Eli autona etuveto A4 B6 1.9TDi 96kw AWX moottorilla. Vaihdoin termostaatin, koska lämmöt ei noussu yli 60-asteen. Lämmöt rupes nousemaan 90-asteeseen kuten pitikin, mutta vaihdon jälkeen rupesi vuotamaan nestettä. Purin toistamiseen termostaatin pois ja asensin osat takaisin tiivisteliiman kanssa. Muutaman sata kilometriä kesti ja nyt taas vuotaa nestettä vielä enemmän kuin aiemmin. Pitäisi kolmanteen kertaan paneutua asiaan, tällä kertaa taidan avata keulaa ja purkaa laturin pois tieltä, että pääsee paremmin käsiksi termariin. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
- Kysymys kuuluukin, miten apulaitehihnan saa löysättyä ja miten laturin saa irrotettua?
- Onko tuossa joku konsti, miten tuon termostaattikotelon saa tiiviiksi? Tarviiko uusia jotain, kuten esim. se muovinen kansi?
A4 B6 AWX laturin irrotus ja termostaattiasiaa
Valvoja: ffp jäsenet
Ettei olis halki termarikoppa? voi hajota helposti ihan ajan vaikutuksesta.
Vaihdoin termostaatin kannen ja o-renkaan. Nyt tuntuisi pitävän, mitä nyt muutama sata kilometriä ja viisi päivää mennyt. Pitää seurata vielä jonkin aikaa, kun viimeksikin kesti kuitenkin sen muutaman sata kilometriä ennen kuin rupesi vuotamaan uudelleen. Jokatapauksessa vaihtotyöstä oppineena vinkkinä niille, jotka ekaa kertaa tuota rupeaa vaihtamaan, niin kannattaa suosiolla tilata uusi termostaatti, termostaatin o-rengas ja termostaatin "kotelo", josta lähtee haara vesiletkulle, kuten tuossa yllä kehotettiinkin. Pöydällä kasaa termarin koteloon o-renkaan kanssa paketiksi oikeaan asentoon ym. ja asentaa pakettina lohkon kylkeen ja ruuvit (2kpl) kiinni ja nesteet sisään ja kovaa ajoa. Muuta en irrottanut, kun ahtoputken edestä pois.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa