EGR ongelmia

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

teemup
-
Viestit: 54
Liittynyt: 12.4.2011 19:24

EGR ongelmia

ViestiKirjoittaja teemup » 15.11.2014 13:05

Onko porukalla ollut ongelmia egr venttiilin kanssa dieseleissä?

Itsellä syttyi 1.6tdi (cayc -12 120000km) valot kojetauluun ja diagnoosi tuohon kierrätysventtiiliin. Auto ostettu liikkeestä alle puoli vuotta sitten ja huollossa ajettiin joku päivitys tehtaan ohjeen mukaan. Tämän jälkeen ajanut ehkä 500km ongelmitta mutta hieman skeptinen ettei korjaannu tuolla päivityksellä kuin hetkeksi.

Venttiilin uusiminen kuulemma isotöinen, päivä merkkiliikkeessä??

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 15.11.2014 14:23

No ei siihen ihan päivää mee mut onhan siinä mukavasti hommaa.) nelivedossa vielä enmmän

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 15.11.2014 16:02

Noissa menee melko paljon noita venttiilejä. Kulmien säädön kanssa olisko viis kuus tuntia töitä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.11.2014 16:46

Meneekö siinä pyöränkulmat uusiksi? Taitaa olla hankalassa paikassa.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 15.11.2014 17:02

Juu, kelkka pois, toinen vetari,hiukkassuodatin. Sijaitsee pakosarjan alla, siin on samassa se EGR vesikierto.. 4-veto on paljon vittumaisempi. Noit menee aika paljon,.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.11.2014 21:31

Kyllä taas kelpaa kehua näitä konsernin insinöörejä :D

teemup
-
Viestit: 54
Liittynyt: 12.4.2011 19:24

ViestiKirjoittaja teemup » 15.11.2014 21:47

Voi helvetti sentään. Ja vielä hehkuttivat kuinka "näitä on menny paljon alta 100tkm" ajetuista. Eli ainakin 1500euron remppa jos vwllä teettää.

Mitähän tuo ohjelmapäivitys tekee kun ei ole vielä vika tullut takaisin? Onko tommonen venttiili alipaine vai sähkösäätönen? Solenoidi vaan?

Tämä 1.6tdi on kai muuten ihan hyvä moottori mutta tuo egr on sitten se tämän tauti.

Juzu84
-
Viestit: 392
Liittynyt: 23.4.2010 7:44

ViestiKirjoittaja Juzu84 » 16.11.2014 10:29

Itse tekisin sillä tavalla jos ei enää tehdastakuun alainen auto että kävisin hyvällä lastupajalla ohjelmoiduttamassa tehokkaamman softan tuonne sisälle jolla saadaan EGR pois käytöstä ilman vikatiloja. Kaikin puolin halvin ja paras ratkaisu?

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 3.1.2015 17:53

Mulla se EGR kesti 160 tuhatta. Se on todella surkea esitys. Siinä on alipaineella toimiva läppä, joka ohjaa kaasut jäähdytykseen. Sen läpän vipu on tyssätty akslein päähän ja siitä se oli irronnu. Toinen vika oli sinä ventiilissä, joka laskee pakokaasua imupuolelle. Se venttiili oli väljä reikäänsä ja vuoti ja sen lisäksi sähköisen toimilaitteen rulla oli kadonnut ja ventiili oli koko ajan raollaan. Siis kaksi vikaa moiseen härpäkkeeseen!
Vaihdatin merkkiliikkeessä ja makso törkeesti, Olsi pitäny eliminoida softasta..

Tekeekö joku semmosta softaamista, jolla saa vain tuon pois ja DPF:n pois? Lisätehoja en tarvii.

Juzu84
-
Viestit: 392
Liittynyt: 23.4.2010 7:44

ViestiKirjoittaja Juzu84 » 3.1.2015 20:07

Tekeekö joku semmosta softaamista, jolla saa vain tuon pois ja DPF:n pois? Lisätehoja en tarvii.


Voin vastata että kyllä tekee mutta lisätehot saat käytännössä kaupan päälle. Hyvään ja osaavaan lastupajaan kannattaa olla yhteydessä ja kysellä haluamaansa ohjelmamuutosta omaan autoon. Tuo lastuviritys ei ole mitään liukuhihnatouhua ja jokainen auto on yksilö niin sen takia laadukkaita "lastuvirityksiä" tekevät kuuntelee asiakkaiden toiveet.

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 4.1.2015 17:53

Lisäteholle ei tarvetta, kun tavoite on ajaa autolla pitkään ja tuo 1.6 TDI.n 105 heppaa riittää ihan hyvin yksi ajaessa.
Parin softatalon kanssa kesksutelin sen jälkeen, kun EGR oli vaihdettu vuosi sitten, niin ne softapaketit oli hinnoiteltu pilviin, kun pyynnöt oli jotakin 700 Eur.
Nää on koodilukittuja ECU:ja näissä, että vaatii enempi hommaa, mutta luulis nyt yhden EGD deleten syntyvän edukkaasti kuitenkin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa