Ohjausyksikkö näkyi olevan 7H0 937 086, eli se pitäisi ilmeisesti vaihtaa johonkin väliltä 087-090. Lisäksi tietysti viiksi ja johdot.
Onko ohjausyksikön vaihto kuinka ihmeellinen operaatio? Merkkiliikkeen hommia, vai onnistuuko tehdä itse Vcds:n kanssa?
T5 -10 facelift vakionopeudensäätimen asennus
Valvoja: ffp jäsenet
Onnistuu vcds:llä. Vanhan koriohjaimen long coding kannattaa lukea ja copypaste ja syöttää sellaisenaan uuteen keskukseen. Uudesta ohjaimesta pitää mahdollinen varastotila poistaa. Tämän jälkeen kaukosäätimet pitää opettaa. Jos vilkut ei vilahda lukittaessa, niin koriohjain on resetoitava (sähköt pois noin 10 min).
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 4.11.2014 18:34
Hommasin 088 päätteisen, mutta vcds ei tunnu saavan yhteyttä ohjaimeen. Optionsin testin kautta tulee "can not ready". Jos koittaa katsoa ohjaimen tarkempia tietoja niin "No response from controller".
Alkuperäinen BCM paikallaan yhteys löytyy, joten kaapeli lienee kunnossa. Uusin vcds versio 14.10.0 käytössä.
Menikö Teemulla BCM heittämällä paikalleen ilman yhteysongelmia?
Alkuperäinen BCM paikallaan yhteys löytyy, joten kaapeli lienee kunnossa. Uusin vcds versio 14.10.0 käytössä.
Menikö Teemulla BCM heittämällä paikalleen ilman yhteysongelmia?
Viimeksi muokannut samu_, 10.11.2014 18:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 4.11.2014 18:34
Re: T5 -10 facelift vakionopeudensäätimen asennus
Asensin -10 facelift transporteriin slamitin myymän vakkarin johtosarjoineen. Kohtalaisen selkeä homma, mitä nyt johtojen kytkemisessä ahtaisiin paikkoihin oli hieman haasteita. Ja boksi piti vaihtaa 86 loppuisesta 89 loppuiseen.
Tein koodauksen tämän ohjeen mukaan: http://www.team-bhp.com/forum/diy-do-yourself/169586-vw-polo-diy-upgrading-bcm-body-control-module.html ja avainten kauko-ohjauksenkin sain toimimaan. Tosin poiketen ohjeesta kohtaan "new value" ei tarvinnut syöttää mitään numeroa, ainoastaan painaa test jonka jälkeen painettiin virtalukossa olevan avaimen nappia ja sitten save. Ja sama toiselle avaimelle.
Nyt tuntuisi muuten toimivan kaikki, mutta sisävalaistus ei toimi kabiinissa eikä kontissa. Ei kytkimistä, eikä ovia avatessa. Onko ajatuksia mistä tämä johtuisi? Jokin asetus pielessä vielä vai tarvitseeko jonkun sopeutuksen? Jo ennen vakkarin asennusta kuskin oven avauksesta valot eivät ole syttyneet, mutta muista ovista toimi kyllä. Varmaan johto poikki tj. Voiko tämä vaikuttaa nyt sopeutukseen?
Ja nyt kun tarkemmin tutkin niin löytyihän sieltä koodi:
03080 - Activation for interior lights
006 - Short to Plus
Freeze Frame:
Fault Status: 01100110
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 148
Mileage: 80671 km
Time Indication: 0
Date: 2011.14.02
Time: 00:04:02
Tein koodauksen tämän ohjeen mukaan: http://www.team-bhp.com/forum/diy-do-yourself/169586-vw-polo-diy-upgrading-bcm-body-control-module.html ja avainten kauko-ohjauksenkin sain toimimaan. Tosin poiketen ohjeesta kohtaan "new value" ei tarvinnut syöttää mitään numeroa, ainoastaan painaa test jonka jälkeen painettiin virtalukossa olevan avaimen nappia ja sitten save. Ja sama toiselle avaimelle.
Nyt tuntuisi muuten toimivan kaikki, mutta sisävalaistus ei toimi kabiinissa eikä kontissa. Ei kytkimistä, eikä ovia avatessa. Onko ajatuksia mistä tämä johtuisi? Jokin asetus pielessä vielä vai tarvitseeko jonkun sopeutuksen? Jo ennen vakkarin asennusta kuskin oven avauksesta valot eivät ole syttyneet, mutta muista ovista toimi kyllä. Varmaan johto poikki tj. Voiko tämä vaikuttaa nyt sopeutukseen?
Ja nyt kun tarkemmin tutkin niin löytyihän sieltä koodi:
03080 - Activation for interior lights
006 - Short to Plus
Freeze Frame:
Fault Status: 01100110
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 148
Mileage: 80671 km
Time Indication: 0
Date: 2011.14.02
Time: 00:04:02
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 35 vierailijaa