3b passat taka auraus

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Jo-c
-
Viestit: 211
Liittynyt: 2.12.2007 16:53

3b passat taka auraus

ViestiKirjoittaja Jo-c » 24.10.2014 18:11

Asia on ärsyttänyt itseäni jo kauan enkä ole vielä jaksanut alkaa tekee mitää asian suhteen, mutta nyt alkaa piisaamaan tuo renkaiden ostelu.

eli millä tyylillä porukka on saanut vajaa vetoisista taka aurauksen säädettyä.
itsellä on kokonais auraus lahjakkaat 26mm.

shimmi paloilla vois olla mut onhan sekin aina vähän viritys, mutta mistähän voisi saada kyseisiä paloja vai pitääkö mennä sorvarin juttusille? vaihtoehtona vois olla taka-akselin vääntäminen mutta viritys kyllä sekin.

itsellä on mahdollisuus katsoa arvoja kun on laitteet työmaalla, niin helpottaisi asiaa kummasti, eikä tarvii aina muutoksen jälkeen mennä tarkastuttaa asiaa jonnekkkin.

olen enemmän kuin kiitollinen jos joku kertoisi näkemyksiään asiaan tai jos on asiasta kokemusta niin kuulen mielellään.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.10.2014 18:33

Miten olis suora akseli purkuautosta? Ei luulis mahdottomia maksavan.

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 24.10.2014 18:56

Mulla on ylimääräinen pari navan taakke tulevia shimmilevyjä millä saa säädettyä aurausta ja camberia. 35e postitettuna, jos kiinnostaa laita yv.

Jo-c
-
Viestit: 211
Liittynyt: 2.12.2007 16:53

ViestiKirjoittaja Jo-c » 24.10.2014 19:36

Olen vaihtanut akselin jo kerran. Ja kolmas olis odottamassa jos haluaa asentaa.

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero P » 24.10.2014 20:47

Miten olis suora akseli purkuautosta? Ei luulis mahdottomia maksavan.

Vaikka akseli olisikin suora, niin madallettaessa tuon kottikärri akselin negatiivinen camber alkaa muuttua auraukseksi. Mitä enemmän madallusta, sitä enemmän auraus lisääntyy.

vaihtoehtona vois olla taka-akselin vääntäminen mutta viritys kyllä sekin.

Velipoijan 3BG kärsi myös tuosta liiallisesta aurauksesta taka-akselilla ja siitä kulmat oikaistiin juurikin vääntämällä. Hyvin on tuntunut kestävän, eikä taka-renkaat ole enää kuluneet normaalia enempää.
Sokkonahan tuota ei voi tehä vaan auto pitää olla suuntauslaitteissa kiinni.
Homma onnistuu ainakin tuolla --> http://www.fonecta.fi/yritykset/Kauhava ... halummukka

Jo-c
-
Viestit: 211
Liittynyt: 2.12.2007 16:53

ViestiKirjoittaja Jo-c » 24.10.2014 20:55

Juurikin näin. Tämä oli tiedossa.

miten väänsitte?
annoitteko lämpöä?
taitoitteko putkista vai siittä keski v- palkista?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.10.2014 21:40

Jaa, mää oletin että akseli olis kolhittu...

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero P » 24.10.2014 21:56

^^En tiedä mistä kohtaa Vähälummukka sitä väänti. Mut veikkaisin et putkien päistä, koska keskeltä taivuttaminen saattaas vaikuttaa kiertojäykkyyteen.
Sen tiedän et ilman lämmitystä se on väännetty.
Lämmittäminen ei muistaakseni ollut suositeltavaa.

Jo-c
-
Viestit: 211
Liittynyt: 2.12.2007 16:53

ViestiKirjoittaja Jo-c » 26.10.2014 7:17

Joo tuo lämmittäminen voi heikentää tuon akselin ominaisuuksia. Mut kai Se on vain koitettava vääntää putkien päistä jollain tyylillä. Hyvin kyllä näkee omasta akselista että on ollu jäykkä alusta kun Se keski v-palkki on alkanut "aukeamaan".

paljonkohan tuolla^^ maksaa tuo operaatio, onko tietoa.?
tosin on hieman pitkä matka lähtee tästä jkl vierestä sinne sen takia ajelee.

just eilen tein eteen täydellisen nivel jumpan ja samalla nostin autoa sen verran että on suunnille -50mm madallus niin takaa kokonaisauraus vieläkin 12.6mm.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 81 vierailijaa