Siirtopumppu

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

-98 ahu
-
Viestit: 11
Liittynyt: 4.8.2006 9:32

Siirtopumppu

ViestiKirjoittaja -98 ahu » 5.5.2007 21:30

onko kokemuksia jälkiasennus siirtopumpuista jakajapumpulliseen tdi koneeseen, eli onko mitään käytännön hyötyä?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 5.5.2007 21:55

riippuu aika paljon siitä mitä muuta on tehty

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 5.5.2007 22:14

No jos kuvitellaan että aikalailla kaikki on tehty, tehotavotteet on jotain älytöntä ja koneena ei olekaan tdi vaan pelkkä td :D

turbo
-
Viestit: 254
Liittynyt: 23.7.2003 16:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja turbo » 6.5.2007 1:52

Ainakin se apu on mulla hiluxissa ollu että enää ei hörpi ilmaa vaikka vähän rajumminkin kiihdyttelee vajaalla tankilla. Vakio systeemeillä kun htaisi ilmaa välillä vaikka oli yli puolitankillista. Toki pelkkä siirtopumppu ei tuohon auta van konetilassa on noin 2 litran keräilysäiliö, josta menee putki suodattimen läpi pumpulle ja pumpulta paluu keräilysäiliöön ja sen yläreunasta takaisin tankkiin. Lopuista vaikutuksista ei voi varmaksisanoa, mutta hivenen yläkierroksilla tuntuis vetävän paremmin (persdyno voi kertoa väärin) Kyllä sillä jotain vaikutusta luulis oleva myös tdi koneissa.

Suosittelen käyttämään mahdollisimman suuri tuottoista pumppua, niin pysyy keräily säiliössä riittävä kierto eikä se lämpene turhaan. Itse käytän k-jetronic pumppua.

-98 ahu
-
Viestit: 11
Liittynyt: 4.8.2006 9:32

ViestiKirjoittaja -98 ahu » 6.5.2007 8:08

koneteho +180 hv. tdi clubilla tuntuvat pitävän "melkein" välttämättömänä

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 6.5.2007 12:56

Kyllä se vähän auttaa jopa 11mm pumpun kanssa. Kovilla kierroksilla kotelonpaineet eivät tipu niin rankasti minkä johdosta ajoituksetkin pysyvät aavistuksen paremmin pyydetyissä. IISOOLLA pumpulla tuosta on jo senkinverran apua vielä tuon kotelonpaineen lisäksi että pää ei pääse pyörimään niin herkästi kuivana eli käytännössä ilman voitelua. Toivottavasti auttaa ainakin tässä omassani :D Cummins miehet tuppaavat sitten käyttämään vähän kovempiakin paineita noissa siirtopumpuissaan. Amerikan ukkojen suosittelema paine on 6-8PSI eli about 0.5bar. Oma pumppuni taitaa olla aika liki 1bar tuottava Facet. Ei ole ainakaan vielä aiheuttanut ongelmia, ja pumpun aukaisun jälkeenkin ilmaaminen oli mukavan helppoa kun tuo pumppu hoiti senkin riesan.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 6.5.2007 17:44

Omassa Bilteman siirtopumppu (laatu suorastaan tihkuu siitä). :)

Pitää 0,1bar jatkuvaa ja laskennallisesti riittää useimmille sovelluksille...

Olisko hinta ollut jotain 20-30e.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 6.5.2007 22:19

Mulla on pumpparissa 1.5bar ennen esipainepumppua nokka-akselin päässä.

Vakiosta en tiedä, mutta eipä enää lopu soppa kesken.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 6.5.2007 22:21

Pumppareissa tuo ei sotke millään tavalla ennakko niin kuin jakajallisissa

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 15.5.2007 14:10

LTR, mihin kohtaan sinulla on tuo pumppu sijoitettu? Ajattelin, että ulkoista siirtopumppua voisi kokeilla omaan autoon kun noita ongelmia tuppaa olemaan. Josko sitten edes jotain selviäisi. Nuo Bilteman pumput ovat suorastaan houkuttelevan halpoja ;)

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 19.5.2007 13:14

Se on suodattimen jälkeen/ löpöjäähdyttimen välissä ja paineensäätimen läpi, josta paluu suodattimeen. Pumppuna wallbro.

vw-racing
-
Viestit: 215
Liittynyt: 19.4.2004 12:06

ViestiKirjoittaja vw-racing » 25.10.2014 13:19

Olisko apuja mihin tällainen ulkoinen siirtopumppu kannattaa sijoittaa ja johdotukset miten vedetään tältä pumpulta?
10mm sisähalkaisijaltaan olevaa letkua ajattelin käyttää. Tarviikos naftan suodatinta muuttaa vai kelpaako vakio suodatin? Entä muut muutokset pa puolella?
Pumppu on 12mm boschin päällä ja nokkalevy jyrkempi.
Jotkut puhuu mersupuolella käyttävänsä holleyn siirtopumppua.. olisko muita hyviä ja edukkaita?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa