1.9 TDI kytkin luistaa vai vauhtipyörä hajoamassa?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

hanski
-
Viestit: 1177
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

1.9 TDI kytkin luistaa vai vauhtipyörä hajoamassa?

ViestiKirjoittaja hanski » 2.11.2014 15:50

vm. 2002 1.9 TDI powerdiesel 4-korinen golffi. ajettu reilu 200tkm. auton historia hyvin tiedossa ja tällä ei ole kumia poltettu!
1-3 vaihteella saa ottaa täyskaasu lähdön ja toimii ok.

4-6 vaihteella ajaessa reippaammin kun kiihdyttää, 2000rpm kohdalla kytkin luistaa selvästi pienen hetken, jonka jälkeen ottaa taas tiukasti kiinni ja kiihtyminen jatkuu normaalisti.
kytkin vikaselta tuo vaikuttaa, mutta voiko se surullisen kuuluisa 2-massavauhtipyörä antaa periksi? kaasu on koko ajan pohjassa isolla vaihteella kiihdyttäen ja yhtäkkiä kuitenkin nappaa tiukasti kiinni.

tyhjäkäynnillä ei tärise, ravista tai muutenkaan mitään erikoista oiretta ei ole.
merkkiliikkeessä oli sanottu pelkästään osien hinnaksi +1500e! (vauhtipyörä, asetelma+levy+painelaakeri+pultit)

3AHG
-
Viestit: 274
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 2.11.2014 16:12

Osat ehkä n.900e kun ei merkkiliikkeen kautta niitä hanki. Kaksoismassa ei kyllä tuohon tapaan oireile.

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

ViestiKirjoittaja arduaen » 2.11.2014 16:34

Jos se luistamiselta tuntuu, niin tuskin 2massa siinätapauksessa.

Onko tää minkä tehonen versio?
Itellä matka-ajossa kesti 1,9asz porsaassa sen 500tkm vähä jo rynkytti tyhjäkäynnillä 2massa, mutta eipä tullu vaihdettua. Ja sitä kyllä tuli rääkättyä. ( viimeisen 300tkm mitä auto itel oli keskinopeus +70km/h)

Asutko jossain missä on nyt ollut pakkasta + autolla paljon pätkäajoa? Elikkä huohottimen jäätyminen. Viime "talvena" luulin joku aika lastutuksen jälkee (4motion 1,9tdi passat) kans että kytkin kulahti loppuun, ku alkoi luistamaan. Syyksi paljastuikin, että huohottimen lämmitin ei toiminut (johto liittimen jälkeen kulunut sisältä poikki, ei päällisiä vaurioita) Elikkä tuuppas kampuralta öljyt kytkimelle ja tämäntakia luisti. Tämän korjattua ongelmat loppu eikä päässy onneksi muuten pahempia vaurioita kytkimelle syntymään. Saipahan 2massan jouset vähä voitelua :D
auto käyntii (tais pelkät virratkin riittää) huohottimen lämmittimeltä liitin irti ja yleismittarilla mittaa ja kääntelee johtoa ja varmistaa ettei pätki missään vaihees nollalle.

hanski
-
Viestit: 1177
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 2.11.2014 16:46

170hv/ 400nm.
luistaminen huomattiin jo kesäkuumalla ja pitkää matkaa tällä enimmäkseen on ajettu.
ollut samalla omistajalla nyt 10 vuotta ja ajotyyli rauhallinen. ensimmäinen omistaja oli vanhempi mies, joka ajoi vielä varovaisemmin heh.. eli tätä ei tosiaan ole rääkätty!

normaalisti kun ajaa, toimii täysin ok. vain täyskaasu kiihdytyksessä isolla vaihteella luistaa hetkellisesti.
edit: vetokoukkua ei autossa ole ja normaali kuormitus on vain kuljettaja.

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

ViestiKirjoittaja arduaen » 2.11.2014 21:44

Poikkeuksiakin toki löytyy, mutta ekköhän sä jo vastauksen kertonut miksi kytkin luistaa ;)

"Vanhan ihmisen käytössä" Minkäslainen hänen kytkinjalkansa on?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.11.2014 5:22

Osat ehkä n.900e kun ei merkkiliikkeen kautta niitä hanki. Kaksoismassa ei kyllä tuohon tapaan oireile.


Osat ehkä n. 450e kun ei Suomesta niitä hanki.

Itse just hetki sitten ostin omaan 2.0 TDI:hin Saksasta Sachs kaksoismassan + kytkinpaketin 442 euroon. Täsmälleen samat romut merkkiliikkeestä n.1550e (900 vauhtipyörä + 650e kytkinrojut).

Ja tuo 170hp/400Nm voi olla myös osasyy luistamiseen, etenkin jos moottorin perässä on vielä alkuperäinen kytkin. Suosittelen samalla vaihtamaan vauhtipyöränkin, vaikkei oireilisikaan vielä. Teettää muuten saman remontin kohta uudestaan, kun alkaa vauhtipyörä ääntämään, eikä se vauhtipyörä nyt ulkomailta hankittuna kovinkaan montaa satasta remontin kokonaishintaa nosta.

TJI
-
Viestit: 26
Liittynyt: 29.8.2012 20:18

ViestiKirjoittaja TJI » 3.11.2014 5:47

Markku M. Mistä tilasit?

3AHG
-
Viestit: 274
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 3.11.2014 16:53

http://www.darksidedevelopments.co.uk/

Itse tilasin aikanaan tuolta, mutta mulla oli 5 lovinen laatikko, taisi olla n. puolet hinta siitä mitä täällä tarvikeosat paikallisissa varaosapuljuissa. Löytyy aika kattavasti osia kaikkiin vagineisiin.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 3.11.2014 19:11

...Siinä 2000 rpm paikkeillahan se pahin vääntöpiikki on yleensä. Mutta se että nappaa uudelleen kiinni, vaikkei kaasua nosta, niin kuulostaa merkilliseltä... Hmm, jos se kytkimen pito on ihaaaaaan rajoilla max-väännöllä ja softassa on helvetinmoinen piikki tuossa kohtaa, jonka jälkeen vääntö putoaa rajusti, niin voishan se käyttäytyäkin noin... Jonkin ajan päästä luulis alkavan luistaa kunnolla, jos nyt oireilee noin...

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 3.11.2014 20:54

Oma 1.9 oireili juuri samoin tavoin. Laskin syöttöä ongelma-alueelta ja nostin karvanverran ongelma-alueen päältä(eihän se nyt käy että downgreidataan..?). Tällä sain huijattua lisää käyttöikää kytkimelle ennen uuden ostoa, vaikka eihän se yhtä kiva ole enää.

Kun kerta kyseessä vakiota pirteämpi tapaus, suosittelen perehtymään astetta järeämpiin vauhtipyörään ja asetelmaan. Esim darksideltä briteistä voi katsella sopivaa settiä.

Ouwi
-
Viestit: 183
Liittynyt: 22.9.2007 16:36

ViestiKirjoittaja Ouwi » 9.11.2014 20:00

no joo
Viimeksi muokannut Ouwi, 11.11.2014 5:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 10.11.2014 13:26

TJI: eBay.de - tuolta löytyy oikeilla hakusanoilla vaikka ja mitä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa