Vaihdoin täysin toimivaan 2.0tdi (BMP) passattiin polttoainesuodattimen, eikä lähde enää käyntiin. Ei tullut kasteltua uutta suodatinta.. Nyt on sahattu täysi akku tyhjäksi kahteen kertaan sekä startattu apuvirralla _paljon_. Ei meinaakaan lähteä.
Mikä avuksi? Haluaisiko joku oulun seudun harrastaja käydä korvausta vastaan autoa tutkimassa? Tarve olisi päästä viikonloppuna reissuun.
2.0tdi ei käynnisty
Valvoja: ffp jäsenet
2.0tdi BKD:ssä on riittänyt kun käyttää virrat päälle (odota 5s) ja pois 5 kertaa. Tankissa oleva siirtopumppu täyttää suodattimen. aina on lähtenyt.
Olettaisi että tuossa BMP:ssä toimiii samoin. Jollei sitten ole tankissa oleva siirtopumppu rikki? Lähteekö polttoaine liikkeelle pelkällä tandem tai commonrail pumpulla jos linjassa ei ole ilmaa, ei voisiko tankissa oleva pumppu olla kuitenkin rikki ja nyt ei käynnisty kun ilmaa linjassa.
Käännä takapenkki auki, pitäisi kuulua muutama sekunti surinaa tankin suunnalta kun laittaa virrat päälle.
Olettaisi että tuossa BMP:ssä toimiii samoin. Jollei sitten ole tankissa oleva siirtopumppu rikki? Lähteekö polttoaine liikkeelle pelkällä tandem tai commonrail pumpulla jos linjassa ei ole ilmaa, ei voisiko tankissa oleva pumppu olla kuitenkin rikki ja nyt ei käynnisty kun ilmaa linjassa.
Käännä takapenkki auki, pitäisi kuulua muutama sekunti surinaa tankin suunnalta kun laittaa virrat päälle.
Siirtopumpulla tosiaan käväisee jännite kun tökkää avaimen sisään, mutta inahdustakaan siitä pumpusta ei kuulu. Pumppu siis entinen? Olikohan tuo muutenkin menossa, ilmaaminen sitten se viimeinen niitti?
Mistä noita kannattaa kysellä.. ja mistä ei? Merkkejä? Missä hinnoissa pyörii?
Jostakin pitäisi tuo huomenna saada oulusta.
Mistä noita kannattaa kysellä.. ja mistä ei? Merkkejä? Missä hinnoissa pyörii?
Jostakin pitäisi tuo huomenna saada oulusta.
Siirtopumppuhan se oli mennyt. Varaosaliikkeestä löytyi hyllystä pelkkä pumppuosa, 130e teetti. Pähkimistä se purkuvaihe aiheutti, vaan onnistuihan se.
Foorumeilta.löytyi tosiaan tieto, että tandempumppu yksinkin jaksaa imeä polttoainetta, kunnes sitten suodattimen vaihdon yhteydessä tulee stoppi. Taisi siirtopumpun vaihto ratkaista myös ajoittaisen tehohäviön täyskaasulla kiihdytettäessä.
Kiitos avustavista kommenteista!
Foorumeilta.löytyi tosiaan tieto, että tandempumppu yksinkin jaksaa imeä polttoainetta, kunnes sitten suodattimen vaihdon yhteydessä tulee stoppi. Taisi siirtopumpun vaihto ratkaista myös ajoittaisen tehohäviön täyskaasulla kiihdytettäessä.
Kiitos avustavista kommenteista!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa