T4 2,4D -92 Lämpö ongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
T4 2,4D -92 Lämpö ongelmia
Onko näissä ollut taipumusta että jäähdyttäjä menee tukkoon?
Tuo auto on aiemmin ollu semmonen että kun on 20astetta lämmintä ulkona ja ajaa yli 100kmh niin siinä on lämmöt alkanu nousta. Asiaan auttaa kun pitää lämmityslaitteen hanaa auki niin sillon jäähtyy paremmin.
Nyt talven jälkeen tilanne on pahentunut, tänäänki kun oli lämmintä 10astetta niin auton lämmöt alkaa nousta jo 90kmh vauhdissa, lämmityslaitteen hanan avaaminen auttaa asiaa.
Vai voisko olla että lämpömittari näyttää väärin?
Eikös siinä oo joku jännitteensäädin mittareita varten, muistan että olisin kuullut jotain semmosta. Tuntuu että bensamittarin viisarikin olis liian korkealla.
Flektit toimii mutta tänäänki ajoin parkkiin ja mittari näytti 105astetta niin siltikään flekti ei lähteny pyöriin. Lämmöt laskee hetkessä kun avaa lämppärin hanan.
Auto ei kuluta jäähdytysnestettä eikä öljyä.
Nestepinta pysyy paisuntasäiliön puolivälissä.
2011kesän ajoin sillä ilman termostaattia niin silloin ei tahtonu lämmöt nousta yli 70astetta.
Viimekesän oli termari paikallaan ja ajelin sillä siihen tyyliin että en päästäny lämpöjä nouseen yli 105astetta.
Nyt tilanne näyttää vaan siltä että tuolla ei noin kesää selviä, ihmetyttää vaan että viisari on niin korkealla ja kun pysähtyy niin flekti ei lähde päälle.
Tulipa pitkä viesti. Kiitos kun vihtit lukea.
Tuo auto on aiemmin ollu semmonen että kun on 20astetta lämmintä ulkona ja ajaa yli 100kmh niin siinä on lämmöt alkanu nousta. Asiaan auttaa kun pitää lämmityslaitteen hanaa auki niin sillon jäähtyy paremmin.
Nyt talven jälkeen tilanne on pahentunut, tänäänki kun oli lämmintä 10astetta niin auton lämmöt alkaa nousta jo 90kmh vauhdissa, lämmityslaitteen hanan avaaminen auttaa asiaa.
Vai voisko olla että lämpömittari näyttää väärin?
Eikös siinä oo joku jännitteensäädin mittareita varten, muistan että olisin kuullut jotain semmosta. Tuntuu että bensamittarin viisarikin olis liian korkealla.
Flektit toimii mutta tänäänki ajoin parkkiin ja mittari näytti 105astetta niin siltikään flekti ei lähteny pyöriin. Lämmöt laskee hetkessä kun avaa lämppärin hanan.
Auto ei kuluta jäähdytysnestettä eikä öljyä.
Nestepinta pysyy paisuntasäiliön puolivälissä.
2011kesän ajoin sillä ilman termostaattia niin silloin ei tahtonu lämmöt nousta yli 70astetta.
Viimekesän oli termari paikallaan ja ajelin sillä siihen tyyliin että en päästäny lämpöjä nouseen yli 105astetta.
Nyt tilanne näyttää vaan siltä että tuolla ei noin kesää selviä, ihmetyttää vaan että viisari on niin korkealla ja kun pysähtyy niin flekti ei lähde päälle.
Tulipa pitkä viesti. Kiitos kun vihtit lukea.
Viimeksi muokannut marko_, 1.8.2014 9:27. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
"Viimekesän oli termari paikallaan ja ajelin sillä siihen tyyliin että en päästäny lämpöjä nouseen yli 105astetta.
Nyt tilanne näyttää vaan siltä että tuolla ei noin kesää selviä, ihmetyttää vaan että viisari on niin korkealla ja kun pysähtyy niin flekti ei lähde päälle. "
Mittaristot noissa sekoilee, jännitesäädin-kosketus-lataus +suuniteltu vikaherkäksi tuo mittaristo -91-96 asti.
Jos vesi 105astetta niin se kiehuu.
Nyt tilanne näyttää vaan siltä että tuolla ei noin kesää selviä, ihmetyttää vaan että viisari on niin korkealla ja kun pysähtyy niin flekti ei lähde päälle. "
Mittaristot noissa sekoilee, jännitesäädin-kosketus-lataus +suuniteltu vikaherkäksi tuo mittaristo -91-96 asti.
Jos vesi 105astetta niin se kiehuu.
En tiiä oikeaa lämpötilaa. Keksin tuon 105 siitä kun mittarissa on 110viiva ja sen alla viiva niin se on niitten viivojen välissä. Siitä kun laskee se sopis sillon oleen 105.
Onhan noissa paine sielä järjestelmässä niin eihän se vesi silloin kiehu vielä 100asteessa.
Vai tiiätkö varmasti että tommonen keittää kun nesteet on yli 100, mitattua faktaa?
Onko siellä mittaristossa joku osa minkä voi vaihtaa että ne mittarit alkais näyttään oikein?
Onhan noissa paine sielä järjestelmässä niin eihän se vesi silloin kiehu vielä 100asteessa.
Vai tiiätkö varmasti että tommonen keittää kun nesteet on yli 100, mitattua faktaa?
Onko siellä mittaristossa joku osa minkä voi vaihtaa että ne mittarit alkais näyttään oikein?
Toimiiko se syylärin takana oleva kaihtimia ohjaava vahatermari? Minulla se oli jumiintunut ja kaihtimet olivat kiinni koko ajan.
Tuo mittarivika on todella kiusallinen. Sen lutikan olen kerran juottanut paremmin ja silloin auttoi joksikin aikaa.
Täällä: http://www.elehuolto.fi/auto.html tarjotaan korjausta tuohon mittariin. Onko kellään kokemusta?
Tuo mittarivika on todella kiusallinen. Sen lutikan olen kerran juottanut paremmin ja silloin auttoi joksikin aikaa.
Täällä: http://www.elehuolto.fi/auto.html tarjotaan korjausta tuohon mittariin. Onko kellään kokemusta?
"Vai tiiätkö varmasti että tommonen keittää kun nesteet on yli 100, mitattua faktaa? "
Keittää varmasti, 3kpl ollut noita vanhempia, osaan mittariston purkaa ja kasata "silmät kiinnikin" sen verran paljon nuo mittarit sekoili omissa autoissa.
Sähköinen lisävesipumppu löytyy noista sen kunto/toimivuus tarkista, se lähtee ensin siellä kannessa kierättää vettä ja auto sammuksissakin kesällä vähän aikaa sirisee jos lähestyy 95 astetta.
Keittää varmasti, 3kpl ollut noita vanhempia, osaan mittariston purkaa ja kasata "silmät kiinnikin" sen verran paljon nuo mittarit sekoili omissa autoissa.
Sähköinen lisävesipumppu löytyy noista sen kunto/toimivuus tarkista, se lähtee ensin siellä kannessa kierättää vettä ja auto sammuksissakin kesällä vähän aikaa sirisee jos lähestyy 95 astetta.
Kiitos tuosta wiki linkistä :)
Uskotaan että keittää sadassa jos sulla noin paljon kokemusta näistä autoista.
Se pumppu toimi ainakin vielä viimekesänä. Eihän sen pitäis silloin vaikuttaa lämpöihin kun ajetaan moottoritiellä ja koneessa kierroksia reilusti?
Eikö se oon vain pikkukierroksilla apuna ja sitten kun sammutetaan niin se kierrättään vettä, sehän pyörii aina kokoajan kun auto on käynnissä?
Sitten vielä paljokohan kannattais käyttää painetta renkaissa kun tuli kaupoissa tuommoset 17" aluvanteet tuohon portteriin missä on 215/55 ja 225/50 renkaat?
Laitoin niihin E3,5bar T3,0bar
Uskotaan että keittää sadassa jos sulla noin paljon kokemusta näistä autoista.
Se pumppu toimi ainakin vielä viimekesänä. Eihän sen pitäis silloin vaikuttaa lämpöihin kun ajetaan moottoritiellä ja koneessa kierroksia reilusti?
Eikö se oon vain pikkukierroksilla apuna ja sitten kun sammutetaan niin se kierrättään vettä, sehän pyörii aina kokoajan kun auto on käynnissä?
Sitten vielä paljokohan kannattais käyttää painetta renkaissa kun tuli kaupoissa tuommoset 17" aluvanteet tuohon portteriin missä on 215/55 ja 225/50 renkaat?
Laitoin niihin E3,5bar T3,0bar
Kiehuuko vesi suljetussa tilassa 100 astessa? Eikös nuo mittarit sekoile niin, ettei ne näytä mitään kun sen lutikan tinaukset on pettänyt? Voisiko ennemmin olla anturivika. Sitä flektien anturiahan voi lämmittää vaikka kuumapuhaltimella, seviää toimiiko ne. Ohnan flektien sulakkeet ehjät?
Edit. Termarinhan voisi myös vaihtaa.
Edit. Termarinhan voisi myös vaihtaa.
"Flektit lopetti pyörimisen.
Missä se flektin anturi on?"
Jäähdyttimessä ja voi vaihtaa vaikka nesteet sisällä kun ensin aukaiset paisuntasäiliön korkin ja päästät paineet pois, hyppylangalla voit testata sähkötuulettimien kunnon, lähtee pyörimään ilman virta-avaintakin jos releet ja tuuletin kunnossa.
Missä se flektin anturi on?"
Jäähdyttimessä ja voi vaihtaa vaikka nesteet sisällä kun ensin aukaiset paisuntasäiliön korkin ja päästät paineet pois, hyppylangalla voit testata sähkötuulettimien kunnon, lähtee pyörimään ilman virta-avaintakin jos releet ja tuuletin kunnossa.
"Mistä se rele löytyy tai mikä sen numero mahtaa olla?
Uuden saa varmaan vaan orkkiksena..vai?"
Isot kooltaan, lukkopellissä akun lähellä, seuraa/katso mihinkä menee puhaltimien virtajohdot kiinni niin löytyy, hae purkamolta, marmorilla maksaa enempi kuin koko auto ja katso ne sulakkeet (latta) viellä kerta, aukaise ja laitat takaisin sulakkeet/releen liittimet (hapettumat) niin varmistat niiden kunnon ;)
Uuden saa varmaan vaan orkkiksena..vai?"
Isot kooltaan, lukkopellissä akun lähellä, seuraa/katso mihinkä menee puhaltimien virtajohdot kiinni niin löytyy, hae purkamolta, marmorilla maksaa enempi kuin koko auto ja katso ne sulakkeet (latta) viellä kerta, aukaise ja laitat takaisin sulakkeet/releen liittimet (hapettumat) niin varmistat niiden kunnon ;)
juu eli sieltä oli flektin sulake sit kuitenki kärähtäny.
toinen flekti ei pyöri kunnolla, varmaan palanut.
saako noita tarvikkeena jostain vai tietääkö reissua purkaamolle?
Lisää murheita muutenkin, takapyöränlaakeri pitää pahaa ääntä. Vaatii varmaan että putkaa koko navan irti ja prässissä vanha laakeri pois ja uutta tilalle?
toinen flekti ei pyöri kunnolla, varmaan palanut.
saako noita tarvikkeena jostain vai tietääkö reissua purkaamolle?
Lisää murheita muutenkin, takapyöränlaakeri pitää pahaa ääntä. Vaatii varmaan että putkaa koko navan irti ja prässissä vanha laakeri pois ja uutta tilalle?
http://vwts.ru/vw_t4_7d.html
Tuolla kuvia laakereista/työkaluista.
Purkamolta haet, toista ei tarvi jos laitat ehjän käynistymään ensin, vaihdat pistokeen puhaltimesta, kahdessa eri lämpötilassa lähtevät pyörimään.
Onko vahatermostaatti poistettu kaihtimista (poista koko systeemi ja käsikäyttöiseksi muunnat, talvella kiinni ja kesällä auki).
Tuolla kuvia laakereista/työkaluista.
Purkamolta haet, toista ei tarvi jos laitat ehjän käynistymään ensin, vaihdat pistokeen puhaltimesta, kahdessa eri lämpötilassa lähtevät pyörimään.
Onko vahatermostaatti poistettu kaihtimista (poista koko systeemi ja käsikäyttöiseksi muunnat, talvella kiinni ja kesällä auki).
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 40 vierailijaa