Passat 2.5tdi V6 tehoton

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

coltti
-
Viestit: 19
Liittynyt: 1.4.2012 18:00
Viesti:

Passat 2.5tdi V6 tehoton

ViestiKirjoittaja coltti » 26.10.2014 17:30

1999 Passat Variant Tiptronic.

Juuri tehty nokka ja kansiremontti ja käytetty asianmukaisia ajoitustyökaluja.
Perusennakkoa ei ole säädetty, kuin vähän sinnepäin, mutta se taitaakin säätyä automaattisesti heti sopivaksi kun moottori käy? Siis jos vaan on säätöarvojen rajoissa.
Starttaa aika pitkään, varsinkin kylmänä. Lämpösenä lähtee heti käyntiin, jos irroittaa lämpöanturin liittimen konehuoneesta, muuten joutuu pari sekuntia starttaamaan.

Ostin auton siis konevikaisena, eikä ole mitään vertailukohtaa miten tälläisen pitäisi kulkea vakiona 150hplla, mutta laiskalta tuntuu.
Joutuu kierrättämään, että kiihtyy järkevästi. Tosin normaalissa kruisailussa menee ihan riittävästi pintakaasullakin.

Reilun satasen vauhdissa ei jaksa vitosvaihteella kiihtyä ylämäkeen.
Eikä kyllä kickdownillakaan tolla uskalla lähteä ohitukseen.

Kylmänä tuntuu ainakin alakierroksilla olevan ehkä hitusen enempi potkua.

N75 toimii ainakin jotenkin, moottori käynnissä kun ottaa liittimen irti, ahtimen siipien säätötanko palautuu ala-asentoon. Liitin kytkettynä tanko on lähellä yläasentoaan.


Minkälaisia vinkkejä tulee mieleen, mistä kannattaisi mahdollista syytä laiskuuteen lähteä etsimään?


Vaihteisto vaihtaa sulavasti ja tuntuu muutenkin toimivan, mutta on aika hidas toiminnaltaan.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 26.10.2014 18:09

Vikakoodin luvulla kannattaa alottaa, kannattaa katella testerillä MAF arvoja ja ahtopainarvoja.

coltti
-
Viestit: 19
Liittynyt: 1.4.2012 18:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja coltti » 26.10.2014 18:11

Ei oo vikakoodeja.

Vag-Comilla joo seuraavaksi livedataa luvassa...

coltti
-
Viestit: 19
Liittynyt: 1.4.2012 18:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja coltti » 28.10.2014 10:26

Lämpöanturista ja n75 vikakoodit muistissa. Nollattiin ja ei ainakaan muutaman vedon jälkeen tullu takas.

Maf näyttää n. 500mg/str läpi kierrosalueen. Imusarjan paine max 1650mbar.

Maffi vai n75 porsii, vai molemmat?

coltti
-
Viestit: 19
Liittynyt: 1.4.2012 18:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja coltti » 28.10.2014 14:39

Testailin N75 toimintaa. Pikkuletku ylin.

Alimpaan letkuun puhaltamalla, pihisee hieman ylimmästä letkulähdöstä.
Keskimmäiseen puhaltamalla ilma liikkuu lähes esteettä ylimpään letkulähtöön.
Venttiili naksahtaa kun syöttää virtaa, mutta ilman liikkumiseen letkulähdöissä ei vaikuta.

Rikkikö?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 28.10.2014 15:58

Maf arvo pitäis mennä yli 1000 kun vedättää.. toi 500 taitaa olla vikatilan arvo

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 28.10.2014 22:15

Jos tuo vajaa 500 arvo pysyy muuttumattomana, MAF on täysin mykkänä. Joko se on totaalisen paskana tai kaapelissa häiriötä.

coltti
-
Viestit: 19
Liittynyt: 1.4.2012 18:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja coltti » 28.10.2014 22:17

Tyhjäkäynnillä näyttää n. 300mg, että kyllä se maffi jotain sentään tajuaa.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 29.10.2014 8:07

Uutta MAF vaa paikalle.

coltti
-
Viestit: 19
Liittynyt: 1.4.2012 18:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja coltti » 29.10.2014 8:11

Onkohan 99 vuoden 1.9tdi golfin maf yhteensopiva testitarkoituksessa?

Löytyy tollanenkin pihasta.

Jarno82
-
Viestit: 69
Liittynyt: 12.7.2005 16:36

ViestiKirjoittaja Jarno82 » 29.10.2014 16:29

Ei! siittä 1.9 maffista puuttuu se vastus. Toki voit kokeilla sen siirtää siitä toisesta siihe toiseen ku maffi on muutenki sökö.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 29.10.2014 18:14

Laita suoraan se oikeka aito bosch sinne.

coltti
-
Viestit: 19
Liittynyt: 1.4.2012 18:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja coltti » 30.10.2014 11:11

Uusi aito Boschin maffi laitettu, ei vaikutusta tilanteeseen.
Perusennakon säädin kohilleen, se pikkusen toi lisää ilmamäärää, mutta edelleen hengaa reilussa 500mg/str.

Onkohan tästä nyt sitten pakoputki tukossa?

Tässä vähän logia vag-comista:

Time RPM Maf Maf Mbar Mbar throttle
spec act atmo intake
,0.40,1462,321.8,392.5,15.0,0.00,392.5,999.6,1162.8,23.5,,,,,
,1.20,1462,345.4,392.5,15.0,0.80,388.6,999.6,1162.8,24.7,,,,,
,2.00,1485,592.7,396.4,52.1,1.60,396.4,999.6,1173.0,29.4,,,,,
,2.80,1879,867.4,361.1,95.5,2.40,404.3,999.6,1224.0,85.5,,,,,
,3.60,2506,879.2,506.3,95.5,3.20,478.9,999.6,1275.0,100.0,,,,,
,4.40,2506,879.2,506.3,95.5,4.00,514.2,999.6,1458.6,100.0,,,,,
,5.20,2691,879.2,518.1,95.5,4.80,514.2,999.6,1468.8,100.0,,,,,
,6.00,2877,879.2,525.9,95.5,5.60,522.0,999.6,1509.6,100.0,,,,,
,6.80,3086,879.2,537.7,95.5,6.40,533.8,999.6,1550.4,100.0,,,,,
,7.60,3318,879.2,549.5,95.5,7.20,541.6,999.6,1621.8,100.0,,,,,
,8.40,3503,879.2,549.5,95.5,8.00,553.4,999.6,1683.0,100.0,,,,,
,9.20,3712,879.2,545.6,95.5,8.80,549.5,999.6,1713.6,100.0,,,,,
,10.00,3898,879.2,541.6,95.5,9.60,545.6,999.6,1744.2,100.0,,,,,
,10.80,3016,879.2,592.7,95.5,10.40,549.5,999.6,1764.6,100.0,,,,,


edit. kuulin audifinnsiltä juttua, että ilmeisesti on kopiomaffejakin boschin leimoilla liikkeellä.

Tää tuli Startaxilta.
Mitenhän kopion erottaa aidosta?

Olisko kellään lainata varmasti toimivaa testiin Tampereen seudulla sopivaa korvausta vastaan?

coltti
-
Viestit: 19
Liittynyt: 1.4.2012 18:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja coltti » 30.10.2014 16:22

Tuli tulpattua EGR varmuuden välttämiseksi. Aikaisemmin oli vaan alipainekellon letku tulpattu...

Huomasin myös, että n. 80% kaasulla ilmamassa kiipeää n. 600mg/str ja painetta tulee imusarjaan 1900mBar.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 30.10.2014 18:44

Onko vuotoja maffin ja turbon välissä? Katti tukossa?

coltti
-
Viestit: 19
Liittynyt: 1.4.2012 18:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja coltti » 31.10.2014 17:35

Katit tyhjennetty, olivat vähän tukossa.

Syöttöennakkoa säädetty 2astetta myöhäisemmälle, nyt 1.2ast ATDC.

Ruuvasin myös turbon alipainekellon tankoa n. 2mm kireämmälle, nyt tanko on tyhjäkäynnillä rajoitinta vasten.

Laitoin myös n. 3dl 2T öljyä tankkiin tankkauksen yhteydessä.


Tilanne parantui vähän, mutta ei edelleenkään saa sitä ilmamäärää mitä pitäisi.
Nyt parhaimmillaan n. 700. Pyyntö 850mg/str.
painetta imusarjassa n. 2100mBar.

Kulutuskin taisi tipahtaa n. litralla.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 1.11.2014 15:40

Tarkaste ne imuvuodot.

coltti
-
Viestit: 19
Liittynyt: 1.4.2012 18:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja coltti » 1.11.2014 15:49

Imuputki on 100% ehjä.

Yksi painepuolen kiristin oli löysällä. Katsotaan vaikuttaako, tuskin...

coltti
-
Viestit: 19
Liittynyt: 1.4.2012 18:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja coltti » 4.11.2014 19:31

Tämä homma on ainaki näillänäkymin kunnossa.

Ilmamassat on edelleen maksimissaan n. 700mg/str, ruiskutusmäärä max 42mg/str.
Kulkee siihen malliin kattien tyhjennyksen jälkeen, miten 150hp automaatille sopii olettaa.
Softagurujen mielestä ruiskutusmäärä vastaa vakiotehoa ja ilmamääräkin (jos todellinen, riittää polttamaan sen)

Kiitti kaikille auttajille!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa