T4 2.5tdi 75kw kytkimen korvaus valeon kiinteäl vauhtiksella

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Tombo
-
Viestit: 7
Liittynyt: 25.8.2010 7:19

T4 2.5tdi 75kw kytkimen korvaus valeon kiinteäl vauhtiksella

ViestiKirjoittaja Tombo » 25.8.2010 7:28

Eli kyseiseen autoon kytkin remontti edessä, ja ajattelin kysellä että löytyykö täällä kellään kokemusta kyseisellä valeon kiinteällä vauhtipyörä/kytkin paketilla korvaamisesta kokemusta. Tamgears ruvennut myymään niitä vajaan viidensadan euron hintaan, et mielestäni ei paha hinta jos sillä paketilla vaan jotain tekee. Alkaa olemaan orkkis kytkin niin pirun jäykkä ettei jaksa enää polke sitä, eikä se kaksoismassan ravistelu ja jyrnytyskään niin mukavaa ole.

sepi86
-
Viestit: 192
Liittynyt: 20.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja sepi86 » 25.8.2010 8:34

samaa topiccia lainatakseni kiinnostaisi, että miten käyttäytyy kiinteä vp verrattuna 2-massaan? Kannattaako aatella edes vaihtamista kiinteään, jos teho tavoitteet olisi alle 200 pollee. Ja samasta autosta kyse.

Tombo
-
Viestit: 7
Liittynyt: 25.8.2010 7:19

ViestiKirjoittaja Tombo » 25.8.2010 8:54

Omassa autossa perus karalan softaus 130 heppaa, ja noilla tehoilla kun yrittää esim vitosella kahdeksan kympin vauhdista kiihdyttää rajummin niin rupee kaksoismassa vauhtis jyristämään...en tiiä sit onko se rikki vai eikö se vaan kestä sitä ehjänäkään? Ja sitä tässä itekkin emmin että miten se kiinteä siellä toimii. Jos tietäis ettei se täristele ja kytkin kevyt ja hyvä tuntoinen, niin siitä heti kaupat tekisin...aika kallista ja työlästä vaan kokeilla jollei toimikkaan!

igge
-
Viestit: 73
Liittynyt: 31.8.2006 13:11

ViestiKirjoittaja igge » 25.8.2010 9:27

tuo tamgearsin kiinteä paketti tulee mulle seuraavassa remontissa. Vihdoinkin tullut myyntiin paketti jonka luvataan käyvän suorilla paikalleen . Pari vuotta sitten kyselin suomen läpi , niin jotain shimmejä sun muita sovitteita olis pitänyt laittaa . Jäi silloin patentit tekemättä , mutta nyt näyttää olevan asiat muuttunu

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 25.8.2010 13:43

Ei vag mutta 2l HDI koneeseen vaihdoin Valeon kiinteän vauhtipyörän kulahtaneen kaksoismassan tilalle ja pelkkää positiivista kokemusta. Ei minkään sortin ravisteluja tärinöitä havaittavissa, voi ajella joka paikassa pykälää isommalla vaihteella kuin ennen kun kaksoismassa ei tärryytä enää ja koneesta hävisi "soraäänetkin" ;)

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 25.8.2010 19:15

Itselle vaihdettiin juurikin tuo Valeon paketti (Valeo Kit 4P 835028) ja hyvin pelittää. Tamgearsilta tilasin.

Oli vanha kaksoismassa ja kytkin ottanut vähän "siipeensä". Ja en tiedä sitten oliko jo laatikkoa vähän vioittanut, kun nyt lievä sivuääni kuuluu sopivasti vedättäessä.

Ja on tosiaan bolt-on paketti. Itsekin kyselin aikaisemmin ja silloin ei ns. "tehdas" kiinteää ollut saatavilla, olisi pitänyt 2.4:n vauhtipyörästä rakennella.

Suositttelen kyllä kyseistä pakettia. Itselläkin kytkin keveni huomattavasti, ei meinannut osata lähteä ajamaan kun oli niin kevyt ....

Ja paikallinen Laakkonen vaihtotyön teki.

Samaa vikaa ja samainen softa + PP502 suuttimet,kuin Tombolla, ja reilun vuoden ajelin softa versiolla,josta rajoitettiin alavääntöjä jurinan/pohjaamisen takia, että ei ihan "räjähdä" kaksoismassa.

Nyt vielä täytyy tuo softa muokata noille suuttimille sopivaksi .... nyt tuppaa olemaan aikamoinen savukone ;-)

Tombo
-
Viestit: 7
Liittynyt: 25.8.2010 7:19

ViestiKirjoittaja Tombo » 25.8.2010 20:39

Saako kysyä mitä laakkonen otti paketin vaihdosta...täällä paikallinen liike pyysi 490€...

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 25.8.2010 22:14

N. 320 € teki vaihtotyö.
4 tuntia meni aikaa, työntekijä on "nopea" asentaja. Itse autoin sen verran että pohjapanssarin otin kotona valmiiksi pois ja laitoin itse takaisin.

Ensin oli arvioitu ajaksi 5~6 tuntia, mutta tosiaan tämä asentaja ei turhia tupakoinut,vaan homma tapahtui.

Ja paikallinen AD-korjaamo arvioi ajaksi suunnilleen saman eli 5~6 tuntia.

Tombo
-
Viestit: 7
Liittynyt: 25.8.2010 7:19

ViestiKirjoittaja Tombo » 26.8.2010 21:27

Tänään tuli sit tilattua tamgearsilta valeon kiinteel vauhtiksel oleva kytkin paketti ja odotus valtava...toivotaan et sais ens viikol jo paikalle! Ei meinaa jalka enää kestä kauaa tota kytkimen painamista....on se meinaa niin prkleen jäykkä!

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 26.8.2010 21:48

niin ja painelaakeri työsylinteri kannattaa myös vaihtaa samalla kun auki on, sen otin kanssa tamgearsilta

ja tämmöinen paketti on tuo Valeon tekemä
http://www.tamgears.com/Volkswagen%20T4 ... %20711.JPG
Viimeksi muokannut selvesa, 27.8.2010 8:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sepi86
-
Viestit: 192
Liittynyt: 20.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja sepi86 » 26.8.2010 23:22

mitä meinasit TOMBO tuolla, että jalka ei kestä??? 2-massa vp ominaisuuksia pitemmän päälle?

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 27.8.2010 8:46

^varmaankin sitä, että nyt ehtoo puolella oleva 2-massa on muuttunut aika jäykäksi, voihan se jäykkyys tietysti johtua kuluneesta levystä / painelaakeri työsylinteristäkin.

Sama oli itselläkin että oli aikas jäykkä kytkin jo loppusellla ja kun tuo uusi paketti laitettiin,niin oli outoa lähteä liikenteeseen huollosta kun oli niin kevyt kytkin.

Tombo
-
Viestit: 7
Liittynyt: 25.8.2010 7:19

ViestiKirjoittaja Tombo » 27.8.2010 14:47

Juurikin tota...ite meinaan että se asetelma kautta levy niin kulunut, että asetelman jouset kääntyneet jo väärin päin ettei jousissa ole enää mitään vipu kulmaa\voimaa.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 27.8.2010 19:15

muistattehan kovia vauhtiksia vaihtaessa kaksoismassan tilalle että saattaa laatikko tykätä kipeää tuon vaihdon jälkeen kun ei ole tuota laatikkoa tehty kovan vauhtiksen kaveriksi

Tombo
-
Viestit: 7
Liittynyt: 25.8.2010 7:19

ViestiKirjoittaja Tombo » 27.8.2010 22:44

Eerop asiaa hienosti ajattelee, mutta vielä vähemmän se aski tykkää rikkinäisestä kaksoismassa vauhtiksestä mikä jyristää pohjaan ja hakkaa ja kolkkaa ja värisee. Ja asiasta en täysin varma ole, mutta luulen ettei sitä vaihdelaatikkoa sen erikoisemmin ole tehty kuin kovallekkaan vauhtipyörälle, vaan vauhtipyörä tehty vaihteistoa paremmin suojelevaksi ja muutenkin paremmin kaikkia värinöitä ja sykäyksiä vaimentavaksi edellyttäen vaan sen olevan kunnossa. Kyllähän tässä kovassa paketissa kytkin levyn jouset vaimentaa myös joskaan ei ihan niin hyvin. Ja onhan toi hemmetin hyvä keksintö tuo kaksoismassavauhtis jos ne vaan kestäis. Tuskin monella tälläisellä tavallisella jantterilla kuin itsekin olen niin ole varaa alvariinsa ostella uusia tonnin vauhtipyöriä.

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 27.8.2010 23:35

Eiköhän se noiden kiinteiden vaihto kittien valmistaja ole asioita tutkinut ja kokeillut,että on saatu liki samat ominaisuudet kuin tuolla kaksoismassallakin. Muutenhan varmaan kaikkiin malleihin olisi kiinteä heti saatavilla ...

tässä valeon mainospuheita heidän paketista ja kovasti väittävät että samat ominaisuudet olisi kuin tuolla DMF:llä
http://www.valeoservice.com/html/united ... 9C0533FCA7

mutta kyllähän aina on mahdollista että rasittaa laatikkoa enemmän

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 28.8.2010 12:02

Kyllä se neloskoneissa laatikko kestääkin ihan hyvin tuon kovan vauhtiksen mutta vitoskoneisissa, mm. Volvot ja transportterit niin niissä taitaa särkyä lähinnä tyhjäkäynnillä nuo laatikot. Valonviejällä voisi olla tähän lisättävää kun on paljon asiasta tietoa. T5 portterissa olisi kestävä kaksoismassa.

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 28.8.2010 22:38

Eli vauhtis/kytkin-setin painelaakerin kanssa ja vaihtotyön sais yhteensä alle tonnilla. Tuota täytyy kyllä vakavasti harkita. Toistaiseksi kaksoismassa on kyllä pysynyt hyvin pelissä mukana noin 190 hepan kanssa. Sittenhän vois harkita lisätehon ja väännön ottamista. :-)

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 29.8.2010 17:09

Tullut noita lootia rikottua joo... :)

Vitosen kanssa tuntuis olevan ongelmia kevennetyn SMF:n kanssa. Tämä todettu omasta portterista ja kaverin -00 V70 2.5TDI:stä. Laatikot hajoavat tasakaasuajossa ja hyvin pienillä tehoilla/väännöillä. Lodjun kestoikä keskimäärin n. viikko...

Koska DMF ei ole vaihtoehto, niin seuraava setuppi on ylikevyillä kytkinkamppeilla (180mm 2-hiililevy kytkin / aluvauhtis) ja orkkista paremmalla dampperilla. Laatikko -hmm..- vahvistettu ja suorakytkyllä varustettu Lampolan toimesta.

Tuo Valeon taksisetti voi toimia ihan ok, kunhan ei mene sitä keventämään. Ei ole ihmekkään, jotta nuo lootat ei oikein värinöitä kestä, kun katsoo noita orkkislaatikon kytkentäpalikoita tarkemmin.

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 30.8.2010 10:46

^ näin vähän jo arvelinkin,että valonviejällä ei ihan "perus"settiä ole nuo palikat autoissa / autot yleensä olleet .. tai näin olen ollut täältä lukevinani / ymmärtäväni ... ;-)

itsellä ei ole tarkoitus alkaa keventelemään, ainoastaan tuo jurinan poisto,jonka kaksoismassa pohjatessaan aiheutti + perus ohjelman muutos, tai otetaan taas ohjelma oikein käyttöön,kun tuosta on pitänyt sen pohjaavan DMF:n takia rajoittaa alavääntöjä.

Niin eiköhän se jonkin matkaa kestä noilla setupeilla, ja jos leviää niin sitten leviää ... saahan vakiotkin rikki ...

Aikas lujahan tuo orkkis kaksoismassa/kytkin ollut, kun kuitenkin 360 tuhatta taksina ajettu + omaa ajoa n. 100 tuhatta ja ollut ilmeisesti piristetty kuitenkin lähes uudesta asti, ex-omistaja oli tuon softan päivittänyt(130hp/303nm).

... paljonkos valonviejällä tällä hetkellä noin nuo teho/vääntölukemat .... taitaa pyöriä ihan eri alueilla kuin mitä itse olen hakenut ....

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 30.8.2010 11:47

Eipä se T5:n kaksoismassakaan pidä enää vähän ajettuna yli 280hepan tehoja, uutena kestää kyllä n.580nm/2500rpm ja yli 350hp.. Jos sillä tiedolla nyt kukaan mitään tekee.

Katsotte vaan että jos sitä jousitusta ei ole vauhtiksessa niin sitten on kunnollinen levyssä. Kunhan nyt joku leikisti tappaa niitä värinöitä..

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 30.8.2010 19:46

Kaverin Volgaan rupes loota kestään, kun pisti orkkiskamat takaisin (DMF + kytkin) ja väännöt rajattiin 500Nm ja 2000-2600rpm rajattiin vieläkin alemmaksi. Tuntuuhan tuo toki laiskemmalta nyt, mutta vetää perheautoksi ok, eikä tekniikkamurheita enää ole. Huipputeho tuossa ~295hv.

Mikäli tollasen T5:sen DMF on noinkin hyvä, niin sellaista kannattaisi harkita. Ei ainakaan omassa ole pelkkä levyn jousitus auttanut SMF:n kanssa, vaan aina on loota ollut vainaa.

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 2.9.2010 19:54

Hetken jo ajattelin, että tuo Valeon setti olisi "lopullinen ratkaisu" jolla uskaltaisi kasvattaa väännön +400 Nm. Mutta teidän juttujen jälkeen en ole enää ollenkaan varma onko laatikko samaa mieltä. :-(

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 2.9.2010 20:17

Tolla omalla tuli aikoinaan ajeltua parikin vuotta ~500Nm väännöillä vakio DMF:llä ja asetelmalla. Levynä pienempi (215mm) sintteri. Kytkin ja loota toimi vallan mainiosti koko ajan, mutta pitihän tuo todella ikävää jurinaa kahen ja kolmentonnin kieppeillä. Oli pelko peräaukon ympärillä jotta hajoaisi, joten lähdin rakentamaan vahvempaa settiä ja siinä sivussa rupes lootatkin hajoamaan. Pitkäpiuhaselta kesti kauan keksiä syy lootien rikkoutumiseen, koska hajosivat aina ~satasen maantieajossa tasakaasulla... :(

igge
-
Viestit: 73
Liittynyt: 31.8.2006 13:11

ViestiKirjoittaja igge » 3.9.2010 6:18

olisko antaa koodia hyvälle kytkinlevylle vakio massapyörän kans acv:een perään. Tarttis enempi pitoa .

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 4.9.2010 1:26

^Eiköhän SRE:n kataloogista löydy sopeva sintteri.

... paljonkos valonviejällä tällä hetkellä noin nuo teho/vääntölukemat .... taitaa pyöriä ihan eri alueilla kuin mitä itse olen hakenut ....


0hv, 0Nm... :)

kk70
-
Viestit: 10
Liittynyt: 25.12.2009 13:15

ViestiKirjoittaja kk70 » 4.9.2010 9:15

Houkuttaa tuo tamrearsin kiinteä valeo setti,kysyin vastaavaa paikallisesta tarvikepuljusta ja hintaa oli alennuksineen 300 enempi.Eivät kiinteää suositelleet,on kuulemma tullu valituksia jurinasta ja jopa palautettu muka viallisina.Väittivät kiinteen toimivan kyllä vaparissa,muttei turbossa??Tässäkö muka jotain perää??

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 4.9.2010 11:08

Tuossa omassakin kuuluu semmoinen "kohina" tietyllä kierrosalueella kun runttaa poljinta lattiaan ;-)
mutta ei jurise/pohjaa, kuten teki kaksoismassalla.

Tiedä sitten mistä tulee ... kun yksi asentaja kuunteli jo kolkatusta ennen tuon kiinteän vaihtoa,että tulisi laatikosta, lienekkö sitten tosiaan jo jotain orastavaa vikaa tuolla laatikon laakereissa/jossain ??
... saa nähdä miten sitten paikat tulee kestämään ...

Tamgearsilta juurikin suosittelivat tuota kiinteää, kun ensin kyselin kaksoismassaa, kun en tiennyt että kiinteää saatavana

... vai on se valonviejällä nyt noin tehokas ja eikun laatikot porsii ;-))

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 4.9.2010 19:56

Itseasiassa juur tällä hetkellä loota tuntuis kestävän vallan mukavasti... Tuskin rikkoutuu ennen ens kesää... :)

tenab
-
Viestit: 5
Liittynyt: 27.8.2010 18:55

ViestiKirjoittaja tenab » 4.9.2010 20:16

Pystyykö kaksoismassavauhtipyörän kuntoa mitenkään testaamaan tai tarkastamaan? Vaihdelaatikko ja kytkin tällähetkellä irrotettuna niin tarkastaisin tuon vauhtipyörän ja vaihtaisin sen samalla jos on vikaa. Vauhtipyörää saa käsin liikuteltua hieman edes takas ja asetelman pultteja aukoessa sai liikuteltua ääripäihin. Kuuluuko olla noin löysä? Ajossa en ole huomannu mitään erikoista, nykäyksiä tai muuta sellaista.

Tombo
-
Viestit: 7
Liittynyt: 25.8.2010 7:19

ViestiKirjoittaja Tombo » 11.9.2010 7:20

No nii. Tuli sit sen verran muutettuu suunnitelmii kaikkien varotteluista johtuen et palautin sen kiinteen vauhtiksen. Kävin ostamassa marmoritiskiltä uuden orkkis kaksoismassa vauhtis kytkin paketin. Hintaa tulii tietty enempi(820€), mut ajattelin et eipä ne uudet laatikotkaan ihan ilmaiseksi tule jos se rupee sillä kovalla vauhtiksella hajottamaan. EIlen tuli rykästyy uus paketti paikalle, ja pakko sanoo et toimiipa se aivan helkutin hienosti nyt. Kytkin on kevyt ja tunnokas, eikä mitään jyrinöitä tärnöitä ja ravisteluja. Vaihto onnistui muuten ihan "kivuttomasti", muttei meinannu millään saada laatikkoa sellaseen asentoon että saa sen sieltä palkin välistä pois ja uudelleen takasin. Koko operaatiossa meni huollon ja kaikkien ylä ja ala pallonivelten kanssa 11 tuntia.

Anssi112
-
Viestit: 5
Liittynyt: 19.6.2009 17:02

ViestiKirjoittaja Anssi112 » 3.4.2011 12:04

Alkaa tulemaan kytkimen vaihto eteen niin kartoitan mitä osia oikein kannattaa ostaa. Tarkoituksena on joskus myös hieman piristää niin pitäisi sitten kestää sen. Olen miettinyt kanssa tuota valeon settiä kiinteällä vauhtipyörällä mutta muitakin ehdotuksia otetaan vastaan. Miten tuon acv moottorin vaihteiston kesto? Ilmeisesti ei kestä kauhean hyvin mutten pikaisella etsimisellä löytänyt purkaamoilta tuota 150hv vaihteistoakaan.

caramelli96
-
Viestit: 12
Liittynyt: 5.2.2011 19:05

ViestiKirjoittaja caramelli96 » 18.5.2011 13:37

Tääl alkanu kytkin peilaileen aivan ylä-asennossa ja meinailee välillä olla pakki hukassa ;( . Miettiny tota tampearsin kiinteää settiä.. kohtuu hintanen toho kaksoismassavauhtipyörä hässäkään verrattuna

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 5.10.2011 17:15

Täällä ajettu jo 50 tkm kiinteellä valeon setillä ja hyvin on toiminu. Vaihdetaan kohta toiseenkin sama satsi.

vw-t4
-
Viestit: 258
Liittynyt: 26.7.2003 16:14

ViestiKirjoittaja vw-t4 » 27.11.2011 17:32

Onhan 2.5tdi 65kw AJT AYY sama laatikko kun 2.4D:ssä ja 2.4D:ssä kestää laatikot vaikka onkin kiinteä vauhtipyörä. Kyllähän se alhaalta vääntävä kone ne laatikot taitaa enimmäkseen rikkoa. Onhan toyota avensiksiin laitettu jo uutena kiinteitä vauhtipyöriä ja niillä on ajettu satoja tuhansia ilman laatikko rikkoja.

Tietääkös joku mitä eroa on 2.4D vauhtipyörässä 2.5:seen?

Olis itsellä Vauhtipyörä/kytkinpaketin vaihto edessä 2.5tdi:hin ja nurkissa pyörii useita 2.4D vauhtipyöriä mutta ei yhtään tdi:n että vois verrata ja tehdä sopivan paketin ennen kuin tiputtaa laatikon pois.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 27.11.2011 21:05

Mikäs olis suositus tuollaseen aivan vakion etuveto ACV:n ja laatikon väliin? Alkoi kytkin luistelemaan siihen malliin että jotain on tuolle tehtävä.

Valeon kiinteä oli luonnollisesti ekana mielessä kun ketjun alkua luin mutta sitten alkoikin vaikuttaa melko ikävältä jutulta että vakiotehoisellakin saisi rikki satasen matkavauhdissa.
Onhan tamgearssilla myös tuo 2massa paketti, mutta kannattaako siitä maksaa se rapiat 200€ lisää?

Vauhtis menee vaihtoon jokatapauksessa, ei kyllä jyristä eikä pohjaa mutta tyhjäkäynnillä kalkattaa aika ikävästi :( Kytkimen painalluksella hiljenee, kai se on se vp mikä ääntelee?

portteriT4
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 15.12.2011 0:03

ViestiKirjoittaja portteriT4 » 15.12.2011 0:40

onko t4:n olemassa parempaa kaksoismassaa vai kannattasko laittaa kiintiää limppua? kertokaapa kokemuksia..

Juho M-P
-
Viestit: 4
Liittynyt: 8.12.2010 12:23

ViestiKirjoittaja Juho M-P » 17.12.2011 20:22

Valeon SMF paketti ollut nyt 1000km AJT:n perseessä. Toimii tosi hyvin. Kytkin pelaa viimein kuin ajatus. Ei tärinää/värinää. Ja maksoi reilusti alle 500E täydellisenä pakettina.

Suosittelen.

Rommauttaja
-
Viestit: 30
Liittynyt: 25.11.2009 9:50

ViestiKirjoittaja Rommauttaja » 24.1.2012 20:52

Onko kokemuksia/kuulopuheita miten tuo valeon kiinteä setti on pelannut pidemmän päälle? Onko täristellyt tai hajottanut lootaa tahi konetta? Alkais itellä olemaan ilmeisesti kaksoismassa kohta vaihtokunnossa kun toisinaan kuuluu kilkatusta tyhjäkäynnillä. Ei vain ole guugeloimallakaan löytynyt kummempia kokemuksiä että miten nuo valeot on nyt sitten toimineet kun kilsoja on kertynyt enempi..?

Juho M-P
-
Viestit: 4
Liittynyt: 8.12.2010 12:23

ViestiKirjoittaja Juho M-P » 27.1.2012 11:30

Onko laatikot/moottorit tehty nykyään jotenki erilailla jos ei ne kestäis?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 27.1.2012 12:24

Kyllä on, kampiakselin kiihtyvyydet ovat paljon isompia nykymoottoreissa kuin vanhoissa moottoreissa.

Rommauttaja
-
Viestit: 30
Liittynyt: 25.11.2009 9:50

ViestiKirjoittaja Rommauttaja » 18.2.2013 19:28

Tuli tilattua tuommonen valeon kiinteä setti omaan portteriin ja semmoinen tuli mieleen että mitenkäs tuo painelaakeri, tartteeko tuohon hommata omanlaisensa vai käykö ihan normaali kaksoismassapaketin kans tarkoitettu?

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 31.5.2013 9:21

Tuolla aiemmin joku asentaja tehnyt 4tuntiin??
Uskomaton suoritus.

ppk
-
Viestit: 19
Liittynyt: 4.7.2014 8:13

ViestiKirjoittaja ppk » 24.10.2014 17:09

morjesta.nostellaan aihetta kun tuli itsekkin vaihettua toi valeon jäykkä vauhtis+kytkin paketti.
No 100km ajon jälkeen rupes laatikko kahisemaan ja nyt tein samalla täydellisen kone ja laatikko remontin.Laatikkoon vaihettiin kaikki laakerit ja neulahäkit.
Ja sit ajoa n.50km laatikko taas kahisee p......
auton käydessä vapaalla kuuluu muös nakutusta/rallatusta loppuu kytkin pohjassa
mistä muusta kuin vauhtis paketista vois johtua toi laatikon kahiseminen ? ? ?
ja kahisee/rahisee joka vaihteella
kun on ollut tapauksia johon myös vaihettu jäykkä vauhtis ja ei ole laatikko kahissut

ps.toi ensimmäinen vauhtis paketti piti viedä takuuseen koska rupesi liikkeelle lähtiessä täryyttämään.kesti n.3tkm

niin ja auto on t4 -02 acv 75kw (vakio tehoinen)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa