Passat B4 1996 yleistä.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

Passat B4 1996 yleistä.

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 23.10.2014 18:33

Noh, tein nyt yhden isomman aihekokonaisuuden että jatkuvat erillistopicit loppuu. Eli 1.8 bensa ja käyttöautoksi kovaan ajoon tuli. Kaikennököistä pientä on joten kiva olis jos sais vastauksia pieniin kysymyksiin :D



Muutama ajankohtainen nyt mielessä:

Termostaatti. Lämpiää maantiellä 80asteeseen ja pysyy siinä, saattaa olla vähän allekkin. Lämpimänä 10-15min tyhjäkäynnillä nousee 90 asteeseen ja jää siihen, flekti käynnistyy.

Toimiiko termostaatti normaalisti? Uuden jo hankin mutta nykyään kun termarienkin laatu on nykyään mitä on niin en viittis turhaan vaihtaa.



Kierroslukumittari näyttää kokoajan 2500rpm heti startin jälkeen eikä muutu miksikään, näissähän mittarivikoja ollut mutta voiko tuota korjata vai annanko olla? Mittaristo on varmaan paremmasta mallista kun maf2 tms lukee digitaalokellon luona. Muut mittarit ja valot kyllä toimii.



Takapäässä kolkattaa töyssyissä, iskari taikka pusla? Onko noissa jotain tyyppiä? Pakkaset kun laskee niin menen tutkimaan mutta iskari ei ainakaan näyttänyt vuotaneen mitään.

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 23.10.2014 21:28

Toimiiko termostaatti normaalisti? Uuden jo hankin mutta nykyään kun termarienkin laatu on nykyään mitä on niin en viittis turhaan vaihtaa.

Normaali lämpötila ajossa kuuluisi 90 astetta. Alkuperäinen termostaatti on varma valinta.

Takapäässä kolkattaa töyssyissä, iskari taikka pusla? Onko noissa jotain tyyppiä? Pakkaset kun laskee niin menen tutkimaan mutta iskari ei ainakaan näyttänyt vuotaneen mitään.


Rouvan Pasuunassa coilien asentaja oli jättänyt iskareista pois prikat (8) ja asentanut ylälautasen suoraan iskarin varressa olevan sokan (5) päälle.
Paketti on pysynyt kasassa ilmeisesti pari (?) vuotta, nyt toinen sokista antautui ja iskari alkoi liikkua ylälautasen läpi. Tuloksena tolkuton kolina vaikka iskunvaimennin ei paljoa päässytkään liikkumaan. Tolpat piti purkaa ennen kuin tuo puute löytyi. Päälle päin niissä ei ollut mitään vikaa.

Kannattaa myös teskata onko iskarin alapään pultti kiristetty. Löysällä ollessaan saa aikaan huomattavan kolinan.

Kuva

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 23.10.2014 22:35

Okei kiitos!

Flekti kumminkin lähtee pauhamaan kun mittari näyttää 90astetta, onko lämpöanturissa joku käsittämätön vika vai miten se on mahdollista jos normaalilämpötila ajossa 90ast vai pauhaako flekti silloinkin?

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 24.10.2014 20:55

Lämppärin letkussa tulipellin puolessako se ilmausreikä on vai lohkon?


Vaihoin termarin ja loppu lämmön tulo sisälle. Oon puristellu letkuja ja raotellu kennon letkuja mut ei. Otin toisen kennon letkun vallan irti niin eihän siellä vesi kierrä, vähän noroa valutti vaan.

Kone lämpee muuten normaalisti eikä lämmöt heilu.

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 29.10.2014 22:02

Nyt termari pelaa ja lämmöt 90 astetta.


Lootan sisältä kuuluu pientä rahinan omaista kolkatusta, kytkipolkimen kun painaa pohjaan niin hiljenee. Painelaakeri lie menossa?


Korjausoppaankin hankein mutta aikaympärpyörä, ei silti taida mahdoton homma tuo vaihteiston irrotus olla?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 30.10.2014 8:54

Painelaakerin ääni kuuluu poljin painettuna.

Ääni kuuluu laatikosta. Tarkasta/öljyt.

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 30.10.2014 21:11

Niinno toisaalta näin kyllä..


Pahiten "rolahtaa" kun poljin on melkein irti eli mielestäni se voisi olla painelaakeri kun kytkin ottaa muutenkin aika lopussa.


Rolina kuuluu koneen puolelta.


Jos se nyt tulee laatikosta ja on öljyt ok niin kuinka sitkeitä nämä volkkarin lootat on? Fordin pirusti hakkaavalla ja louskuttavallla lootalla olen uskaltanut ajaa.


Tällä lootalla tiettävästi yli 400tkm kilometriä takana jos ei ole välillä vaihdettu.

Sinänsä pelottaa kun ääni alkoi yhtäkkiä, ei tosin ole vielä hirveän kova.

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 31.10.2014 7:43

Vaihda ensin ne öljyt. Jos ei ääni häviä, voi alkaa kurkistelemaan sinne kytkimen puolelle.
Kuulostaisi että kytkin alkaa olla vaihtokunnossa jos kerran ottaa vasta ylhäällä.
Meidän huushollin 350 tkm kelatussa kutos-Pasuunassa kytkin piti ulahduksen sopivasti paikaltaan lähdettäessä. Painelaakeri oli vaihtokunnossa: käsissä pyöritellen pyöri "rohisten" ja asetelma oli tahkonnut laakerin vastinpintaan uran. Muuten painelaakeri ei ääntänyt mitenkään.

Onkos 1.8:ssa 02A-laatikko = vaihteensiirto vaijereilla? Vaijeri- vai nestetoiminen kytkin?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 31.10.2014 10:20

On 02A.

tomipee
-
Viestit: 47
Liittynyt: 2.2.2011 20:23

ViestiKirjoittaja tomipee » 31.10.2014 14:56

Meneekö 94 passat sedanin ja 96 a4 farkun iskarit ristiin? Etuvetoja molemmat

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 31.10.2014 15:52

Nestekytkin juu, nyt öljyt haettu. Huomenna vaihdan.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 31.10.2014 18:35

tomipee: Ei mene, ihan erilainen pyöräntuenta kummassakin autossa.

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 1.11.2014 17:56

Nyt ollut pikkupakkasta, ei ole kuulunut ääntä. Ajoin lootan lämpeeks ja löin sisään gl4 mineraaliölpät.

Ei oo ääniä kuulunut, joku 40km tänään ajelin ja kuulostelin aina sillon tällöin.


Aika ruskeeta oli vanha öljy mutta tuskin se oli siellä uudesta ollut.

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 7.11.2014 19:10

Ohjekirjan mukaan ennakkoon ei sovi koskea eikä tarkastaa lampulla, miten on?


95:lla nakuttaa lievästi kun matalemmilla kierroksilla nelosella/vitosella kiihdyttää, jakajaa vaan vähän kääntämään että hieman myöhästyy?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 7.11.2014 20:29

Voi sitä säätää. Foorumilla jossain ohjeet.

Tai tankkaat 98:sia. Rahallista säästöä ei juuri ole.

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 12.12.2014 18:18

Vaihdoin kumilaipan ja alipaineletkut. Putsasin myös kaiken.

Ollut ennen siis mahd ajonestovikaa kun välillä joutuu 1-4 kertaa starttaamaan kun hörähtää vaan. Nyt tekee jo aika usein, melkein joka kerta.

Lisänä se että kylmänä saattaa kerran stumpata kun lähtee liikkeelle. Myös tyhjäkäynti välillä käy matalla. Välillä taas starttaus on kuin huonolla kaasarilla, paron sekunnin sahaus ja pikkuhiljaa hytkähtää käyntiin.


Myös pakoputkessa puentä turinaa, motti tärähtelee kun kaasua antaa ihan kuin hienoista sytytysongelmaa.


Montako vikaa? Tyhjäkäyntimoottorin piikkiin en laittas kaikkea. Tulpat uudet ym.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 28 vierailijaa