksoismassalle täältä kans ääni...

Edit: touranihan se...

lasses
-
Viestit: 608
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 4.3.2014 18:54

Kyl mulla on kepissä kuus lovea rallivaihteen kaverina ja bxe luukun alla.

3AHG
-
Viestit: 274
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 4.3.2014 21:04

Jännä että passatissa on 5 lovinen loota bxe kaverina... luultavasti ei ois väännöt riittäneet 6 vaihteella, jos siinä nyt ylipään on pitemmät välitykset mitä 5 vaihteisessa.

jaketson
-
Viestit: 81
Liittynyt: 9.3.2011 8:37

ViestiKirjoittaja jaketson » 4.3.2014 21:11

Edullisempihan tuon valeon kiinteä satsi ois mutta...... Laittaako ihan alkuperäisnumerolla löytyviä pyöriä ebaysta?

jaketson
-
Viestit: 81
Liittynyt: 9.3.2011 8:37

ViestiKirjoittaja jaketson » 26.3.2014 22:28

Nyt on valeon kiinteä pyörä tulossa saksasta. Oisko jollain tietoa mitä pitää purkaa että saa laatikon pudotettua pois?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 26.3.2014 23:06

Laatikko mahtuu ilman mitään sen kummempaa purkamista. Eli apurunkoon ei tarvitse koskea. Lodjun päältä kaikki pois ja vetarit pulteilta irti ja loota alas.. näin yksinkertaisuudessaan. Muista sitten että kaikki ylimääräinen resonanssi on sitten ostettua ominaisuutta :D itse en kyllä noille tehoille viittis 1 massaa laittaa, varsinkaan käyttöautoon. yksi ollut kiinteällä ja inhottavasti resonoi..

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 27.3.2014 3:31

Kiinteällä pyörällä ja kuuslovisella laatikolla saa sitten varautua aikamoiseen vaihteiston mekkalaan, etenkin tyhjäkäynnillä... Etenkin, jos on vielä kevyt vauhtipyörä (alle 10kg). Viisloviset laatikot on jostain kumman syystä huomattavasti hiljaisempia kiinteällä pyörällä.

jaketson
-
Viestit: 81
Liittynyt: 9.3.2011 8:37

ViestiKirjoittaja jaketson » 27.3.2014 7:11

Eihän sitä sitten uskalla laitta jos resonanssia tulee paljonkin lisää.

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 27.3.2014 8:12

Resonanssia tulee lisää verraten toimivaan kaksoismassaan. Jos vanha kaksoismassa on ihan kuollut, niin veikkaisin resonanssin pienentyvän.

jaketson
-
Viestit: 81
Liittynyt: 9.3.2011 8:37

ViestiKirjoittaja jaketson » 27.3.2014 18:04

Oisko jollain oulussa tuolla kokoonpanolla olevaa autoa jos ois mahdollista kokeilla. Entisessä b5 quattrossa oli kiinteä. Tärisihän se mutta oli se 7 vuotta vanhempi auto. Mietityttää....

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 27.3.2014 19:56

Itse laitoin samalla moottorilla olevaan passattiin kiinteän vauhtipyörän ja vr6 kytkin osat.. en kyllä huomannu eroa kaksoismassaan miltään osin.. käyntiääni ei muuttunut eikä kytkin tuntuma.

jaketson
-
Viestit: 81
Liittynyt: 9.3.2011 8:37

ViestiKirjoittaja jaketson » 27.3.2014 20:42

Kiva kuulla näitäkin. Vaihdan valeon pois jos alkaa liikaa häiritsemään, jos resonanssia tulee liikaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 27.3.2014 20:58

Oliko Timolla 5- vai 6-lovinen laatikko? Noissa on aika iso ero.

Tuossa 1.9:n perässä 6-lovinen aski ja kova vauhtis: http://www.youtube.com/watch?v=Vb9Z6O_Czow
Vaihteisto tosiaan varmaan eri kuin Touranissa, mutta kuitenkin. Oma 2.0:n perässä oleva 02Q ei ihan noin rajusti ehkä äännä.

5-vaihteinen on ihan hiljainen: http://www.youtube.com/watch?v=9N5ze2XUIQI

Näistä on tullut imettyä aika paljon infoa ja joka suunnalta on saanut samaa tarinaa, että 6-vaihteisen perässä pitää meteliä. Oli se sitten mikä 6-lovinen tahansa.

Ei tuo ääni tietty mitään riko, mutta joillekin se on liikaa.

Tuon tyhjäkäynnin rallatuksen lisäksi kantautuu kabiiniin alle 2500rpm kierroksilla rajummin väännättäessä vaihteiston ääntä. Mitään jyrinöitä tai tärinöitä ei kyllä normaalissa ajossa huomaa sen enempää kuin 217tkm ajetulla kaksoismassallakaan. Toki aivan liian pienillä kierroksilla & isolla vaihteella ajaessa rupeaa tärinöitä tulemaan, mutta sehän on ihan luonnollista.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 27.3.2014 21:13

Miusta 5 vaihteiset 02A, 02J ja 6 vaihteinen 02S on hiljainen kiinteellä vauhtiksella.

6 vaihteiset 02M ja 02Q ääntäävät kuin betonimylly jos vauhtis on vaihdettu kaksoismassasta kiinteään.

jaketson
-
Viestit: 81
Liittynyt: 9.3.2011 8:37

ViestiKirjoittaja jaketson » 27.3.2014 21:43

Tuota betonimyllyä ei kyllä kuuntele kukaan. Mikähän laatikko tuossa toukassa on?

edit: 02s on näköjään.
Viimeksi muokannut jaketson, 27.3.2014 21:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 27.3.2014 21:45

Taitaapi olla tollainen "pikku 6v" eli 02s tapainen laatikko.

jaketson
-
Viestit: 81
Liittynyt: 9.3.2011 8:37

ViestiKirjoittaja jaketson » 27.3.2014 21:53

Alle 300 eurona saa lukin tai sach vauhtipyöriä saksasta. Mikä kytkin ois hyvä tuon perään?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 27.3.2014 21:58

http://www.ebay.de/itm/AUDI-A3-VW-TOURA ... 35d3af8876

tuosta koko setti

jos tuo on kallis niin ihme on

jaketson
-
Viestit: 81
Liittynyt: 9.3.2011 8:37

ViestiKirjoittaja jaketson » 27.3.2014 22:01

Reilu 500 maksaa ebayssa lähetettynä suomeen. Tuo ei lähetä jos ei kysy :)

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 27.3.2014 22:03

Lähettää se, summa vaan lisätään sitten tuohon. Ei ole kyllä mitään tuosta paketista 500 eurooa ja kestää taas hamaan tulevaisuuteen.

jaketson
-
Viestit: 81
Liittynyt: 9.3.2011 8:37

ViestiKirjoittaja jaketson » 27.3.2014 22:05

Miksän lukin alkuperäistä numeroa ei löydy tuosta ilmoituksesta?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 27.3.2014 22:08

Silmä käteen...

Lieferumfang: LUK RepSet DMF 600 0016 00 bestehend aus:
1x LUK Kupplungssatz 623 3094 00
1x LUK Schwungrad 415 0250 10
1x LUK Schraubensatz 4110133100

jaketson
-
Viestit: 81
Liittynyt: 9.3.2011 8:37

ViestiKirjoittaja jaketson » 27.3.2014 22:21

03L105266E Tuo on varaosanumero, siis vauhtipyörälle.

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 28.3.2014 17:01

Joo eli viis vaihteinen oli se passatti mihin tommosen laitoin..

jaketson
-
Viestit: 81
Liittynyt: 9.3.2011 8:37

ViestiKirjoittaja jaketson » 29.3.2014 18:24

Valeo on kuitenkin jo tulossa itselle niin haluttais kyllä kokeilla. Oisko jollain varmaa tietoa että 02s laatikossa tuo toimis?

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 20.11.2014 20:30

Itsellä taitaa olla edessä sama kuvio joten, liekkö tässä miten käynyt äänien/värinöiden suhteen kun sinne se kiinteä valeo tuli.?

Onkohan tuo varmasti käypänen paketti kyseiseen autoon
Auto -05 touran 1.9tdi bkc 6v man

Avaldi.ee sais valeon pakettia hintaan 383e

www.avaldi.ee/fi/kataloog/varuosa/131495/16972

Miks muutta tuon linkin toiseen muotoon kun sitä klikkaa..?
Viimeksi muokannut helmut, 20.11.2014 20:44. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

jaketson
-
Viestit: 81
Liittynyt: 9.3.2011 8:37

ViestiKirjoittaja jaketson » 20.11.2014 20:33

Empä uskaltanut valeoa laittaa vaan tilasin kaksoismassapyörän ja laitoin sen.

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 21.11.2014 20:38

^Ok Jos jollain muulla on tullut kohdalle kyseisellä paketilla olevia keksintöjä niin mielellään kuulisin millaisia kokemuksia on ollut.

Si_He
-
Viestit: 56
Liittynyt: 19.11.2012 19:31

ViestiKirjoittaja Si_He » 6.5.2015 15:03

Jatkanpa tähän ketjuun, kun liippaa niin läheltä aihetta. Eli kyselisin täältä mielipiteitä ja kokemuksia kaksoismassavp vaihdosta.

Auto johon tuon vaihto olisi tulossa on Octavia 2 vm.-05, moottori 1.9tdi 105hp bkc ja 5 vaihteinen manuaali kyseessä. Moottori on poikittain, jos sillä on väliä.

Alla olevan linkin takana olisi kitti, mikä oman järjen mukaan sopisi kyseiseen autoon, mutta vaihteiston tyypistä(koodista) ei puhuta mitään. Onko niin, että tuo tosissaan sopii plug and play kaikkiin 5v manuaali laatikoihin, mitä kyseisten moottorien jatkeena on?

http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... tform.html

Ja lisäksi kuulisin mielelläni kokemuksia kyseisestä firmasta, kun muistelen nähneeni täälläkin porukan tilanneen tuolta? Onko tuotteiden toimitukset tulleet moitteetta? Millaiset toimitusajat, ovatko pitäneet paikkansa ym.?

3AHG
-
Viestit: 274
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 6.5.2015 16:38

This will fit all cars with the following Engine Codes:

Audi A3 - BKC / BXE / BLS 105

Audi A3 1.6 CR - CAYB 90, CAYC 105

Audi A3 Convertible - BLS 105

Audi A3 Convertible 1.6 CR - CAYB 90, CAYC 105

Seat Altea - BXF 90, BJB / BKC / BXE / BLS 105

Seat Altea 1.6 CR - CAYC 105

Seat Leon - BXF 90, BKC / BXE / BLS 105

Seat Leon 1.6 CR - CAYB 90, CAYC 105

Seat Toledo - BJB / BKC / BXE / BLS 105

Skoda Octavia - BJB / BKC / BXE / BLS 105

Skoda Octavia Mk2 1.6 CR - CAYC 105

Skoda Superb - BXE / BLS 105

Skoda Yeti - CLCA / CFHA 110

VW Caddy - BJB / BLS 105

VW Golf Mk5 - BXF / BRU / BXJ 90, BKC / BXE / BLS 105

VW Golf Mk6 - CAYB 90, CAYC 105, CLCA / CBDC 110

VW Golf Plus - BXF / BRU / BXJ 90, BLS / BKC / BXE 105, CLCA / CBDC 110

VW Jetta - BLS / BXE / BKC 105

VW Jetta 1.6 CR - CAYB 90, CAYC 105

VW Passat - BLS / BXE / BKC 105

VW Passat 1.6 CR - CAYB 90, CAYC 105

VW Touran - BXF / BRU / BXJ 90, AVQ 100, BLS / BKC / BXE 105

VW Touran 1.6 CR - CAYB 90, CAYC 105




TUossahan tuota listaa on ihan nokko, kaks kertaa scrollasin sivua alaspäin. Itselle tais tulla n. viikossa paketti, ei valittamista.

Si_He
-
Viestit: 56
Liittynyt: 19.11.2012 19:31

ViestiKirjoittaja Si_He » 6.5.2015 19:12

Joo moottorikoodin perusteella tuo kävisi paikoilleen. Ja ilmeisesti tuolla vaihteistolla ei ole väliä, jos on ocu2 ja 5v. manuaali niin passaa niihin tuo setti.

Vähän olen myös miettinyt tuota kaksoismassan korvaamista kiinteällä, koska jos olen oikein ymmärtänyt niin kokemukset ovat yleisesti olleet ihan hyviä näissä 5v manuaali malleissa? 6 vaihteisissa tulee ilmeisesti resonointia ym. sivuvaikutuksia enemmän?

Kokemuksia olisi mukava kuulla näistä enemmän tietäviltä, ennen kuin valinnan tekee. Kyllähän tuo kiinteä olisi luotettavampi kestoltaan ym. varsinkin jos tehoa tulee lisättyä jossain välissä tai vetää peräkärryä/vaunua paljon. Mielipiteitä?

M1k4
-
Viestit: 29
Liittynyt: 17.10.2008 20:57

ViestiKirjoittaja M1k4 » 7.5.2015 7:52

Mulle laiteltiin viikko sitten BXE koneella olevaan pasuunaan tämä paketti tuolla kesymmällä vaihtoehdolla http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... tform.html Autosta hävis se BXE:lle ns.tyypillinen ajoittainen lievä vatkaus pysähdyksissä ollessa, etenkin lämpimällä koneella. Tilalle tuli sitten hyvin pieni, mutta erottuva tasainen värinä tyhjäkäynnillä. Itse kytkin toimii moitteettomasti ja erittäin kevyesti. Paketti maksoi kaikkine kuluineen ja sen hetkisen punnan kurssin mukaan 571€ kotiovelle toimitettuna.

Turre07
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 30.5.2015 8:17

ViestiKirjoittaja Turre07 » 30.5.2015 8:30

Täälläkin on Bxe koneella oleva 2007 touran 6v laatikolla ja kiinteä valeon paketti asennettu helmikuussa. Toiminut hienosti, mutta nyt muutaman kuukauden ajan käynti alkanut resonoimaan alakierroksilla 950-1200... Todella ärsyttävä ääni. Täytyy käyttää korjaamolla kuulostelussa että johtuuko tosiaan tuosta valeosta vai onko koneessa jotain muuta häikkää.. 233tkm ajettu. Ja muuten ei huomattavaa käytöseroa koneessa/laatikossa/kytkimessä, kaikki toimii hyvin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa