VW-konsernin hyvät ja huonot tekniikat?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Tero-75
-
Viestit: 117
Liittynyt: 28.3.2010 21:25

VW-konsernin hyvät ja huonot tekniikat?

ViestiKirjoittaja Tero-75 » 14.10.2014 19:22

Tarkoitus olisi päivittää perheen käyttöauto tälle vuosituhannelle, budjettina n. 10 000-12 000€, ja vaatimuksina turbodiesel, farmari ja automaatti, sekä tietysti ilmastointi, vakionopeudensäädin ym mukavuudet.

Tuohon raamiin mahtuu myös monta VAGilaista niin 1.9, 2.0 kuin myös 2.5 koneellakin. Mutta koska noita kaikkia konekokoja on ties kuinka montaa eri tyyppiä olisi hyvä kuulla kokeneemmilta neuvoja mitä konetyyppejä kannattaa välttää, ja mistä syystä. Esim. jossain 2.5 versiossa on kuulemma mennyt öljypumppuja.

Lisäksi DSG-vaihteistosta olen kuullut paljon huonoa. Onko niissä eri versioita, ja eroja versioiden välillä?

Vai löytyykö tuosta hintaluokasta vielä nykyaikaista bensaturboa jolla pääsee samankaltaisiin teho/vääntö/kulutuslukemiin kuin dieselkoneilla?

Toki kelpaa kokemukset myös muista raamiin sopivista autoista jos niitä löytyy.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 14.10.2014 21:12

2.0 TDI pumppari koneentyyppi BKDvm. 2006----> ja 6- lovinen DSG, on omalla kohdalla ollut luotettava yksilö. 3 tuommoista ollut. Mahtava kone/vaihteisto paketti. Pieni kulutus ja kulkee kyllä. Boschin suuttimilla ja ei tasapainomoduulia = kaksi yleistä vikakohdetta, jälkimmäinen n. 2000€ jos liikkeessä laitattaa.

2.0 TDi kaikki commonrail koneet olleet hyviä, periaatteessa 2008---> alkanut tulemaan mut yhtäaikaa myös tuota pumpparia ollut saatavilla.

2.5 tdi kannattaa unohtaa jos ei ole tietotaitoa autoa rempata. Nokat, pumppu yms... Myös janoinen tehoon nähden.

1.9 varmin valinta mutta tylsä.

Skoda Octavia elegance varustelulla taitaa olla varmin/paras valinta tuohon hintaluokkaan. Passatti voi olla ehkä vielä pikkasen turhan vanha tuohon hintaluokkaan (yli 2008 ja commonrail jos luotettavan haluaa). Golffi tietty yks mut taitaa Ocu viedä voiton tuosta kaksikosta niin varusteissa kuin tiloissa.

-Hege-
-
Viestit: 147
Liittynyt: 29.3.2010 13:13

ViestiKirjoittaja -Hege- » 14.10.2014 21:46

Juu 1,9 on tylsä,mutta toimii ku junanvessa. Tehokkaaksi ei voi sanoa,mutta hyvin on päässy eteenpäin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa