Passat 2.5tdi V6 tehoton
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 2.5tdi V6 tehoton
1999 Passat Variant Tiptronic.
Juuri tehty nokka ja kansiremontti ja käytetty asianmukaisia ajoitustyökaluja.
Perusennakkoa ei ole säädetty, kuin vähän sinnepäin, mutta se taitaakin säätyä automaattisesti heti sopivaksi kun moottori käy? Siis jos vaan on säätöarvojen rajoissa.
Starttaa aika pitkään, varsinkin kylmänä. Lämpösenä lähtee heti käyntiin, jos irroittaa lämpöanturin liittimen konehuoneesta, muuten joutuu pari sekuntia starttaamaan.
Ostin auton siis konevikaisena, eikä ole mitään vertailukohtaa miten tälläisen pitäisi kulkea vakiona 150hplla, mutta laiskalta tuntuu.
Joutuu kierrättämään, että kiihtyy järkevästi. Tosin normaalissa kruisailussa menee ihan riittävästi pintakaasullakin.
Reilun satasen vauhdissa ei jaksa vitosvaihteella kiihtyä ylämäkeen.
Eikä kyllä kickdownillakaan tolla uskalla lähteä ohitukseen.
Kylmänä tuntuu ainakin alakierroksilla olevan ehkä hitusen enempi potkua.
N75 toimii ainakin jotenkin, moottori käynnissä kun ottaa liittimen irti, ahtimen siipien säätötanko palautuu ala-asentoon. Liitin kytkettynä tanko on lähellä yläasentoaan.
Minkälaisia vinkkejä tulee mieleen, mistä kannattaisi mahdollista syytä laiskuuteen lähteä etsimään?
Vaihteisto vaihtaa sulavasti ja tuntuu muutenkin toimivan, mutta on aika hidas toiminnaltaan.
Juuri tehty nokka ja kansiremontti ja käytetty asianmukaisia ajoitustyökaluja.
Perusennakkoa ei ole säädetty, kuin vähän sinnepäin, mutta se taitaakin säätyä automaattisesti heti sopivaksi kun moottori käy? Siis jos vaan on säätöarvojen rajoissa.
Starttaa aika pitkään, varsinkin kylmänä. Lämpösenä lähtee heti käyntiin, jos irroittaa lämpöanturin liittimen konehuoneesta, muuten joutuu pari sekuntia starttaamaan.
Ostin auton siis konevikaisena, eikä ole mitään vertailukohtaa miten tälläisen pitäisi kulkea vakiona 150hplla, mutta laiskalta tuntuu.
Joutuu kierrättämään, että kiihtyy järkevästi. Tosin normaalissa kruisailussa menee ihan riittävästi pintakaasullakin.
Reilun satasen vauhdissa ei jaksa vitosvaihteella kiihtyä ylämäkeen.
Eikä kyllä kickdownillakaan tolla uskalla lähteä ohitukseen.
Kylmänä tuntuu ainakin alakierroksilla olevan ehkä hitusen enempi potkua.
N75 toimii ainakin jotenkin, moottori käynnissä kun ottaa liittimen irti, ahtimen siipien säätötanko palautuu ala-asentoon. Liitin kytkettynä tanko on lähellä yläasentoaan.
Minkälaisia vinkkejä tulee mieleen, mistä kannattaisi mahdollista syytä laiskuuteen lähteä etsimään?
Vaihteisto vaihtaa sulavasti ja tuntuu muutenkin toimivan, mutta on aika hidas toiminnaltaan.
Uusi aito Boschin maffi laitettu, ei vaikutusta tilanteeseen.
Perusennakon säädin kohilleen, se pikkusen toi lisää ilmamäärää, mutta edelleen hengaa reilussa 500mg/str.
Onkohan tästä nyt sitten pakoputki tukossa?
Tässä vähän logia vag-comista:
Time RPM Maf Maf Mbar Mbar throttle
spec act atmo intake
,0.40,1462,321.8,392.5,15.0,0.00,392.5,999.6,1162.8,23.5,,,,,
,1.20,1462,345.4,392.5,15.0,0.80,388.6,999.6,1162.8,24.7,,,,,
,2.00,1485,592.7,396.4,52.1,1.60,396.4,999.6,1173.0,29.4,,,,,
,2.80,1879,867.4,361.1,95.5,2.40,404.3,999.6,1224.0,85.5,,,,,
,3.60,2506,879.2,506.3,95.5,3.20,478.9,999.6,1275.0,100.0,,,,,
,4.40,2506,879.2,506.3,95.5,4.00,514.2,999.6,1458.6,100.0,,,,,
,5.20,2691,879.2,518.1,95.5,4.80,514.2,999.6,1468.8,100.0,,,,,
,6.00,2877,879.2,525.9,95.5,5.60,522.0,999.6,1509.6,100.0,,,,,
,6.80,3086,879.2,537.7,95.5,6.40,533.8,999.6,1550.4,100.0,,,,,
,7.60,3318,879.2,549.5,95.5,7.20,541.6,999.6,1621.8,100.0,,,,,
,8.40,3503,879.2,549.5,95.5,8.00,553.4,999.6,1683.0,100.0,,,,,
,9.20,3712,879.2,545.6,95.5,8.80,549.5,999.6,1713.6,100.0,,,,,
,10.00,3898,879.2,541.6,95.5,9.60,545.6,999.6,1744.2,100.0,,,,,
,10.80,3016,879.2,592.7,95.5,10.40,549.5,999.6,1764.6,100.0,,,,,
edit. kuulin audifinnsiltä juttua, että ilmeisesti on kopiomaffejakin boschin leimoilla liikkeellä.
Tää tuli Startaxilta.
Mitenhän kopion erottaa aidosta?
Olisko kellään lainata varmasti toimivaa testiin Tampereen seudulla sopivaa korvausta vastaan?
Perusennakon säädin kohilleen, se pikkusen toi lisää ilmamäärää, mutta edelleen hengaa reilussa 500mg/str.
Onkohan tästä nyt sitten pakoputki tukossa?
Tässä vähän logia vag-comista:
Time RPM Maf Maf Mbar Mbar throttle
spec act atmo intake
,0.40,1462,321.8,392.5,15.0,0.00,392.5,999.6,1162.8,23.5,,,,,
,1.20,1462,345.4,392.5,15.0,0.80,388.6,999.6,1162.8,24.7,,,,,
,2.00,1485,592.7,396.4,52.1,1.60,396.4,999.6,1173.0,29.4,,,,,
,2.80,1879,867.4,361.1,95.5,2.40,404.3,999.6,1224.0,85.5,,,,,
,3.60,2506,879.2,506.3,95.5,3.20,478.9,999.6,1275.0,100.0,,,,,
,4.40,2506,879.2,506.3,95.5,4.00,514.2,999.6,1458.6,100.0,,,,,
,5.20,2691,879.2,518.1,95.5,4.80,514.2,999.6,1468.8,100.0,,,,,
,6.00,2877,879.2,525.9,95.5,5.60,522.0,999.6,1509.6,100.0,,,,,
,6.80,3086,879.2,537.7,95.5,6.40,533.8,999.6,1550.4,100.0,,,,,
,7.60,3318,879.2,549.5,95.5,7.20,541.6,999.6,1621.8,100.0,,,,,
,8.40,3503,879.2,549.5,95.5,8.00,553.4,999.6,1683.0,100.0,,,,,
,9.20,3712,879.2,545.6,95.5,8.80,549.5,999.6,1713.6,100.0,,,,,
,10.00,3898,879.2,541.6,95.5,9.60,545.6,999.6,1744.2,100.0,,,,,
,10.80,3016,879.2,592.7,95.5,10.40,549.5,999.6,1764.6,100.0,,,,,
edit. kuulin audifinnsiltä juttua, että ilmeisesti on kopiomaffejakin boschin leimoilla liikkeellä.
Tää tuli Startaxilta.
Mitenhän kopion erottaa aidosta?
Olisko kellään lainata varmasti toimivaa testiin Tampereen seudulla sopivaa korvausta vastaan?
Katit tyhjennetty, olivat vähän tukossa.
Syöttöennakkoa säädetty 2astetta myöhäisemmälle, nyt 1.2ast ATDC.
Ruuvasin myös turbon alipainekellon tankoa n. 2mm kireämmälle, nyt tanko on tyhjäkäynnillä rajoitinta vasten.
Laitoin myös n. 3dl 2T öljyä tankkiin tankkauksen yhteydessä.
Tilanne parantui vähän, mutta ei edelleenkään saa sitä ilmamäärää mitä pitäisi.
Nyt parhaimmillaan n. 700. Pyyntö 850mg/str.
painetta imusarjassa n. 2100mBar.
Kulutuskin taisi tipahtaa n. litralla.
Syöttöennakkoa säädetty 2astetta myöhäisemmälle, nyt 1.2ast ATDC.
Ruuvasin myös turbon alipainekellon tankoa n. 2mm kireämmälle, nyt tanko on tyhjäkäynnillä rajoitinta vasten.
Laitoin myös n. 3dl 2T öljyä tankkiin tankkauksen yhteydessä.
Tilanne parantui vähän, mutta ei edelleenkään saa sitä ilmamäärää mitä pitäisi.
Nyt parhaimmillaan n. 700. Pyyntö 850mg/str.
painetta imusarjassa n. 2100mBar.
Kulutuskin taisi tipahtaa n. litralla.
Tämä homma on ainaki näillänäkymin kunnossa.
Ilmamassat on edelleen maksimissaan n. 700mg/str, ruiskutusmäärä max 42mg/str.
Kulkee siihen malliin kattien tyhjennyksen jälkeen, miten 150hp automaatille sopii olettaa.
Softagurujen mielestä ruiskutusmäärä vastaa vakiotehoa ja ilmamääräkin (jos todellinen, riittää polttamaan sen)
Kiitti kaikille auttajille!
Ilmamassat on edelleen maksimissaan n. 700mg/str, ruiskutusmäärä max 42mg/str.
Kulkee siihen malliin kattien tyhjennyksen jälkeen, miten 150hp automaatille sopii olettaa.
Softagurujen mielestä ruiskutusmäärä vastaa vakiotehoa ja ilmamääräkin (jos todellinen, riittää polttamaan sen)
Kiitti kaikille auttajille!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa